Gå til innhold

muslimer og deres kultur


Anbefalte innlegg

Tror dere at hver og en muslim vil at det skal bli innført sharia lover i Norge, eller tror dere det er gale idioter som mullah krekar tilhengere (idioter hele gjengen) som prøver dette?

 

 

Har selv mange muslimske venner og de ser ut til å være lei av all propogandaen som blir slenget mot dem, og hvordan vi nordmenn og vesten dømmer dem utifra hva noen muslimer med forskjellige tolkininger (ideoiogi) driver med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg kjenner mange muslimer, og ingen av dem later til å bry seg noe særlig om fundamentalistiske tullebukker (det være seg våre, eller deres egne)

 

For meg ser det ut som de gjør det samme som alle "hvermansens", nemlig; sitt beste for å ha det trygt og godt i dette landet

 

:)

Lenke til kommentar

Med eller uten Sharia, så vil indirekte eller direkte de fleste muslimer jobbe for sin kultur. Så jeg mener sålenge de er tilhenger av den dritt religionen får de bare tåle propagandaen, eller pelle seg ut.

 

Men så det er sagt, har jeg har ikke mye til overs for kristendommen heller.

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Med eller uten Sharia, så vil indirekte eller direkte de fleste muslimer jobbe for sin kultur. Så jeg mener sålenge de er tilhenger av den dritt religionen, får de bare tåle propagandaen, eller pelle seg ut.

 

Men så det er sagt, har jeg har ikke mye til overs for kristendommen heller.

 

Dritt religion, eh? Kanskje vise respeskt for andres religion, selvom du kanskje selv er atheist

 

Hva med innvadrere som vil inrette seg norsk kultur og er selv muslimer, og la oss si de gjør sine muslim jobb hjemme i huset?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Dritt religion, eh? Kanskje vise respeskt for andres religion, selvom du kanskje selv er atheist

 

Hva med innvadrere som vil inrette seg norsk kultur og er selv muslimer, og la oss si de gjør sine muslim jobb hjemme i huset?

 

Med alle dødsfall og annet faenskap religion påvirker folk til å utføre i verden, har jeg all rett å kalle både islam og kristendommen for dritt religioner. For å ikke snakke om holdninger de har til homofile og andre ting.

 

Jeg mener Islam er skadelig for Norge, og jeg ønsker ikke kulturendringen det medfører i landet. Norge avkristnes hvert år, så kristendommen er ikke lenger et veldig stort problem.

 

Jo flere muslimer, jo mer islamisering i Norge - noe jeg er helt imot, Islam har i mine øyne 100 % negativ innflytelse på vårt land, det drar ikke med seg noen positive ting overhodet.

Endret av MrLG
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Stoler ikke på personer som tror på fantasivesener(uansett religion), viser dårlig evne til å forme egne tanker og meninger.

Ja jeg tror disse personene kan bli påvirket av radikale muslimer, noe vi ser helt klart nede i midtøsten.

Endret av bævern
Lenke til kommentar

 

Med alle dødsfall og annet faenskap religion påvirker folk til å utføre i verden, har jeg all rett å kalle både islam og kristendommen for dritt religioner. For å ikke snakke om holdninger de har til homofile og andre ting.

 

Jeg mener Islam er skadelig for Norge, og jeg ønsker ikke kulturendringen det medfører i landet. Norge avkristnes hvert år, så kristendommen er ikke lenger et veldig stort problem.

 

Jo flere muslimer, jo mer islamisering i Norge - noe jeg er helt imot, Islam har i mine øyne 100 % negativ innflytelse på vårt land, det drar ikke med seg noen positive ting overhodet.

 

 

Det virker ikke som om du har lest tråden..

 

Les om igjen, jeg spørr ikke hva du syns om muslimer med sine egne ideolgier, men heller om hva folk syns om muslimer som faktisk er ordetlige og med hånd på hjertet si at de er dritt lei av idioter med sine egne meninger skal ødelegge for flesteparten av muslimer (som ikke er terrorister, som vesten skal ha det til) i norge og vesten

Lenke til kommentar

 

 

Det virker ikke som om du har lest tråden..

 

Les om igjen, jeg spørr ikke hva du syns om muslimer med sine egne ideolgier, men heller om hva folk syns om muslimer som faktisk er ordetlige og med hånd på hjertet si at de er dritt lei av idioter med sine egne meninger skal ødelegge for flesteparten av muslimer (som ikke er terrorister, som vesten skal ha det til) i norge og vesten

 

Jeg har ingenting imot muslimer som personer sånnsett, de er ofte hyggeligere og "bedre" enn mange arrogante nordmenn. Men islam er islam, uansett hvor "ekstrem" den er vil jeg ikke ha den - eller egentlig noen som helst andre religioner.

 

Men om det er en fredelig muslim eller ei, ekstremistene, islamifiseringen og alt den andre faenskapen kommer etter - og hvis de ikke er der så dannes de sålenge islam eksisterer. Det er en del av problemet. Andre problemet er at jeg ikke ønsker et samfunn basert på at folk tror på eventyr fra en bok.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Tror dere at hver og en muslim vil at det skal bli innført sharia lover i Norge, eller tror dere det er gale idioter som mullah krekar tilhengere (idioter hele gjengen) som prøver dette?

Jeg tror egentlig ingen liker islam, selv ikke muslimene selv, så nei.

De bare gjør det foreldrene gjør og forventer av dem, osv. De ferreste har en dyp tro på selve religionen. Religionen er som regel bare et lim som holder dem sammen. I redsel for å bli fryst ut av "det gode fellesskap" så tror jeg mange hevder de er muslimer, akkurat som mange kristne gjør det samme.

 

Flertallet er vel ganske liberale vil jeg tro. Uansett så er det jo rart at noen flykter fra Iran og til Norge, og ønsker seg det samme "systemet" her...

 

Har selv mange muslimske venner og de ser ut til å være lei av all propogandaen som blir slenget mot dem, og hvordan vi nordmenn og vesten dømmer dem utifra hva noen muslimer med forskjellige tolkininger (ideoiogi) driver med.

Det er media som har skylda, samt de ekstreme individene innenfor islam som tegner dette bildet av islam. De vil jo på mange måter være forrædere eller kjettere i forhold til Islam da de gir religionen et dårlig ryke og ansikt utad. Dersom Islam hadde et liberalt og "mildt ansikt" så ville den appelert mye mer til kristne, og det ville vært enklere å forsone. Det samme gjelder alle andre grupper. Og det ville blitt flere som konverterte til Islam. Men slik jeg ser det, så ter Islam seg, altså religionen, som djevelens religion. Allah er en ond laverestående herre som forårsaker, og har forårsaket lidelse og død... Jeg ser på Allah/Gud som en idé. Ide som finnes i hodene til folk. En ideskikkelse som er tildelt en personlighet med meninger. Denne Gud har sin effekt, på mange måter. Det er en "usynlig kraft" i form av ideer og tanker. Og som vi vet: Ideer og tanker former menneskeverdenen. Tanken kommer foran enhver handling. Og man handler ut i fra det man tenker. Om man leser Koranen, eller Det gamle testamentet, så ser man en oppmerksomhetsyk tyrann som elsker å skape lidelse, samt "bestemme/råde over menneskene". Elsker å lage tåpelige lover og regler. osv osv. Alt dette kommer selvsagt som et resultat av noen menneskers ideer om moral, og etikk, og da mennesker som levde i en helt annen tid enn oss. Derfor liker vi det ikke. Derfor liker vi islam dårlig, og de menneskene som ønsker å leve ut alle dens forkvaklede ideer om rett og galt: Som for eksempel å innføre sharia; oldtidens svar på juss.

 

De fleste som er født og oppvokst i et moderne demokrati, forholdsvist liberalt i forhold til religiøse dogmer(læresetninger/ideer), vil selvsagt misslike autoritære og primitive religioner.

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ingen liker islam, selv ikke muslimene selv, så nei.

De bare gjør det foreldrene gjør og forventer av dem, osv. De ferreste har en dyp tro på selve religionen. Religionen er som regel bare et lim som holder dem sammen. I redsel for å bli fryst ut av "det gode fellesskap" så tror jeg mange hevder de er muslimer, akkurat som mange kristne gjør det samme.

 

Flertallet er vel ganske liberale vil jeg tro. Uansett så er det jo rart at noen flykter fra Iran og til Norge, og ønsker seg det samme "systemet" her...

 

Det er media som har skylda, samt de ekstreme individene innenfor islam som tegner dette bildet av islam. De vil jo på mange måter være forrædere eller kjettere i forhold til Islam da de gir religionen et dårlig ryke og ansikt utad. Dersom Islam hadde et liberalt og "mildt ansikt" så ville den appelert mye mer til kristne, og det ville vært enklere å forsone. Det samme gjelder alle andre grupper. Og det ville blitt flere som konverterte til Islam. Men slik jeg ser det, så ter Islam seg, altså religionen, som djevelens religion. Allah er en ond laverestående herre som forårsaker, og har forårsaket lidelse og død... Jeg ser på Allah/Gud som en idé. Ide som finnes i hodene til folk. En ideskikkelse som er tildelt en personlighet med meninger. Denne Gud har sin effekt, på mange måter. Det er en "usynlig kraft" i form av ideer og tanker. Og som vi vet: Ideer og tanker former menneskeverdenen. Tanken kommer foran enhver handling. Og man handler ut i fra det man tenker. Om man leser Koranen, eller Det gamle testamentet, så ser man en oppmerksomhetsyk tyrann som elsker å skape lidelse, samt "bestemme/råde over menneskene". Elsker å lage tåpelige lover og regler. osv osv. Alt dette kommer selvsagt som et resultat av noen menneskers ideer om moral, og etikk, og da mennesker som levde i en helt annen tid enn oss. Derfor liker vi det ikke. Derfor liker vi islam dårlig, og de menneskene som ønsker å leve ut alle dens forkvaklede ideer om rett og galt: Som for eksempel å innføre sharia; oldtidens svar på juss.

 

De fleste som er født og oppvokst i et moderne demokrati, forholdsvist liberalt i forhold til religiøse dogmer(læresetninger/ideer), vil selvsagt misslike autoritære og primitive religioner.

 

 

Jeg var ganske enig til jeg så dette;

 

Allah er en ond laverestående herre som forårsaker, og har forårsaket lidelse og død.

 

Hvordan kan du påstå det når muslimer tror Allah har skrevet Koranen, og der står det ikke noe om at du skal forårsake lidelse og død?

 

 

Btw, jeg har lest for det meste om Islam og reglene, så jeg godt vet dette.

 

Jeg vet ikke hvor du har fått den påstanden fra, men jeg håper du kan dobbeltskjekke det for jordas skyld.

Endret av Lars26
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var ganske enig til jeg så dette;

 

Allah er en ond laverestående herre som forårsaker, og har forårsaket lidelse og død.

 

Hvordan kan du påstå det når muslimer tror Allah har skrevet Koranen, og der står det ikke noe om at du skal forårsake lidelse og død?

I Koranen så står det veldig mye rart, ikke bare det du nevner.

Uansett så har denne religionen ført til mye død og lidelse. Det er lydighetens religion. Islam betyr vel så vidt jeg vet "underkastelse". Noe i den retningen der.

 

Både i det gamle testamentet og i Koranen er det beskrevet en tyrannisk narsisistisk Gud, som ønsker totalt herredømme. Hans ideologiske tankegods, religiøse skikker osv, skal tres nedover ørene våre, for hvis ikke, så venter det oss en vond straff etter livet, eller i livet alt ettersom. De som brøt med allas mange lover og regler, både da og nå står i fare for å enten miste livet eller bli skamslått, eller begge deler, og det som enda verre er.

 

Det er mange ting, som er utelukkende negative. Enkelte muslimer diskuterer hvorvidt det er greit å slå kvinner og ikke, ut i fra hva som står i Koranen... Koranen beskriver slaveri og regler for slavehold osv osv. Og da har den jo med andre ord gjort slaveri legitimt. Det samme gjør jo forøvrig også det gamle testamentet...

 

Jeg ser på slaveri som noe ondt (blant annet) og en Gud som legitimerer slaveri osv. er da slik jeg ser det ond... Om Allah eksisterer, så er han ond. Selvisk (selvsentrert) og maktsyk entitet, som vi trenger å bli reddet fra. :) Det samme gjelder forøvrig som nevnt den gammeltestamentlige guden. =)

 

Uansett: Muslimene tror på ond en ond mørk hersker. De frykter han, og derfor får de seg til å gjøre alt det de gjør. Dette gjelder de moderate, de liberale og ekstremistene, men ekstremistene vil jeg nok tro nærer en større frykt for den onde herre, enn de to andre gruppene.

 

 

Btw, jeg har lest for det meste om Islam og reglene, så jeg godt vet dette.

 

Jeg vet ikke hvor du har fått den påstanden fra, men jeg håper du kan dobbeltskjekke det for jordas skyld.

Hehe... Bare se hvor mye elendighet religionene fører til. Se på islam og jødedommen. Se på all fienteligheten. Om det fantes en Gud, så var alt en del av Guds plan, og denne planen ser jo svært ond ut, ikke sant? :) Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dere at hver og en muslim vil at det skal bli innført sharia lover i Norge, eller tror dere det er gale idioter som mullah krekar tilhengere (idioter hele gjengen) som prøver dette?

 

Muslimer - som alle andre mennesker - er individer, og de finnes i alle slags tapninger. Det er ikke sånn at enten er du Abid Raja eller så er du Mullah Krekar, de finnes i alle slags avskygninger der imellom. Men de fleste samler seg etterhvert i sentrum, det gjelder muslimer i Norge som nordmenn flest. Og siden sentrum i norsk politikk og trosliv er relativt moderat og sekularisert, så vil muslimer flest etterhvert bli det også. De samme muslimene i Pakistan ville vært mer tradisjonsbundne, fordi de ville trukket mot sentrum der.

 

Det blir aldri sharialover i Norge. For muslimene utgjør antagelig bare 3-4% av befolkningen, og det er bare noen promille av norskfødte muslimer som synes det er en god idé.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg har ingenting imot muslimer som personer sånnsett, de er ofte hyggeligere og "bedre" enn mange arrogante nordmenn. Men islam er islam, uansett hvor "ekstrem" den er vil jeg ikke ha den - eller egentlig noen som helst andre religioner.

 

Men om det er en fredelig muslim eller ei, ekstremistene, islamifiseringen og alt den andre faenskapen kommer etter - og hvis de ikke er der så dannes de sålenge islam eksisterer. Det er en del av problemet. Andre problemet er at jeg ikke ønsker et samfunn basert på at folk tror på eventyr fra en bok.

 

Jeg følger deg ikke helt... du har ikke noe problem med muslimer, men du hater islam og vil ha det bort? Så muslimer er altså helt greie så lenge de ikke er muslimer?

 

Og om de er helt greie personer uten problemer, hva er da problemet med at de er helt greie personer uten problemer som tror på islam? En god person er da en god person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

er så morsomt å lese selverklærte eksperter innenfor Islam... haha selv de imamene jeg fikk undervisning fra og som har studert Islam i flere år har ikke den kunnskapen visse folk i diskusjon har :)

 

de er vist ikke muslim nok fordi de ikke underviser hat slik dere mener at de skal gjøre. de fleste her har sikkert aldri tatt en tur innom en moske i sitt liv. og har de det så går de som regel til den moskeen som har mest ekstreeme følgere og baserer sin kunnspak og ekspertise på det grunnlaget!

 

og noen bare tar en spasertur gjennom gaten moskeen er i eller muslimer er i flertall i og observerer bare det den mener passer hans bilde av religionen. og WOILA, så får vi idiotiske kommentarer som "jeg så dem skrike noe alalalala og bomb" KAST DEM UT AV LANDET, UNDERTRYKKERE!!!1

 

de kan vist alt mellom himmel og jord når det gjelder Islam. søk opp en side i google som passer ditt syn om at muslimer er ekstremister og klipp og lim inn noen "ekstreme" tekster som "er skrevet" i koranen.

 

dere bør søke dere en jobb i universiteter eller noe, veldig bra med penger for slike eksperter som dere...

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

I Koranen så står det veldig mye rart, ikke bare det du nevner.

Uansett så har denne religionen ført til mye død og lidelse. Det er lydighetens religion. Islam betyr vel så vidt jeg vet "underkastelse". Noe i den retningen der.

 

Både i det gamle testamentet og i Koranen er det beskrevet en tyrannisk narsisistisk Gud, som ønsker totalt herredømme. Hans ideologiske tankegods, religiøse skikker osv, skal tres nedover ørene våre, for hvis ikke, så venter det oss en vond straff etter livet, eller i livet alt ettersom. De som brøt med allas mange lover og regler, både da og nå står i fare for å enten miste livet eller bli skamslått, eller begge deler, og det som enda verre er.

 

Det er mange ting, som er utelukkende negative. Enkelte muslimer diskuterer hvorvidt det er greit å slå kvinner og ikke, ut i fra hva som står i Koranen... Koranen beskriver slaveri og regler for slavehold osv osv. Og da har den jo med andre ord gjort slaveri legitimt. Det samme gjør jo forøvrig også det gamle testamentet...

 

Jeg ser på slaveri som noe ondt (blant annet) og en Gud som legitimerer slaveri osv. er da slik jeg ser det ond... Om Allah eksisterer, så er han ond. Selvisk (selvsentrert) og maktsyk entitet, som vi trenger å bli reddet fra. :) Det samme gjelder forøvrig som nevnt den gammeltestamentlige guden. =)

 

Uansett: Muslimene tror på ond en ond mørk hersker. De frykter han, og derfor får de seg til å gjøre alt det de gjør. Dette gjelder de moderate, de liberale og ekstremistene, men ekstremistene vil jeg nok tro nærer en større frykt for den onde herre, enn de to andre gruppene.

 

 

Hehe... Bare se hvor mye elendighet religionene fører til. Se på islam og jødedommen. Se på all fienteligheten. Om det fantes en Gud, så var alt en del av Guds plan, og denne planen ser jo svært ond ut, ikke sant? :)

 

 

Islam. An Arabic word derived from the root words silm and salaam, which mean "peace." The meanings of "Islam" include: peace, greet­ing, salutation, obedience, loyalty, allegiance, and submission to the will of God.

 

Uansett. Du sier at Islam tilbyr til vold og sånt.

 

Sånn som jeg ser det har du misforstått (eller ikke vil tolke islam riktig), og slike tanker/påstander fra deg som sier at islam tilbyr til vold er et av grunnene muslimer mange gjør så fryketlige ting mot seg selv, venner og fiender.

 

tro meg, det du sier der at islam tilbyr til vold og terror, er det kanskje 00,1% som også tror i islam og som gjør det fordi de ikke vil tolke det riktig.

 

så tips fra meg er å kaste fra deg den påstanden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg følger deg ikke helt... du har ikke noe problem med muslimer, men du hater islam og vil ha det bort? Så muslimer er altså helt greie så lenge de ikke er muslimer?

 

Og om de er helt greie personer uten problemer, hva er da problemet med at de er helt greie personer uten problemer som tror på islam? En god person er da en god person.

 

For å si det sånn, la oss si at en person er mega hyggelig, men mener alle homofiler bør stenes til døde. Det betyr ikke at jeg ikke nødvendigvis kommer overens med personen for det, hvis alt annet er bra. Men jeg mener forsatt at hans mening om homofile er totalt feil, og bør endres.

 

Sånn er det med muslimer også. Jeg kan komme veldig godt overens med muslimer(noe jeg også gjør), det er holdningene om religionen dems som er problemet. Enn sålenge de ikke presser den på meg, kan alt gå bra. Men det betyr ikke det at jeg ikke imot det for det. Og problemet med muslimer og islam er:

 

1. Enn sålenge det finnes islam, vil det aldri bli fred. Og muslimer vil ALLTID jobbe for å fremme deres kultur.

2. Om vi så kunne levd fredelig med Islam uten noen påvirkninger, er det alltid et problem at folk tror på eventyr.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024

så du skal hate dem uansett selv om de skaper fred og lever fredelig og rolig, fordi de ikke deler din mening om tro?

 

nå oppfører du deg på lik nivå med noen ekstreme muslimer og dems holdninger.

 

"de deler ikke min tankegang om religion, så de skal ikke få lov til å leve i fred helt til de aksepterer mitt syn"

Endret av medlem-311024
Lenke til kommentar

så du skal hate dem uansett selv om de skaper fred og lever fredelig og rolig, fordi de ikke deler din mening om tro?

 

nå oppfører du deg på lik nivå med noen ekstreme muslimer og dems holdninger.

 

"de deler ikke min tankegang om religion, så de skal ikke få lov til å leve i fred helt til de aksepterer mitt syn"

 

Jeg har aldri skrevet at jeg hater muslimer, men jeg antar du er religiøs siden du allerede sammenligner meg med en islamsk ekstremist. Feiltolkninger er jo det religiøse er best på.

 

Problemet er ikke bare om "vi" kan la muslimer leve fred, men om de kan la oss leve i fred. Hvorfor skal vi gidde å servere halal kjøtt i fengsel f.eks? Er det vår feil at en muslim har gjort en kriminell handling i vårt land, han må tilrettelegge seg oss, vi skal ikke tilrettelegge oss etter muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...