matrixx Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/home.norskweb.net/haaland/phpnuke/html/includes/sql_layer.php on line 271 Noen som vet hva som er galt/hatt samme probem?? d er asså snakk om php nuke Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: matrixx skrev (2002-02-16 01:35):Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /www/home.norskweb.net/haaland/phpnuke/html/includes/sql_layer.php on line 271Noen som vet hva som er galt/hatt samme probem??d er asså snakk om php nuke Det er mest sannsynlig snakk om ein staveleif på linje 271 i fila sql_layer.php. :smile: Uansett, du kan sjå i den fila, og sjå om noko er stava feil i der det står noko slikt som "$answer = mysql_result($result, "name");", der alle verdiar er noko eg har tippa meg til. I alle fall skal linje 271 inneholda mysql_result, og det er første parametret som mest sannsynlig er feil. Det kan og vera mogleg at skriptet ikkje har klart å kopla til mySQL, men at det ikkje er skikkelig skrevet, slik at skriptet fortsett, utan å vera kopla opp til mySQL. Då vil du mest sannsynleg og få slike feil. mvh., Vegard A. Larsen, [email protected] Lenke til kommentar
Razul Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Feilen ligger nok ikke på linje 271, men ovenfor. Problemet er sannsynligvis at du har en eller annen feil i SQL-spørringa. (Det har vært problemet mitt mange ganger iallfall :wink: ) Det som skjer da er at SQL-spørringa ikke returnerer noe resultat og når du kjører mysql_fetch_... på den, vil du få feil fordi resultatet ikke er gyldig. Det som kan være en fordel å gjøre er å legge inn linja "echo mysql_error();" foran linje 271. Da vil du få skrevet ut hva som evt. gikk galt i spørringa. Hvis det ikke kommer noe tekst ut, er det ikke noe problem med spørringa. Da veit jeg egentlig ikke, men det kan selvsagt være noe med tilkoblinga mot mYSQL-serveren, slik som det blei nevnt ovenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå