Krokan Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Telenor DSLAM. Ser man kan endre noen innstillinger under "Network Setting--->Broadband--->ADSL", men det er kanskje noe annet? http://bildr.no/view/Qit3TXpH Endret 10. oktober 2014 av Krokan Lenke til kommentar
Rim Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Er du på HomeNet DSLAM, får du ikke dynamisk tildeling av hastighet. Kun Telenor DSLAM støtter DLM. Mulig at du kan få litt høyere hastighet ved manuell justering, men med dine støymarginer vil jeg ikke satt hastigheten så mye høyere. Dynamisk tildeling av hastighet er noe alle DSLAMer har. DLM er noe helt annet, som sørger for stabilitet ved å tweake flere parametere utifra forholdene til den enkelte linje. For øvrig er 9 og 11 dB i det øvre siktet av det som er nødvendig på en gjennomsnitt-linje. Det som er litt sært er at Trellis-koding er skrudd av. Den har positiv effekt uten noen nedsider (med dagens hardware), men har ingen effekt på link-hastighet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Noen som har fått til VLAN på denne? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ser jo Telenor reklamerer med at flere kan få høyere hastighet på ADSL-linjen nå enn tidligere, når jeg søker på min linje står det at jeg sannsynligvis kan få 3 Mbit/s, det er jo faktisk 50% raskere enn det jeg har i dag. (selv om det også er ALT for lite). Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Har gått fra 12/0.7 til 16/0.8 til 25/5 og nå skal jeg få ca 30/10 på under ett år. Telenor ADSL og VDSL. Synes ikke 449 kroner for 30/10 er så ille. I allefall her hvor vi ikke har så mange muligheter. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Eh jo det er ganske mye. Betaler litt over en tusenlapp i måneden til viken fiber. For det får jeg: 75/75 internett, 30 pluss minus kanaler og telefon. Telenor er og blir et elendig selskap. De har dårlige avtaler for både telefon og internett. Mitt råd: Finn et annet selskap. Endret 20. oktober 2014 av GeneralUser Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Eh jo det er ganske mye. Betaler litt over en tusenlapp i måneden til viken fiber. For det får jeg: 75/75 internett, 30 pluss minus kanaler og telefon. Telenor er og blir et elendig selskap. De har dårlige avtaler for både telefon og internett. Mitt råd: Finn et annet selskap. Nei det er det ikke. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Dårlige avtaler. Se på deres tilbud for mobil f.eks. 600 kr for 10 gb data i måneden. LOL! Lenke til kommentar
ktbd Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) *Flyttet spørsmålet mitt så det ikke ble dobbeltråd Endret 21. oktober 2014 av ktbd Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Noe som er dumt er at linjeleie på 89 kr/mnd kommer i tillegg på alle abonnementer. Tidligere var det ikke linjeleie hvis man hadde VDSL hos Telenor... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Dårlige avtaler. Se på deres tilbud for mobil f.eks. 600 kr for 10 gb data i måneden. LOL! Like fullt mer en de fleste tilbyr. Ser ikke helt problemet, annet en at du framstår som en idiot i ett forsøk på å lage kvalm. Evnt prøve å framstå som "smart". Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Noe som er dumt er at linjeleie på 89 kr/mnd kommer i tillegg på alle abonnementer. Tidligere var det ikke linjeleie hvis man hadde VDSL hos Telenor... Er du sikker på at det er slik nå da? Finner ikke noe om det på Telenor.no Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er du sikker på at det er slik nå da? Finner ikke noe om det på Telenor.no Linjeleie på kr 89,- per måned kommer i tillegg. Har du fasttelefon er linjeleien inkludert (gjelder ikke bredbåndstelefon) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Er du sikker på at det er slik nå da? Finner ikke noe om det på Telenor.no Linjeleie på kr 89,- per måned kommer i tillegg. Har du fasttelefon er linjeleien inkludert (gjelder ikke bredbåndstelefon) Sto det samme tidligere, dog gjalt det ikke VDSL da. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Eh jo det er ganske mye. Betaler litt over en tusenlapp i måneden til viken fiber. For det får jeg: 75/75 internett, 30 pluss minus kanaler og telefon. Telenor er og blir et elendig selskap. De har dårlige avtaler for både telefon og internett. Mitt råd: Finn et annet selskap.Ja m, kan f.eks velge nextgentel eller andre som levererer vdsl gjennom telenor sine linjer, men erfaringene er at routerne og stabiliteten går ned.Bredbånd over satelitt, dårlig responstid og GB cap. Det lokale kraftlaget leverer internett over trådløs, va 500kr pr måned for 3 mbit. Internett over 3g eller 4g, dårlig reponstid, lav cap. Så hva ville du ha valgt? Fiber kommer, men det er sikkert ett par-tre år unna. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Vel du kan jo se etter homenet.no eller altibox om noen av de er i nærheten. Men problemer om man først ikke er kunde hos de, er vel ikke det barebare å bli kunde heller, siden størst sansynlig ville de ikke legge fiber før et helt boligområdet eller borettslag vurder å koble seg på. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Nei finnes ikke fiber ennå her. Den nye stamnettkabelen blir dog lagt gjennom kommunen fra neste år av. Så da blir det kanskje muligheter. Bor i ei bygd med 2600 innbyggere. Lenke til kommentar
T_ac_S Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Er det noen her som har fått til Brigde med denne boksen, såfall lurer jeg på hvordan (ikke hvordan sette den i brigde, men hvordan komme på nett etter at den er satt i brigde) Jeg ønsker å kjøre PfSense mot den, men får den ikke til å koble seg på nett.. Testet DHCP/statisk IP, og PPPoE - uten å få det til.. Hva er trikset? Endret 31. oktober 2014 av T_ac_S Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Dårlige avtaler. Se på deres tilbud for mobil f.eks. 600 kr for 10 gb data i måneden. LOL! På mobiltelefon er det vel mer relevant å sammenligne Djuice og Talkmore med aktører som Chess og OneCall. Djuice og Talkmore = Telenor. 10 GB med data er det vel ganske få aktører som ellers tilbyr uten om i separate mobilt bredbånd-abo-er. Netcom sitt 8 GB-abo koster 499, så på en måte 100 kr ekstra for 2 GB hos Telenor. Lenke til kommentar
zirum Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Hei! Poster her, i håp om at noen har tips å komme med for denne routeren. Har siden starten hatt problemer med trafikken på trådløst nett og kablet. Det virker som om det er lagt på noe firwalling eller annen isolering mellom de. Begge har tilgang til nett, men kun kablet har tilgang til det som er på trådløst. Trådløst har altså ikke tilgang til det som er på kablet. Skikkelig irriterende, og har forsøkt å finne hva slags innstilling som kan forårsake dette, uten hell som dere skjønner... Alle tips tas i mot med takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå