Eu-Lars Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ja, nå har jeg oppgradert til W8.1 fra 8.0, men neste gang jeg reinstallerer PCen, finnes det en mulighet for å installere 8.1 UTEN først 8.0??? Det funker ikke med samme kode på 8.1 som jeg har til 8.0. Har en ISO fil med 8.1, og den godtar ikke min 8.0 kode. Syntes det blir tungvint å først legge inn 8.0 for så å oppgradere den. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Vil ikke funke å gå rett til 8.1 om Win8 nøkkelen din ikke fungerer. Men fungerer ikke nøkkelen under installasjonen (det er normalt og kan løses med standard nøkler) eller er det når du prøver å aktivere etter installasjonen? Lenke til kommentar
Eu-Lars Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Har W8.0 nøkkel, og får oppgradert via Store, så jeg får jo w8.1 på det viset, men jeg tenkte at dersom jeg reinstallerer pcen, så hadde det vært fint å kunne kjøre inn 8.1 uten at først legge inn 8.0 først. Har prøvd min 8.0 nøkkel, og den funker ikke på den 8.1 iso fila jeg har, må gå via 8.0, og det tar jo mye lengre tid og jobb..... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har testet følgende som fungerer med Windows 8.1 ISO lastet ned fra TechNet: Først overført ISO til minnepenn med Windows 7 USB DVD Download Tool. Opprettet en tekstfil med følgende innhold, kopiert til sources-mappen på minnepennen og endret navn til ei.cfg: [Channel] Retail [VL] 0 Dette ga meg valget å installere Windows 8.1 eller Windows 8.1 Pro, samt mulighet til å hoppe over inntasting av produktnøkkel. Etter installasjonen aktiverte jeg med min Windows 8 nøkkel. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Har testet følgende som fungerer med Windows 8.1 ISO lastet ned fra TechNet: Dette ga meg valget å installere Windows 8.1 eller Windows 8.1 Pro, samt mulighet til å hoppe over inntasting av produktnøkkel. Etter installasjonen aktiverte jeg med min Windows 8 nøkkel. Funker fint det ja, eneste bakdel er jo at en må ha tilgang på .iso filen direkte fra Technet/MSDN for å få det til. (og da har man jo også tilgang til Win8.1 produktnøkler, så da er det jo ikke noe stort problem egentlig). Å laste ned "Technet" filer som er piratkopiert er jo ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Eu-Lars Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Takker og bukker for oppskriften...dette fungerte slik jeg ville :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå