Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig for Amerikanerne å få legalisert marijuana

Anbefalte innlegg

Utifra det jeg vet, så er det på en måte det samme som å røyke, bare at dette gjør deg høy, slags form for illusjon. Men lurer på hvorfor det er så viktig for noen amerikanere å få det legalisert. Hvorfor er dette bra? Hva er fordelen?

Bare lurer litt på hva deres synspunkter er om denne saken.

Ellers håper jeg å høre hva dere syns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er feil stilt, som så mange andre i legaliseringsdebattene.

Det naturlige spørsmålet er åpenbart "hvorfor er det så viktig å forby"?

Skjønner litt hva du sier. Jeg bare lurer litt på hva det kan hjelpe om det hele tatt blir lovlig?

Tenker sånn sett på avhengighet etc. Men skjønner litt av problemstillingen med å forby ting.

Endret av ZeroX3
Lenke til kommentar

Utifra det jeg vet, så er det på en måte det samme som å røyke, bare at dette gjør deg høy, slags form for illusjon. Men lurer på hvorfor det er så viktig for noen amerikanere å få det legalisert. Hvorfor er dette bra? Hva er fordelen?

Det er ikke bare i Amerika. Lysten på frihet sprer seg over Europa også. Synes jeg leste at det nylig ble drøftet for legalisering i et europeisk land, men husker ikke hvilket.

Endret av nesnes111
Lenke til kommentar

Ikke det at det er noe galt med å røyke seg stein.

Jeg sier ikke at det er galt, men for mange så går livet i grus sakte men sikkert fra den dagen de begynte. Folk dropper ut av skole og jobb fordi de heller vil sitte hjemme å røyke hasj og spise pizza.

Hasj kan skape store problemer for mange

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er galt, men for mange så går livet i grus sakte men sikkert fra den dagen de begynte. Folk dropper ut av skole og jobb fordi de heller vil sitte hjemme å røyke hasj og spise pizza.

Det er det jeg tror også, derfor jeg tenker mer ulempe enn fordeler.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De begynte med legalisering i California fordi California holdt på å gå konkurs. Legaliseringen ville gi masse nye skatteinntekter. Det er det jeg har lest.
Lenke til kommentar

Samme som alkohol og tipping, altså

Alt med måte.

Endret av nesnes111
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Amerika så bruker de vell argumentet med at marihuana kan brukes til medisin. Det skal vist være en fantastisk medisin :p Dermed så mener alle at de som trenger medisinen skal få den samt at det skal bli lettere tilgang.

Aner ikke om jeg har rett, men jeg tror det :p

Har på følelsen av at den retten kommer til å bli litt misbrukt :p

Men men.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

I USA er hasjrøyking enda vanligere enn i Norge. Det er nok av ungdom der som ser på det å røyke en bønne som den naturligste sak av verden, men steiler når det er snakk om å drikke alkohol før de er gamle nok. Svært mange helt alminnelige amerikanere har brukt eller bruker marihuana, og det er naturlig at de begynner å stille spørsmål ved hvorvidt det er naturlig at de skal kriminaliseres for noe sånt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...