Pescado Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Når jeg for eksempel har venner på besøk tar det skikkelig for dem å komme på internett. Kan stå å identifisere i minutter før de kommer seg inn. Men det er ikke det som er det rare, selv om det muligens kan henge sammen med følgende. Vi har da nettopp flyttet fra Stavanger, men her i vårt nye hjemsted har vi akkurat samme IP-adresse som vi hadde der. Søker jeg opp IP-en står det at jeg er lokalisert i Stavanger, når jeg egentlig bor på helt andre siden av landet. Har prøvd å resette router, men det funker ikke. Ikke akkurat noen krise, men dette er noe som har gått å småplaget meg i ganske lang tid nå. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Om du fikk statisk ip fra forrige ISP og måtte manuelt legge den inn på ruteren kan det være det som er problemet, men rart at du i det hele tatt kommer deg på nett da.. Skru på DHCP om mulig. Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Har ikke lagt inn noe som helst utenom passord på routeren. Alt er standard Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg har en blå bil, hvorfor starter den ikke? Når man skal be om hjelp, så er det lurt å poste noen opplysninger som er relevante. 2 Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Ehm, det er en Cisco E3200. Noe mer du vil vite? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hvilken ISP hadde du? Hvilken ISP har du nå? Hva slags modem har du? Hadde du statisk IP adresse fra forrige ISP som du ikke har fjernet i routeren? 1 Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Vi hadde Get, nå har vi Altibox. Hjemmesentralen heter CPL7, som jeg har deaktivert trådløsen på. Routeren er jo tilbakestilt etter vi flyttet, og det er derfor det er litt snålt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 GET og Altibox skal jo ha forskjellig pool på ipadresser. Det bør med andre ord ikke fungere. Du har ikke noen form for Proxy eller VPN? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hvilken IP adresse er det du har sjekket egentlig? Hvordan har du koblet opp og konfigurert nettverket ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå