Gå til innhold

muslimer og deres kultur


Anbefalte innlegg

Halalkjøtt som er nevnt i denne tråden er en av de tingene de urettmessig har klart å få innført i Norge.

 

Halalkjøtt er godtatt fordi løsningen som er godtatt følger norsk dyrevernlov. Og så lenge det gjør det, hva er problemet?

 

Hijab og niqab er også noe de har ognådd,

 

Hva mener du med oppnådd? Har det noen sinne vært forbudt med sjal i Norge?

 

videre er det bønnerom, moskeer, bønnetårn osv.

 

 

Samme her, når ble religiøse bygninger forbudt i Norge? Om en arbeidsplass vil ha bønnerom for å trekke til seg muslimske ansatte får være deres valg.

 

Dessverre så støtter regjeringen og flertallet av politikerne islam, og nesten uansett hva muslimene gjør av kriminalitet, så får de liten eller ingen straff, og de får likevel bli i landet.

 

Straffenivået i Norge kan alltids diskuteres. jeg er av dem som mener systemet må endres. Men det har da ingenting med islam å gjøre?

 

Erna Solberg ville til og med innføre sharia, og det er vel bare et spørsmål om tid før hun tar det opp igjen.

 

En 10 år gammel sak om ekteskapsrådgivning som var like lite gjennomtenkt den gangen som den ville vært nå, og som hun raskt parkerte når hun fikk tenkt seg om. Jeg tar gjerne et veddemål på om Erna foreslår det på nytt.

 

 

Så lenge de har politikerne på sin side som gir dem det de vil ha, så trenger de jo ikke "klikke" så mye og ofte.

 

Hvis det de har fått hittil er nok til at de ikke klikker, så ser jeg ikke helt problemet.

 

Det er helst i slike tilfeller med muhammedtegningene at de "klikker" for alvor.

 

 

Sant nok. Men de store opptøyene skjer jo helst i Midtøsten, ikke blant muslimer i Skandinavia.

 

Og da så vi jo også hvor ynkelig feige og ettergivende våre politikere er.

 

Ja, desverre.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

De har nå "klikket" noen ganger i europa og Norge også,og de har oppnådd noen særfordeler og spesialbehandling fordi de er muslimer. Halalkjøtt som er nevnt i denne tråden er en av de tingene de urettmessig har klart å få innført i Norge.

Men dette er ennå bare begynnelsen.

 

Hijab og niqab er også noe de har ognådd, videre er det bønnerom, moskeer, bønnetårn osv.

 

 

Husker at noen av oss som prioriterte frisørtimen, valgte bort 17-mai feiringen i regi av den norske sjømannskirken i Singapore, da jeg var på de skrå bredder, for ca en mannsalder siden

 

;)

 

f8ac111029210c64bbf1eac837f0d4e8.jpg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

De bruker vel støt. Å kutte strupen til dyr er pining

 

Nei. de skyte dem i hodet med en boltepistol for å bedøve dem, og så kutter de blodårene. Faktisk er prosessen den samme for norskprodusert halalkjøtt, bortsett fra at de sistnevnte skjer under velsignelse fra en muslim.

 

Støt brukes til bedøvelse i en del andre land, men igjen kutter man blodårene for å avlive dem.

 

Hva med import av halal-kjøtt av dyr som er slakta slik uten bedøvelse?

 

Nå er ikke dyrevern min kjepphest, men så lenge vi har regler for slakt bør de også gjelde ved import. Det blir i så fall ikke spesifikt for halalkjøtt, men også kjøtt fra Argentina og Brasil og andre store eksportland.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei. de skyte dem i hodet med en boltepistol for å bedøve dem, og så kutter de blodårene. Faktisk er prosessen den samme for norskprodusert halalkjøtt, bortsett fra at de sistnevnte skjer under velsignelse fra en muslim.

 

Støt brukes til bedøvelse i en del andre land, men igjen kutter man blodårene for å avlive dem.

 

Bedre å bedøve dem med boltepistol enn å henge dem opp ned og kutte halsen som de tullingene gjør!. Se på den videoen jeg skrev i en tidligere post.

Lenke til kommentar

Bedre å bedøve dem med boltepistol enn å henge dem opp ned og kutte halsen som de tullingene gjør!. Se på den videoen jeg skrev i en tidligere post.

 

Men det er altså i prinsippet slik vi gjør det også, bortsett fra at vi bedøver dem først.

 

Halaregelen om at dyret ikke må være dødt før det slaktes var meningsfull på en tid når man drepte og slaktet egne dyr, siden døde dyr forråtner og blir infisert med småkryp. Man skulle ikke slakte og spise kadavere. Desverre ble det religion av det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Men det er altså i prinsippet slik vi gjør det også, bortsett fra at vi bedøver dem først.

 

Halaregelen om at dyret ikke må være dødt før det slaktes var meningsfull på en tid når man drepte og slaktet egne dyr, siden døde dyr forråtner og blir infisert med småkryp. Man skulle ikke slakte og spise kadavere. Desverre ble det religion av det.

 

Geir :)

Bedøving har stor betydning. Hallal er mer enn å kutte strupen. Vender hode mot mekka og sier noen ord og så kutt*. Syns det er latterlig, men religionen er sånn.

Lenke til kommentar

Halal-slakt er noe det opplyste Skandinavia og Europa bør ta sterk avstand fra.

 

Ikke bare er det religiøst betont, men også dyremishandling. Vi vet også at en rekke halal-slakterier har blitt tatt med buksene nede hva angår bruk av bedøvelse.

 

I Sverige er dessverre slike slakterier blitt svært vanlig, la ikke Norge følge vårt naboland inn i steinalderen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er ikke dyrevern min kjepphest, men så lenge vi har regler for slakt bør de også gjelde ved import. Det blir i så fall ikke spesifikt for halalkjøtt, men også kjøtt fra Argentina og Brasil og andre store eksportland.

 

Nei, for deg virker det som om det er blitt viktigere med ytterligere masseimport av fremmedkulturelle slik at norsk kulturarv- og tradisjon fortest mulig kan bli vasket vekk for en multikulturell vrangkultur basert på løgn og politisk korrekthet.

 

Det er akkurat slikt antihvitt selvhat som vil bli vårt folks undergang.

 

Et etisk, økologisk godt dyrevern bør være førsteprioritet i et hvert land. Og er svært viktig for undertegnede og hva jeg tror på. At en indirekte konstaterer at dette ikke er en prioritet er skremmende. Ja norske slaktemetoder er på grensen til forkastelige, men vårt lovverk er sterkt og bør brukes oftere.

 

Dette bør være en prioritet for samtlige!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, for deg virker det som om det er blitt viktigere med ytterligere masseimport av fremmedkulturelle slik at norsk kulturarv- og tradisjon fortest mulig kan bli vasket vekk for en multikulturell vrangkultur basert på løgn og politisk korrekthet.

 

Det er akkurat slikt antihvitt selvhat som vil bli vårt folks undergang.

 

Et etisk, økologisk godt dyrevern bør være førsteprioritet i et hvert land. Og er svært viktig for undertegnede og hva jeg tror på. At en indirekte konstaterer at dette ikke er en prioritet er skremmende. Ja norske slaktemetoder er på grensen til forkastelige, men vårt lovverk er sterkt og bør brukes oftere.

 

Dette bør være en prioritet for samtlige!

Er du i mot pelsdyrnæringa også? =)
Lenke til kommentar

Nei, for deg virker det som om det er blitt viktigere med ytterligere masseimport av fremmedkulturelle slik at norsk kulturarv- og tradisjon fortest mulig kan bli vasket vekk for en multikulturell vrangkultur basert på løgn og politisk korrekthet.

Hva eksakt sikter du til når du snakker om norsk kulturarv og tradisjon?

 

Det er akkurat slikt antihvitt selvhat som vil bli vårt folks undergang.

Må man hate seg selv for å være åpen til/godta andre kulturer?
Lenke til kommentar

Halalkjøtt er godtatt fordi løsningen som er godtatt følger norsk dyrevernlov. Og så lenge det gjør det, hva er problemet?

Problemet er først og fremst at dette er Norge, og ikke et muslimsk land.

Muslimene trenger heller ikke spise halalkjøtt i Norge, fordi de ifølge islams lov kan følge loven i det landet de bor i.

Så når de krever å få halalkjøtt så har de andre hensikter med det,

 

Et tredje problem er at kristne ikke skal spise kjøtt som er ofret til avguder, og kristne og kristendom hører hjemme i dette landet.

islam og muslimer er fremmedelementer som ikke hører hjemme her, og heller ikke i noe annet land i vesten.

 

Hva mener du med oppnådd? Har det noen sinne vært forbudt med sjal i Norge?

Sjal er noe helt annet enn hijab og niqab, det har ingen religiøs betydning.

 

Skaut har heller ingen religiøs betydning, det brukes av kvinner for å beskytte håret mot vær og vind.

Eller mot støv og skitt i fjøset.

Den gang kvinner skulle ha hodeplagg i kirken, så brukte de helst en hatt på hodet.

 

Hijab og niqab er muslimske plagg som symboliserer militant islam, det ble innført av muslimsk brorskap i 1928.

Det hører ikke hjemme i Norge.

 

Og siden islams lov sier at muslimene kan følge loven og skikkene i det landet de bor i, så har muslimene helt klart andre og skjulte hensikter med dette også.

 

Samme her, når ble religiøse bygninger forbudt i Norge? Om en arbeidsplass vil ha bønnerom for å trekke til seg muslimske ansatte får være deres valg.

Poenget her er også at muslimene har fått bønnerom fordi de krevde det på falskt grunnlag.

Muslimer kan som sagt følge lover og regler i det landet de bor i, og det er kun i muslimske land at bønnerom er et krav, ifølge islams lov.

