Gå til innhold

muslimer og deres kultur

Anbefalte innlegg

Problemet er ofte steder der muslimer kommer i overtall over den andre befolkningen, eller i alle fall er ganske mange. Vi ser det i deler av Storbritannia, Malmö og enkelte steder i Oslo. Norske etniske barn som er redde for å gå på skolen og kan bli mobbet for å ikke være muslimer. Det er problemer man ofte får på steder i vesten der den muslimske andelen av befolkningen blir for høy.

Jeg kjenner en del muslimer, og svært få av de er spesielt religiøse og liker å snakke så mye om religion til vanlig. Jeg kommer også fra et sted der den muslimske befolkningsandelen er relativt lav i forhold til andre steder. Og mitt inntrykk er at de fleste muslimene som kommer til Norge liker seg i et mer sekulært samfunn som Norge er i forhold til stedene de kommer fra. Problemet er ofte at det er en del som ikke tenker sånn som også kommer hit, og når mange av samles på et sted har det lett for å bli "tredd ned" på de som i utgangspunktet ikke er spesielt religiøse også, som en annen på førstesiden her snakket om.

Et Norge der islam skal ha for mye å si, er ikke et Norge jeg ønsker. Historien viser også at muslimer har en tendens til å prøve å skape sine egne samfunn der de flytter også, i vesten. Spesielt steder der prosentandelen muslimer er høy.

Hijab i politiet, halal-kjøtt i fengsel og bønnetårn forskjellige steder i Norge er ting jeg er helt imot. Vi skal respektere andre kulturer og religioner, men folk må også vite at dette er et land med helt annen kultur enn der folk kommer fra, og vi har egne normer og regler som må følges. Å havne i fengsel i Norge er ikke det verste for mange, men man bør ikke kunne forvente halal-kjøtt der, akkurat som jeg ikke hadde forventa ribbe på julaften i fengsel i Iran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-311024

blir du personlig påvirket av at noen du aldri har sett blir servert halal kjøtt i fengsler?

hva om det er en etnisk norsk muslim? skal han bli nektet halal kjøtt ford "vi aksepterer ikke slike holdninger"

og hvorfor blander du Iran inn i bildet? "han gir meg ikke gris jeg skal ikke gi han halal kjøtt" barnslig tankegang du har der. er alle kriminelle i fengslene fra Iran?

ingen som forventer halal kjøtt i fengsler heller, er noe som heter medmenneskelighet. de er mennesker de også selv om de sitter i fengsel. mens vi er i gang hvorfor ikke bare forby religiøs frihet helt og ikke akseptere muslimer inn i Norge. er det slike holdninger vi vil ha i samfunnet?

anngående mobbing av nordmenn fordi de ikke er muslimer... ble du mobbet?

da jeg gikk på barneskolen, ungdomskolen og videregående så jeg ikke en eneste person bli mobbet p.g.a sin religiøse bakgrunn. og jeg gikk på skoler i østkanten av Oslo. hvor etniske norske ikke er i et like stort flertall som i resten av landet.

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

blir du personlig påvirket av at noen du aldri har sett blir servert halal kjøtt i fengsler?

Vel, to ting. Dette koster unødvendige ressurser at ting skal spesiallages/bestilles. I tillegg til dette liker jeg ikke måten halal-kjøtt lages på. Dyreplageri.

hva om det er en etnisk norsk muslim? skal han bli nektet halal kjøtt ford "vi aksepterer ikke slike holdninger"

og hvorfor blander du Iran inn i bildet? "han gir meg ikke gris jeg skal ikke gi han halal kjøtt" barnslig tankegang du har der. er alle kriminelle i fengslene fra Iran?

Det var bare et eksempel på å trekke noen paraleller. Kunne vært hvilket som helst musilmsk land med strenge regler.

ingen som forventer halal kjøtt i fengsler heller, er noe som heter medmenneskelighet. de er mennesker de også selv om de sitter i fengsel. mens vi er i gang hvorfor ikke bare forby religiøs frihet helt og ikke akseptere muslimer inn i Norge. er det slike holdninger vi vil ha i samfunnet?

http://www.dagsavisen.no/samfunn/fengslene-bor-innfore-halal-mat/

Det er religionsfrihet i Norge og muslimer blir akseptert. Likevel, man kan ikke forvente spesialbehandling i fengsel. Jeg kan f.eks ikke forvente å bli servert masse øl på lørdagene om jeg sitter inne for det passer inn med norsk drikkekultur for ungdommen og dra på fylla på lørdagskvelden.

Det får jo mat uansett, og blir de servert svin er jeg sikker på at fengselene har noe annet de kan spise istedet for det, istedet for å be om kjøtt som er spesiallaget.

anngående mobbing av nordmenn fordi de ikke er muslimer... ble du mobbet?

da jeg gikk på barneskolen, ungdomskolen og videregående så jeg ikke en eneste person bli mobbet p.g.a sin religiøse bakgrunn. og jeg gikk på skoler i østkanten av Oslo. hvor etniske norske ikke er i et like stort flertall som i resten av landet.

Jeg ble ikke mobbet, nei. Men jeg har en god venn som vokste opp noen år i Oslo og var eneste norske gutt i klassen, som har noen historier fra det, i tillegg til at man hører slike historier i aviser og på nettet også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

Vel, to ting. Dette koster unødvendige ressurser at ting skal spesiallages/bestilles. I tillegg til dette liker jeg ikke måten halal-kjøtt lages på. Dyreplageri.

vel... da er du vel imot mye rart som blir spesiallaget eller bestilt fra utlandet?

er du imot dyreplageri så er du imot all slakt av dyr vel og ikke bare halal?

eller er det bare dyreplageri når dyr blir slaktet på den muslimske måten?

har du lest artikkelen eller hater du rett og slett muslimer? det står da tydelig at de ble servert noe de ikke var klar over.

"Ifølge fengselsdirektør og kjøkkensjef ved fengselet skal dette ha skjedd ved feiltagelse."

Det er religionsfrihet i Norge og muslimer blir akseptert. Likevel, man kan ikke forvente spesialbehandling i fengsel. Jeg kan f.eks ikke forvente å bli servert masse øl på lørdagene om jeg sitter inne for det passer inn med norsk drikkekultur for ungdommen og dra på fylla på lørdagskvelden.

ingen som får alkohol servert i fengsler så vidt meg bekjent uansett.

Det får jo mat uansett, og blir de servert svin er jeg sikker på at fengselene har noe annet de kan spise istedet for det, istedet for å be om kjøtt som er spesiallaget.

er du vegetarianer? variasjon er vel noe folk har i maten. skal de spise salat hver måltid i flere år?

Jeg ble ikke mobbet, nei. Men jeg har en god venn som vokste opp noen år i Oslo og var eneste norske gutt i klassen, som har noen historier fra det, i tillegg til at man hører slike historier i aviser og på nettet også.

VIRKELIG?! jeg hadde også en venn... når jeg tenker meg om hadde jeg to venner... nei nei vent. jeg hadde vist fire venner som mobbet min muslimske venn fordi han ikke spiste gris :( Å NEI!!!!

slutt å tro på alt du leser i aviser og på nettet. kan godt hende vennen din ikke ble mobbet, men det bare var han som følte seg mobbet. mange som misstolker og missforstår ting.

mange som har kalt meg terrorist opp gjennom skoletiden p.g.a min religion. jeg følte meg ikke mobbet for den saks skyld. visste jo at de bare spøkte.

hvorfor gikk ikke vennen din til lærerne og sa ifra om mobbingen?

Lenke til kommentar

tolk det som du vil... folk tolker koranen etter deres syn. ikke noe nytt det...

Det er fordi Koranen er tvetydig og dårlig skrevet. Det er også en grunn til at det har blitt så mye bråk og ondskap som et resultat av denne boken og denne arabiske guds-ideen.

er bare å søke på nettet så finner du mange forskjellige meninger om et vers. er opp til den som tolker den å forstå hva som menes i koranen.

Problemet er som sagt at den er tvetydig, og at det finnes utallige motsigelser der. Noen forholder seg til ett vers, mens andre igjen et annet, osv osv.

ser for eksempel mange som går på nettet og henter ut rare oppdiktete vers ut fra hodet dems og limer det under kommentarfelt på diverse avisartikkler.

Meget mulig. =) Det finnes jo dem som lyver også... Men denne siden lyver ikke:

http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm

PREACH! "Ingen her som har hevdet å være eksperter av noe som helst."

du ser ut til å vite mer om min religion en det jeg gjør... anbefaler deg å søke på diverse universiteter. de trenger slike eksperter som deg.

Jeg vet nok mer om den enn deg. Kanskje ikke så rart, da jeg har studert religioner i årevis. Ikke bare din, men alle religionene fra midtøstenområdet, og de som eksisterte før disse store. Jeg har også studert det materialet som Muhammed selv skal ha fått tak i, og det er de gnostiske skrifter. Helfilosofiske skrifter som da gir en innsikt, såpas mye at man selv kan begynne å skrive Guds ord... Det var datidens visdom. Visdom om at ord er mye mektigere enn våpen. Guds ord er selvsagt mye mer effektivt, og da gnostiske skrifter, altså det som kun var tilgjengelig for vismenn den gangen, lærer bort på en god måte (ved å henvise til ulike skrifter osv) til at mennesket selv er Gud, vel, så tok det vel ikke lang tid før Muhammed forstod det, og dermed kunne han skrive Guds ord. Egentlig var det ikke Muhammed heller som skrev, men noen andre.

Det var en drøss med arabere som skrev og satte sammen koranen, og disse kjente til denne dypere visdommen. De ville ha noe eget, de ville forandre den verden de var i selv. Alt det som står i koranen er slik de ville at verden skulle være. Men for at de skulle få igjennom sin vilje, så visste de hva de skulle gjøre. Det var med andre ord ingen uvitende personer som skrev koranen. Det var ikke folk som trodde de hadde hørt ditt og datt. De selv så på seg selv som Gud, og beskriver også seg selv i flertall i Koranen. Ved å bruke Allah/Gud som tittel på seg selv, så fikk de mye mer inflytelse. Folk rundt trodde det kom fra en overnaturlig entitet... Folk som leste det. Og folk som i dag leser det. Men studer selv alt det idemylderet som eksisterte på den tiden. Alt det skriftelige som eksisterte på Muhammeds tid å se selv. Så leser du koranen med denne viten etterpå...

gjester må ta av seg skoene når de kommer på besøk til oss også. bor jeg i en narsissistisk mørkets herres hus?

Nei.. Men det blir noe annet når det er offentlig midt i Kairo...

anbefaler deg å besøke en moske her i Norge... ikke Egypt.

Vel. Jeg ser ingen grunn til å gjøre det. :)

Vil du anbefale meg å besøke en jødisk synagoge da?

er noe som heter respekt ovenfor andre og deres hus. det at du liker å skitne til huset ditt med skoene som du har brukt ute betyr ikke at alle andre vil det.

Det blir vel litt annerledes. Dette er et offentlig bygg midt i Kairo. Men la gå. Jeg hadde ikke noe problemer med det, og gjorde som jeg ble oppfordret til med absolutt en gang. Null stress. Ikke noe å diskutere egentlig ;)

hadde du hatt litt mer peiling på Islam hadde du kanskje forstått hvorfor folk ikke kommer inn i slike steder med skitne sko.

Jeg har nok peiling på islam til å forstå det. Det er ikke noe å forstå heller.

Islam er veldig opptatt av renhet osv. Det er et overdrevent fokus på akkurat dette, til det helt latterlige. Ta et eksempel: Man kan ikke spise gris, fordi grisen blir betraktet som møkkete. Selv når grisen er vasket og gjort rein, så er den møkkete rennt symbolsk fordi den liker å rulle seg i gjørme.

men det bryr vel ikke Islam haterne seg om. det eneste de bryr seg om er alt det dårlige med muslimer. kan jeg gjøre det samme også med ateister og generalisere også vet du, men jeg er ikke en trangsynt idiot.

Vi kritiserer det vi syntes er dårlig. Jeg kritiserer alt det jeg syntes er dårlig.

Jalla. Tåpelig. osv. Man diskuterer vel heller sjelden det man er enige om, og syntes er bra??? Er ikke dette diskusjon.no ? Skal vi bare skrive om det som er bra med religionen? At det gir folk et håp? Nei... Jeg er liker ingen autoritære religioner. Jeg liker verken Islam, kristendommen eller jødedommen. Ikke så mye at jeg hater dem. Hate blir et alt for sterkt ord. Men jeg liker ikke disse religionene. De er ulogiske og dumme religioner. Folk som tror er desillusjonerte /virkelighetsfjerne og lever i sin egen boble, der "deres religion, er den eneste rette", mens andre religioner ikke er det, osv... Det gjelder jo alle som aktivt tror, og som gjør alt det religionen krever av dem. De som sier de tror men ikke tar religionen så på alvor er nok ikke så desillusjonerte som de dypere troende...

synn for de trangsynte folka... jeg skal ikke gå rundt og beklage noe som helst. jeg er ikke medskyldig i noe som helst.

Hva er du ikke medskyldig i? Er jeg medskyldig i noe?

vi er mennesker vi også.. vi har et liv. skal vi gå ut i hver avis og beklage hver og en av oss for noe som har skjedd i et eller annet land langt borte vekk?

Dere identifiserer dere med de samme folka. Dere setter dere i samme bås som disse.

Da må dere også tåle å bli generalisert av enkelte. Ikke alle har like lett for å skille de ulike gruppene som andre som jeg har påpekt tidligere. Så lenge dere kaller dere muslimer, så vil dere måtte lide under de beskrivelsene som kommer som et resultat av at andre muslimer gjør som er av negativ art... Dere har selv valgt å plassere dere i en bås, og må derfor tåle det.

Det dere burde kunne gjøre for å rette opp litt av det vrengebildet mange har, det erå gå ut offentlig å ta avstand fra det ekstreme muslimer gjør. Da ville dere ha kommet veldig langt. Det ville gitt dere mer respekt blant de som i dag har sterke fordommer mot dere, og som generaliserer.

beklager du for hver eneste feil en ateist gjør?

Nei. Jeg sier bare at jeg ikke er en del av dem. Jeg har ikke det synet, osv.

Jeg greier bare ut om hva jeg tror. Og jeg bryr meg ikke om folk hater ateismen osv.

Eller latterliggjør den. Eller om noen sier at ateister er sånn og sånn. Det bryr jeg meg lite om... Jeg kan da vise til andre ateister som er annerledes... Jeg er forøvrig ingen ateist da jeg ikke benkter enhver ide om Gud og Guder. Jeg benekter alt overnaturlig, overjordisk, ja.. Men det er ikke alle definisjoner av gud som er dette. Jeg betrakter meg derfor som gnostiker (ikke agnostiker, men gnostiker)

beklager hver eneste ateist i verden for en feil en annen ateist gjør?

