Gå til innhold

muslimer og deres kultur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener de at Norge skal bli en islamsk stat?

Nei, les artikkelen.

Edit;

han sa i et intervju at det er feil å forvente at muslimer skal forvente at hva de vil skal innføres i et annet kulturelt og religions land

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Nå er nok neppe Qureshi en person som står for gjennomsnittsmeningen til norsk muslimer.

Men at muslimer generelt har vanskeligheter med å intergrere seg samfunn med annen tro og kultur, det stemmer nok. Og det er også et problem, da dette er stikk i strid hva Norge og folk flest ønsker når man tar imot innvandrere. Man ønsker ikke et nytt ekstra samfunn inni Norge, men heller en intergrering av de som kommer.

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

http://www.utrop.no/1343

ikke noe vits i å diskutere med deg

Møt noen ORDENTLIGE muslimer, som ikke er mullah krekar tilhengere

Det der er bare bullshitt! Se feks. på Saudi-Arabia som samarbeider med USA og har god kontakt med resten av den vestlige verden og hvor muslimenes to helligste byer ligger. Kvinner må dekke seg til hvis de skal ut av huset og de har i årevis hatt forbud mot å kjøre bil bare for å nevne to ting. Allerede der knuses den artikkelen du linker til hvor det hevdes at islam ikke diskriminerer, men gir kjønnene ulike oppgaver. Holder det eller trenger du enda flere eksempler?

Lenke til kommentar

Det der er bare bullshitt! Se feks. på Saudi-Arabia som samarbeider med USA og har god kontakt med resten av den vestlige verden og hvor muslimenes to helligste byer ligger. Kvinner må dekke seg til hvis de skal ut av huset og de har i årevis hatt forbud mot å kjøre bil bare for å nevne to ting. Allerede der knuses den artikkelen du linker til hvor det hevdes at islam ikke diskriminerer, men gir kjønnene ulike oppgaver. Holder det eller trenger du enda flere eksempler?

Hvis du er smart nok ville du ha skjønt dette;

1. De gjør dette mot kvinnene for å hindre at de skal bli voldtatt (kåthet, sex utenfor ekteskapet)

2. kvinner får egen SPESIELL transport i SAUDI ARABIA, og dette leste/så jeg nylig på internasjonal TV-nyhetskanal jeg ikke husker navnet på.

Uansett hvor ekstrem nr.1 høres ut, gjør de da dette bare for kvinnenes egen helse og for deres beste

Edit;

Å ikke kjøre bil i SA, er et kulturelt ting, det har ingenting med religion å gjøre. =)

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Uansett hvor ekstrem nr.1 høres ut, gjør de da dette bare for kvinnenes egen helse og for deres beste

Det er svaret du vil få av noen som støtter dette.

Sannheten er vel heller noe ala at mennene liker å ha kontroll på damene sine, eller i alle fall har hatt det sånn i løpet av historien og kan bruke religionen til å rettferdiggjøre det.

Lenke til kommentar

Det er svaret du vil få av noen som støtter dette.

Sannheten er vel heller noe ala at mennene liker å ha kontroll på damene sine, eller i alle fall har hatt det sånn i løpet av historien og kan bruke religionen til å rettferdiggjøre det.

Du kan ikke bruke islam for å rettferdiggjøre diskriminering av kvinner, fordi Islam ikke støtter diskriminering av kvinner.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke islam for å rettferdiggjøre diskriminering av kvinner, fordi Islam ikke støtter diskriminering av kvinner.

Er det det jeg gjør? Les gjennom en gang til.

Jeg har ikke nok kunnskap om hva som står i koranen til å uttale meg om akkurat det. Det jeg likevel kan uttale meg om er at en del muslimer bruker religionen til å rettferdiggjøre diskriminering av kvinner.

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

Er det det jeg gjør? Les gjennom en gang til.

Jeg har ikke nok kunnskap om hva som står i koranen til å uttale meg om akkurat det. Det jeg likevel kan uttale meg om er at en del muslimer bruker religionen til å rettferdiggjøre diskriminering av kvinner.

Hvis du ikke har kunnskap så fraråder jeg deg ifra å uttale deg om det emnet. :)

Lenke til kommentar

Glemte å svare på denne her;

Islam betyr oppnåelse av fred, ved å underkaste seg guds vilje.

Men det er ikke det man ser, og har sett oppigjennom historien.

Islam er en av de mest voldelige religionene; Dvs. avler voldelige mennesker i hopetall.

Underkastelse av Guds vilje; Guds vilje! Guds vilje har blant annet vært følgende:

I følge Koranen 9:5 så skal Gud ha befalt muslimene å drepe avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem.

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»

[Koranen 9:5]

Dette skal ha vært Guds vilje. Selvsagt vil jo mange som tror på koranen ville tolke det dit hen at man skal drepe avgudsdyrkere/ikketroende/annerledestroende i dag også, selv om dere andre velger å tolke dette historisk. Uansett så ser man jo hva Guds vilje innebærer i visse tilfeller. Dette er et eksempel av mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er smart nok ville du ha skjønt dette;

1. De gjør dette mot kvinnene for å hindre at de skal bli voldtatt (kåthet, sex utenfor ekteskapet)

2. kvinner får egen SPESIELL transport i SAUDI ARABIA, og dette leste/så jeg nylig på internasjonal TV-nyhetskanal jeg ikke husker navnet på.

Edit;

Å ikke kjøre bil i SA, er et kulturelt ting, det har ingenting med religion å gjøre. =)

Smart nok... :laugh: Det er diskriminering uansett hvordan du prøver å unnskylde/bortforklare det!

Lenke til kommentar

Jeg følger deg ikke helt... du har ikke noe problem med muslimer, men du hater islam og vil ha det bort? Så muslimer er altså helt greie så lenge de ikke er muslimer?

Og om de er helt greie personer uten problemer, hva er da problemet med at de er helt greie personer uten problemer som tror på islam? En god person er da en god person.

Les hva han har skrevet en gang til. Men denne gangen bruk hodet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...