Når de likevel har krevd dette, så har de andre og skjulte hensikter med dette også.

 

Straffenivået i Norge kan alltids diskuteres. jeg er av dem som mener systemet må endres. Men det har da ingenting med islam å gjøre?

Selve straffenivået har ikke med islam å gjøre.

Men når muslimer får mildere eller ingen straff for de samme forbrytelser som etnisk norske borgere, så har det med islam å gjøre.

 

En 10 år gammel sak om ekteskapsrådgivning som var like lite gjennomtenkt den gangen som den ville vært nå, og som hun raskt parkerte når hun fikk tenkt seg om. Jeg tar gjerne et veddemål på om Erna foreslår det på nytt.

 

Hun parkerte det ikke fordi hun tenkte seg om, hun trakk forslaget tilbake fordi det møtte stor motstand og hun så at det ikke kom til å gå igjennom.

 

Jeg er redd for at hun vil foreslå det på nytt, og denne gang er hun statsminister, det betyr at det er mye større sjanse for at hun kan tvinge det igjennom, Shariaråd for ekteskapsrådgivning høres kanskje så galt ut i seg selv, men det er en begynnelseog et fotfeste for muslimene som de kan bygge videre på.

 

Og igjen må jeg gjenta at muslimene skal følge norsk lov i Norge, også her, Det er ingen grunn til at de skal ha noe shariaråd.

Så de har klart en annen hensikt med dette også.

Og om politikerne støtter dem så vil de nok også oppnå det de vil.

 

Veddemål går jeg ikke med på av prinsipp, så det blir ikke aktuelt. Men jeg håper egentlig at du får rett, og at Erna ikke tar opp dette på nytt.

 

Hvis det de har fått hittil er nok til at de ikke klikker, så ser jeg ikke helt problemet.

Muslimene har nå klikket noen ganger her også, men det med muhammedtegningene var nok det alvorligste hittil.

Men det i seg selv viser jo galskapen til fulle, og også det hatet som ligger like under den tilsynelatende vennlige overflaen.

 

I Europa og Sverige har det nok vært mer opptøyer, fordi det foreløpig er flere muslimer der.

 

Sant nok. Men de store opptøyene skjer jo helst i Midtøsten, ikke blant muslimer i Skandinavia.

Det er jo naturlig, siden det er flest muslimer der.

Men det kommer til å bli mer bråk med muslimene i Norge også med tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei, for deg virker det som om det er blitt viktigere med ytterligere masseimport av fremmedkulturelle slik at norsk kulturarv- og tradisjon fortest mulig kan bli vasket vekk for en multikulturell vrangkultur basert på løgn og politisk korrekthet. Det er akkurat slikt antihvitt selvhat som vil bli vårt folks undergang.

 

Robert da. Stråmenn og dommedagsspådommer kler hverken deg eller din argumentasjon. Det har du da ikke drevet med tidligere, så hvorfor begynne nå? Du vet etter mange år godt hva jeg står for. Jeg hater hverken meg selv eller andre hvite. Og jeg er ikke kulturrelativist.

 

Et etisk, økologisk godt dyrevern bør være førsteprioritet i et hvert land. Og er svært viktig for undertegnede og hva jeg tror på. At en indirekte konstaterer at dette ikke er en prioritet er skremmende. Ja norske slaktemetoder er på grensen til forkastelige, men vårt lovverk er sterkt og bør brukes oftere.

 

Og i denne saken har vi altså brukt norsk lovverk, og muslimene har akseptert det. Halalkjøtt slaktes dermed akkurat som det norske, men velsignes i tillegg. Og det merkes, slik at du og jeg og muslimene kan velge når vi kjøper. Igjen: Hvor er problemet da?

 

Og ja, siden ingen av oss kan bære all verdens problemer på våre skuldre så må jeg prioritere. Dyrevern er viktig, men noen andre får bære den saken.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i denne saken har vi altså brukt norsk lovverk, og muslimene har akseptert det. Halalkjøtt slaktes dermed akkurat som det norske, men velsignes i tillegg. Og det merkes, slik at du og jeg og muslimene kan velge når vi kjøper. Igjen: Hvor er problemet da?

 

Geir :)

De har ikke akseptert norsk lov.

 

Dette er det de har klart å få til nå, men de vil fortsette å presse på intil deg får hele pakken.

Hvis muslimene hadde akseptert norsk lov, så ville de ikke krevd halalkjøtt, fordi de trenger ikke å spise halalkjøtt om de oppholder seg i et ikke-muslimsk land.

Dette er ifølge islams egne lover.

 

Og jeg er litt skuffet ovver at du kan være så naiv at du tror at kjøttet vil bli merket.

Det er kanskje tilfelle nå, men det vil ganske sikkert bli forandret snart, og da må vi alle spise halalkjøtt, dvs de som vi spise det da.

 

Da kan alle kose seg over at de spiser kjøtt som er ofret til satan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...