Nei. Men de tar avstand fra det. Jeg tar avstand fra Maoisme for eksempel. Jeg tar avstand fra nasjonaldarwinisme og sosialdarwinisme etc.

du kommer heller ikke så langt ved å generalisere og mene at jeg er medskyldig i å sprenge noen!

Nei. Men du identifiserer deg med folk som gjør det. De kaller seg muslimer, og det gjør du. Da må du tåle at noen missforstår og blander dere sammen også...

Og før du sier noe på det: Jeg trenger ikke identifisere meg med ateister eller gnostikere... Eller noen gruppe. Jeg identifiserer meg bare med den Jeg Er. Ingen andre.

Når jeg kjører bil, så er jeg en bilist. Når jeg filosoferer, så er jeg en filosof, osv osv... Når jeg er i kontakt med religiøse mennesker, så er jeg ikke-religiøs og skeptiker osv...

undersøk litt også finner du kanskje ut hvorfor muslimer ikke skriker og hyler og skjeller ut andre muslimer i offentligheten.

Hadde de gjort det, så hadde de fremstått som idioter. Undersøk litt hvorfor ikke-muslimer, kristne, ikke-kristne, ateister, osv osv ikke skriker og hyler til andre i offentligheten. Uansett: Benekter du at det kan ha skjedd? Altså at en muslim har skreket eller hylt til en annen muslim i offentligheten?

du som vet såpass mye om Islam burde vite hvorfor vi ikke gjør det vel.

Ja... For å ikke fremstå som idioter... :)

Dere har vel noen av de samme grunnene som alle andre?

veldig fine linker du henviser til der, veldig nøytrale...

Det eksisterer INGEN nøytrale linker når det gjelder politikk og religion.

Lær deg det! Spørsmålet er om de er korrekte! Spørsmålet er om de gjengir det koranen sier korrekt! Og så vidt jeg kan se, så gjør de det... De siste lenkene tolker heller ikke versene...

kan finne flere linker som viser til at det der ikke står skrevet i Koranen også. alt etter hvordan du vil se på religionen.

Så du sier at linkene ikke viser det som står skrevet i koranen?

Ro ro til fiskeskjær?

ta deg en tur til din lokale moske.

Nei takk. Det lukter så vondt der. :)

de kommer ikke til å sprenge eller steine deg, kanskje du lærer noe nytt.

Her bruker du dessuten stråmenn. Jeg har ikke sagt noe om at muslimer flest sprenger seg i lufta om de ser en nordmann uten tro...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

vel... da er du vel imot mye rart som blir spesiallaget eller bestilt fra utlandet?

er du imot dyreplageri så er du imot all slakt av dyr vel og ikke bare halal?

eller er det bare dyreplageri når dyr blir slaktet på den muslimske måten?

Det er snakk om måten det slaktes på. Slakting i Norge skjer vel med bedøvelse, uansett om det er halal eller ikke. Dessverre gjelder ikke det i alle andre land, og det har tidligere blitt prøvd å bli presset på Norge om å endre lovgivning på dette punktet pga. religion. Kosher og halal-kjøtt. Dyrene slaktes vel med bedøvelse i Norge, men det importeres vel fortsatt masse kjøtt til landet der dette ikke er tilfellet.

har du lest artikkelen eller hater du rett og slett muslimer? det står da tydelig at de ble servert noe de ikke var klar over.

Hater på ingen måte muslimer. Jeg ser på meg som ateist (selv om jeg per definisjon er kristen pga. dåp og konfirmasjon..). Jeg er også historikker og veit hvor mye faenskap som har skjedd pga. religion opp gjennom historien.

Norge blir mer og mer sekulært for hvert år som går, men samtidig kommer det flere og flere muslimer til landet. De fleste av disse klarer å tilpasse seg norske normer, men ikke alle. Blir for dumt å bli beskyldt for å hate muslimer for å kritisere islam, det jeg er i min fulle rett til å gjøre.

Det er enkelte ting ved islam som for meg er veldig gammeldags og overhodet ikke passer inn i det 21. århundre i Norge. Tradisjonell halal-slakting er dyreplaging og for meg barbarisk. Tradisjonelt kvinnesyn i islam er heller ikke forenlig med dagens Norge. Tvangsekteskap. Dette er hverdagsproblemstillinger i Norge når det gjelder islam, og det er selvsagt en del andre ting jeg reagerer på når det gjelder selve normer og lover i hjemlandene i en del muslimske land. Men dette har lite med Norge å gjøre, så det får på en måte være opp til dem, selv om det skjer en del ting som man absolutt bør kunne reagere på.

Gidder ikke sitere hele innlegget ditt da jeg føler det er enklere å gjøre det sånn som dette. Angående krav om halal-kjøtt i fengsel:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10061667

Jeg kan forstå at muslimer ikke ønsker svin, men det serveres tross alt andre "kjøttarter" i Norge også. Trenger ikke leve på vann og brød om man dropper å spise svin som serveres.

Angående mobbingen. "Kan hende han bare følte seg mobbet". Sånn tullprat. "Si ifra til lærerne" osv. Det er ikke alltid det funker. Han flyttet til en annen by, men det sies så var vel det mer av familiære problemer og ikke så mye med det å gjøre i følge han selv. Likevel, det er forjævelig at en norsk unge skal bli nektet av lærerne å ha med seg grillpølser på klassetur fordi de inneholder svin.

Det sagt, så skjer dette sikkert begge veier. Rasisme er et problem i Norge, men jeg føler at problemet ofte ligger litt mer i at det er eldre i Norge som ikke er vandt til å vokse opp med innvandrere i landet. At folk skal forskjellsbehandles pga. sitt navn til jobbintervjuer er ille, og sånn skal det ikke være. At folk blir sett på som terrorister er også idiotisk, spesielt når vi ikke har hatt noe terrorangrep på norsk jord av en islamist. I alle fall per dags dato.

Hele poenget mitt her er at for mye innvandring ikke er bra. Økonomisk sier det seg selv at det er dårlig butikk, og generelt er multikulturelle samfunn ofte en dårlig idé, for å si det rett ut. Innvandrere som kommer til Norge og får opphold bør i større grad spres rundt i landet, og ikke bare flytte til Oslo-området, fordi der er det flest muslimer fra før. Det bør også forventes at folk som velger å flytte til Norge bør respektere norsk kultur og norske regler og normer. Vi har ikke bønnetårn i alle kriker og kroker. Det serveres mye svin. Nordmenn er glade i å drikke alkohol. Kvinner behandles på samme måte som menn. Det er frivillig hvem man gifter seg med. Lovverk og normer preges mindre og mindre av religion (selv om det meste stammer fra det).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. I Malmø ble det ikke innført sharia-lovgivning. Derimot var det i en liten bydel (kun 6% av Malmøs innbyggere) kalt Rosengård såpass mange ekstremister at de kunne terrorisere sitt nabolag. De innførte ikke sharia, men skapte nok frykt til at innbyggerne ikke turde gå til politiet.

Siv Jensen og co har presset det som finnes av saft ut av den appelsinen for lenge siden.

Sharia-tribunalene i England utnytter et smutthull i britisk lov. Det samme har vi ikke her, ei heller så vidt jeg vet noen andre vestlige land. Men selv i England er deres mandat begrenset.

Jeg minner igjen om at muslimene utgjør maks. 4% av den norske befolkningen. Det blir ikke sharia her, punktum.

Geir :)

Det er jo typisk ignorant venstre tenkning: Det er kun 4 % muslimer i dag, så det blir aldri sharia. Det sa de vel sikkert i Malmø før byen går gikk til helvete.

Sharia eller ikke, Malmø har fortsatt gått til helvete takket være innvandring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

Det er fordi Koranen er tvetydig og dårlig skrevet. Det er også en grunn til at det har blitt så mye bråk og ondskap som et resultat av denne boken og denne arabiske guds-ideen.

Problemet er som sagt at den er tvetydig, og at det finnes utallige motsigelser der. Noen forholder seg til ett vers, mens andre igjen et annet, osv osv.

Meget mulig. =) Det finnes jo dem som lyver også... Men denne siden lyver ikke:

http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htm

"min side lyver ikke din side lyver! og sånn er det bare..."

du tror bare på det du vil... du har allerede satt det inn i hodet ditt at folk som tror på gud er idioter og uansett hva vi gjør så kommer ikke du til å forandre ditt syn på det.

Jeg vet nok mer om den enn deg. Kanskje ikke så rart, da jeg har studert religioner i årevis. Ikke bare din, men alle religionene fra midtøstenområdet, og de som eksisterte før disse store.

AGAIN PREACH!!! du mektige mann som vet mer om min religion og som har studert den. props to you... hvilken universitet var det du studerte religioner i da? du kan vist mer en de imamene som bare har studert Islam i flere tiår og underviste meg i Islam gitt!

opps.. jeg mener hvilken nettsider studerte du disse religionene?

www.ihateallreligionsandtheyaredumgnosticsarebestnomatterwhatfuckyoureligion.com ?

www.fuckislam.com?

www.sian.no?

Vel. Jeg ser ingen grunn til å gjøre det. :)

Vil du anbefale meg å besøke en jødisk synagoge da?

hvorfor skal du besøke en synagoge for å lære deg om Islam?

hvis du søker etter kunnskap og historie om Jødedommen kan jeg anbefale deg å ta en tur innom en synagoge ja...

forstår veldig godt hvorfor du spurte en slik spørsmål. forventer at jeg skal slenge dritt om jøder sikkert og få fram et synspunkt om at jeg er ekstremist eller no slik...

grunnen til at jeg anbefaler deg å besøke en moske her er fordi det er store forskjeller mellom en muslim i Egypt og en muslim i Norge. alt fra kultur til holdninger til identitet osv.

