Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Orginalt speedometer - Aprilia RX 50

Heika98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du med det? Ødelagt det gamle?

Merkeverkstedet kan sikkert skaffe originaldeler.

Ødelagt, neida, jeg skal bare ha det til pynt på veggen. Selvfølgelig er det gamle ødelagt, og det er ingen Aprilia forhandlere her hvor jeg bor. Jeg mente hvor på internett får jeg tak i det.

EDIT: jeg fant likt speedometer til derbi.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør hvorfor du trenger nytt, er at det kanskje hadde gått an å reparere det gamle.

En gang reparerte jeg speedometeret til bilen min. Problemet der var dårlig lodding og dårlig design.

De dårlige loddingene gjorde at "motoren" som får speedometernåla til å gi utslag var loddet dårlig til kretskortet. Nye loddinger løste problemet 100%.

Fint om du har funnet ny del, men hva gjør du nå med kilometerstanden?

Å jukse med kilometerstanden er ulovlig. Selv om du måtte bytte en defekt del.

Hvis kilometertelleren starter på null, må dette avklares med forsikringsselskapet og vegvesenet, vil jeg tro.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør hvorfor du trenger nytt, er at det kanskje hadde gått an å reparere det gamle.

En gang reparerte jeg speedometeret til bilen min. Problemet der var dårlig lodding og dårlig design.

De dårlige loddingene gjorde at "motoren" som får speedometernåla til å gi utslag var loddet dårlig til kretskortet. Nye loddinger løste problemet 100%.

Fint om du har funnet ny del, men hva gjør du nå med kilometerstanden?

Å jukse med kilometerstanden er ulovlig. Selv om du måtte bytte en defekt del.

Hvis kilometertelleren starter på null, må dette avklares med forsikringsselskapet og vegvesenet, vil jeg tro.

Ja der sier du noe. For å være ærlig så vet jeg ikke kilometerstanden da speedometeret er deffekt. Det eneste den viser er RPM. Jeg regner med at om jeg finner kilometerstanden så kan biltilsynet programmere det inn på det nye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...