Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har nylig mistet lokal innlogging på ruteren(AAJX.14)

Blir videresendt til cpe.telenor.no der man kan endre forskjellige oppsett, men virker veldig begrenset i forhold til slik det var før.

 

Noen som har erfaringer med dette?

Jeg har kjørt AAJX14 siden den kom, og har ikke hatt problemer med lokal innlogging. 

Lenke til kommentar

Tok en reset og fikk opp det gamle innloggingsbildet. Trykket på logg inn og fikk opp dette:

post-13239-0-61789700-1510150746_thumb.jpg

 

Dette er et bedriftsabo, mulig det er derfor det er slik, men det er like før denne boksen blir bridget og jeg setter opp en ny router.

 

Når en er innlogget ser det slik ut:

post-13239-0-49191900-1510150902_thumb.jpg

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar

Har Telenor Bedrift(DSL)

 

Kontaktet kundeservice, men det var lite kunnskap der. Hadde fått med seg at det var noe nytt, men var usikre på hva det innebar.

Får kontakte de om en stund for å se om kunnskapsnivået har økt litt. Fikk i allefall vite at ekstern pålogging ikke går lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg når min som før, både direkte (10.0.0.138) og på WAN-adressen min. Bruker riktignok ikke standard http-portnummer, men det skal ikke ha noe å si.

 

Dere som har problemer: Hva skjer dersom dere napper ut WAN/xDSL-kabelen, og prøver  da?

Lenke til kommentar

Når jeg napper ut kabelen får jeg bare beskjed om at den ikke er tilkoblet internett. Dvs ingen tilgang, det er ingen fallback til login på lokal IP.

 

I Remote MGMT menyen er det som standard bare HTTP port 80 som er enablet. Lurer på om jeg hadde hatt tilgang hvis jeg hadde gjort noen forandringer her. Denne menyen er ikke tilgjengelig fra cpe.telenor.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Får du tilgang hvis du resetter den? Ev nedgradere til 13 igjen?

 

Før du gjør det, sjekk default gateway med ipconfig: Er den 10.0.0.138? Kan du pinge adressen og få svar?

Lenke til kommentar

Blir litt slitsomt å resette, tror ikke det vil gjøre noen forskjell. Har byttet ISP noen ganger, og de bytter på å ha router med 10.0.0.x og 192.168.0.x. Sist orket jeg ikke rekonfigurere hele nettverket, så jeg byttet IP på router istedet.

Den svarer ikke på ping til default gateway.

Lenke til kommentar

Fikk respons fra Telenor, men naturligvis svarer de ikke på det jeg spurte om.

 

"I forbindelse med en sikkerhetsoppdatering har Telenor oppgradert firmware på alle ruterne.

Den eneste konsekvensen for deg er nytt design, og at du blir rutet til en sentralisert web. "

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd hos meg også

Man må visstnok være på Internett nå for å kunne logge seg inn på ruteren.

Ruteradministrasjon
Passord finner du på lappen under ruteren etter teksten WPA2, og består av 13 små bokstaver.

Hvis du har endret passordet ditt tidligere kan du tilbakestille dette ved å trykke inn reset-knappen på baksiden av ruteren.

 

 

Will retry shortly..

Vent..
Henter programvareversjon...

 

Det står den og henger. Kommer meg ikke videre.

 

Vurderer om jeg kanskje bare skal kjøpe meg en ny trådløs ruter som jeg bestemmer over selv.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...