Jeg har nok peiling på islam til å forstå det. Det er ikke noe å forstå heller.

Islam er veldig opptatt av renhet osv. Det er et overdrevent fokus på akkurat dette, til det helt latterlige. Ta et eksempel: Man kan ikke spise gris, fordi grisen blir betraktet som møkkete. Selv når grisen er vasket og gjort rein, så er den møkkete rennt symbolsk fordi den liker å rulle seg i gjørme.

dere som hater religion liker jo vitenskap og slikt. gå og spør leger om hvorfor griser ikke er rene og sunt for folk kanskje de kan gi deg en svar.

har ikke bare med gjørme å gjøre...

og når ble det latterlig å holde seg rent? dusjer du en gang i måneden eller no? vasker du ikke rompa di etter å ha driti?

Vi kritiserer det vi syntes er dårlig. Jeg kritiserer alt det jeg syntes er dårlig.

Jalla. Tåpelig. osv. Man diskuterer vel heller sjelden det man er enige om, og syntes er bra??? Er ikke dette diskusjon.no ? Skal vi bare skrive om det som er bra med religionen? At det gir folk et håp?

ingen som sier at du bare skal skrive noe man er enige om...

men du får slutte å lyve og representere deg som en ekspert innenfor Islam og komme med tullete linker folk har opprettet nettopp på grunn av HAT mot Islam.

Folk som tror er desillusjonerte /virkelighetsfjerne og lever i sin egen boble

makan til frekkhet... folk skal ikke få lov til å tro på noe de selv vil uten å bli ansett som virkelighetsfjerne. ikke rart folk ikke liker ateister/gnostikere når de går rundt med slike argumenter. forventer du respekt når du anklager folk med slike tåpelige argumenter?

folk har forskjellige meninger og tro. det du og mange andre ateister/gnostikere driver med er mobbing!

Hva er du ikke medskyldig i? Er jeg medskyldig i noe?

jeg er ikke medskyldig i den terroren idioter som driver med terrorisme driver med. og jeg blir irritert over at folk beskylder meg og mange andre uskyldige muslimer for å bli anklaget for å være medskyldige i å sprenge seg selv i lufta og drepe andre.

hvis du ikke har vært med på en kriminell handling eller gjort det selv så skulle du nok ikke være medskyldig i noe :huh:

Dere identifiserer dere med de samme folka. Dere setter dere i samme bås som disse.

Da må dere også tåle å bli generalisert av enkelte. Ikke alle har like lett for å skille de ulike gruppene som andre som jeg har påpekt tidligere. Så lenge dere kaller dere muslimer, så vil dere måtte lide under de beskrivelsene som kommer som et resultat av at andre muslimer gjør som er av negativ art... Dere har selv valgt å plassere dere i en bås, og må derfor tåle det.

når identifiserte jeg meg med terrorister og terrorisme? når satt jeg meg i samme bås som al qaida?

"muslim=terrorisme" er det det du prøver å si?

jeg må ikke tåle en dritt... har du vanskeligheter med å skille går du ikke rundt og anklager uskyldige folk for terrorisme, så enkelt er det.

ser vel hvem som er virkelighetsfjern her, når dere beskylder folk for å gjøre noe de ikke har gjort.

jeg må ikke lide under noe beskrivelse. dere som går rundt og hater på meg og mange andre uskyldige.

Det dere burde kunne gjøre for å rette opp litt av det vrengebildet mange har, det erå gå ut offentlig å ta avstand fra det ekstreme muslimer gjør. Da ville dere ha kommet veldig langt. Det ville gitt dere mer respekt blant de som i dag har sterke fordommer mot dere, og som generaliserer.

de som har fordommer og generaliserer kommer til å ha fordommer og generalisere (slike som deg) uansett hva vi gjør. nytter ikke å gå ut og fordøme det... dere har innstilt hjernen deres til å hate oss.

hva annet forventer dere da? at hver eneste muslim i verden skal lage en video og beklage til hver og en av dere for en handling en person i langtvekkistan har gjort som de ikke har noe med å gjøre?

skal vi måtte gå til nyhetsbyråer og overreke en skriftlig beklagelse hver og en av oss for terrorisme begått av idioter?

Nei. Men de tar avstand fra det. Jeg tar avstand fra Maoisme for eksempel. Jeg tar avstand fra nasjonaldarwinisme og sosialdarwinisme etc.

flott, det eneste som mangler nå er at resten av ateistene og gnostikerne går ut og fordømmer disse handlingene i aviser hver for seg og beklager disse hendelsene ovenfor meg og alle andre mennesker i verden.

for hvis dere ikke gjør det kommer jeg til å ha fordommer og generaliserer dere alle sammen da... og du kan ikke klage eller si noe fordi slik er det bare

Nei. Men du identifiserer deg med folk som gjør det. De kaller seg muslimer, og det gjør du. Da må du tåle at noen missforstår og blander dere sammen også...

AND AGAIN jeg identifiserer meg ikke med folk som sprenger seg selv. er det så vanskelig å forstå det... er du dum?

er en vesentlig forskjell mellom å missforstå og det å beskylde meg for å være medskyldig i en selvmordsbombeangrep.

Og før du sier noe på det: Jeg trenger ikke identifisere meg med ateister eller gnostikere... Eller noen gruppe. Jeg identifiserer meg bare med den Jeg Er. Ingen andre.

Når jeg kjører bil, så er jeg en bilist. Når jeg filosoferer, så er jeg en filosof, osv osv... Når jeg er i kontakt med religiøse mennesker, så er jeg ikke-religiøs og skeptiker osv...

men, men... det er jo strikk i strid med din logikk.

er jeg muslim må jeg identifisere meg med terrorister, men hvis du er gnostiker må ikke du identifisere deg med andre gnostikere?

Hadde de gjort det, så hadde de fremstått som idioter. Undersøk litt hvorfor ikke-muslimer, kristne, ikke-kristne, ateister, osv osv ikke skriker og hyler til andre i offentligheten. Uansett: Benekter du at det kan ha skjedd? Altså at en muslim har skreket eller hylt til en annen muslim i offentligheten?

jeg trenger ikke undersøke noe.. ikke jeg som beskylder folk for å være terrorist eller at andre MÅ identifisere seg med terrorister fordi de har samme religion som meg.

benekter ikke at det har skjedd, men hvis det har skjedd er det en feil ting å gjøre. du kan ta det privat med personen som har gjort noe galt.

Det eksisterer INGEN nøytrale linker når det gjelder politikk og religion.

Lær deg det! Spørsmålet er om de er korrekte! Spørsmålet er om de gjengir det koranen sier korrekt! Og så vidt jeg kan se, så gjør de det... De siste lenkene tolker heller ikke versene...

trenger ikke lære meg noe som jeg allerede vet.

om de er korrekte er opptil personen og hans/hennes syn.. i ditt tilfelle er alt som blir sagt på slike Islam fiendtlige sider riktig og sant fordi du ikke liker Islam.

Så du sier at linkene ikke viser det som står skrevet i koranen?

Ro ro til fiskeskjær?

som sagt.. opptil personens syn på Islam å tro om det som står skrevet der er riktig eller ikke.

du kan ro til fiskeskjær selv om du liker det stedet så mye.

Her bruker du dessuten stråmenn. Jeg har ikke sagt noe om at muslimer flest sprenger seg i lufta om de ser en nordmann uten tro...

det har ikke jeg heller sagt... forsikrer deg bare om at du kan ta det med ro og at vi ikke har kommet hit for å sprenge oss. :)

kommer nok ikke til å kommentere lenger i denne tråden. blir for mye å skrive, JA jeg er lat. takk for diskusjonen og ha det :)

Lenke til kommentar

"min side lyver ikke din side lyver! og sånn er det bare..."

du tror bare på det du vil... du har allerede satt det inn i hodet ditt at folk som tror på gud er idioter og uansett hva vi gjør så kommer ikke du til å forandre ditt syn på det.

Norge er et fritt land! Vi har våre egne meninger, og vi kan tro på det vi vil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

Likevel, det er forjævelig at en norsk unge skal bli nektet av lærerne å ha med seg grillpølser på klassetur fordi de inneholder svin.

Hele poenget mitt her er at for mye innvandring ikke er bra. Økonomisk sier det seg selv at det er dårlig butikk, og generelt er multikulturelle samfunn ofte en dårlig idé, for å si det rett ut. Innvandrere som kommer til Norge og får opphold bør i større grad spres rundt i landet, og ikke bare flytte til Oslo-området, fordi der er det flest muslimer fra før. Det bør også forventes at folk som velger å flytte til Norge bør respektere norsk kultur og norske regler og normer. Vi har ikke bønnetårn i alle kriker og kroker. Det serveres mye svin. Nordmenn er glade i å drikke alkohol. Kvinner behandles på samme måte som menn. Det er frivillig hvem man gifter seg med. Lovverk og normer preges mindre og mindre av religion (selv om det meste stammer fra det).

er vel bare å klage til rektor om det da?

da vi gikk på tur i ungdomsskolen brukte jeg og noen kompiser en engangsgrill og oppå den hadde vi både svine og halal pølser uten noe problem.

er vel lærerens holdninger det er snakk om her

når det gjelder innvandring er det også mange med innvandrerbakgrunn som også er enige i det dere sier. problemet er at mange bare slenger dritt etter muslimer og da vil ikke de engasjere seg i en slik sak. hvorfor skal jeg ville engasjere meg når folk stadig slenger drittkommentarer etter meg?

istedenfor å hate på innvandrere som allerede har integrert seg så kan dere vel hate på udugelige politikere?!

er tross alt de som åpner portene for fri flyt ikke vi.

angående flytting inn til Oslo... det sier seg selv. har du tatt en kikk på hvor mye en vanlig hus i vestkanten koster? forventer du at folk som nettopp har kommet inn til landet skal ha flere millioner i lomma til å bruke det på hus?

flere faktorer som spiller inn her også. er ikke bare å si flytt til nordnorge og bli integrert. jeg klarte fint å integrere meg uten å måtte flytte ut fra Oslo-øst.

systemet som er jævlig dårlig.

moskeen jeg går i har ikke et bønne tårn. det ser ikke ut som en moske fra utsiden engang.

tvangsgifte har mer med kultur å gjøre enn med religion. min mamma og pappa ble ikke tvangsgiftet.

jeg må ikke være glad i å drikke alkohol for å være integrert heller.

Norge er et fritt land! Vi har våre egne meninger, og vi kan tro på det vi vil.

sier du det?

når sa jeg at Norge er et diktatur og at du ikke kan ha meninger og ikke kan tro på det du vil?

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

er vel bare å klage til rektor om det da?

da vi gikk på tur i ungdomsskolen brukte jeg og noen kompiser en engangsgrill og oppå den hadde vi både svine og halal pølser uten noe problem.

er vel lærerens holdninger det er snakk om her

når det gjelder innvandring er det også mange med innvandrerbakgrunn som også er enige i det dere sier. problemet er at mange bare slenger dritt etter muslimer og da vil ikke de engasjere seg i en slik sak. hvorfor skal jeg ville engasjere meg når folk stadig slenger drittkommentarer etter meg?

istedenfor å hate på innvandrere som allerede har integrert seg så kan dere vel hate på udugelige politikere?!

er tross alt de som åpner portene for fri flyt ikke vi.

angående flytting inn til Oslo... det sier seg selv. har du tatt en kikk på hvor mye en vanlig hus i vestkanten koster? forventer du at folk som nettopp har kommet inn til landet skal ha flere millioner i lomma til å bruke det på hus?

flere faktorer som spiller inn her også. er ikke bare å si flytt til nordnorge og bli integrert. jeg klarte fint å integrere meg uten å måtte flytte ut fra Oslo-øst.

systemet som er jævlig dårlig.

moskeen jeg går i har ikke et bønne tårn. det ser ikke ut som en moske fra utsiden engang.

tvangsgifte har mer med kultur å gjøre enn med religion. min mamma og pappa ble ikke tvangsgiftet.

jeg må ikke være glad i å drikke alkohol for å være integrert heller.

sier du det?

når sa jeg at Norge er et diktatur og at du ikke kan ha meninger og ikke kan tro på det du vil?

Hvis jeg husker riktig så svarte du til meg at du ikke var Muslim.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

Hvis jeg husker riktig så svarte du til meg at du ikke var Muslim.

vennligst gjengi det sitatet hvor jeg sa at jeg ikke var muslim...

veldig fin generalisering norskgoy... keep on med dine fordommer!

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

Du går voldsomt i forsvarstilling her, Shabbern. Personlig belyser jeg bare det jeg oppfatter som problemer med islam og hvordan dette passer inn i norsk kultur.

Du vet Norge er mer enn Oslo? Du vet også at så si de fleste steder i Norge er billigere å flytte til enn Oslo? Så penger er ikke bakgrunnen for det. Og jeg kan forstå at de som kommer ofte vil flytte i nærheten av folk med samme kultur som seg. Men for Norge og områdene er det ikke bra. Det er ikke bra for intergreringen. Her bør det være klarere krav til innvandrere enn det er nå. De som kommer hit må skjønne hit at det å flytte til Norge innebærer en del andre ting enn at man tjener mer penger og at det er mye kaldere enn der man kommer fra. Innvandrere som sitter på rævva, ikke lærer norsk og ikke jobber er rett og slett en stor ugiftpost for Norge som land, i tillegg til at disse står for en del kriminalitet.

Mange innvandrere lykkes også. Det er gledelig å se. Personlig tror jeg man har langt bedre mulighet for å lykkes om man interegreres bedre, og det skjer i større grad om man flytter til områder borte fra de aller største byene. I alle fall østlandsbyer som Oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

i blame it on the politicians!

nå skal ikke jeg klage og si jobb jævla innvandrere da jeg er arbeidsledig for tiden :(

tror ikke flytting har så mye med integrering å gjøre.. det går mer på viljen. du kan flytte så mange utlendinger til bygder og nordlige deler av landet. har de allerede bestemt seg for å ikke lære seg språket/integrere seg og bare få penger fra nav kan ikke jeg eller du gjøre noe med det. det er politikerne som lar dem slippe inn i landet som har skylden. hadde politikerne satt opp et skikkelig system for 40-30 år siden så hadde vi blitt kvitt mesteparten av disse problemene.

personlig tror ikke jeg vi kommer til å se nedgang på innvandring selv om FRP er i regjering.

burde også nevne at jeg stemte på dem i valget.. noe jeg kanskje kommer til å angre på.

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...