Hayer Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 OK, da er jeg på utkikk etter en ny "ruter" til leiligheten, tenkte å kjøre pfSense og trenger derfor noe annet enn "det vanlige". Grunnen til at jeg skal kjøre pfSense? Pga. det er genialt og skal kjøre Site-to-site VPN og diverse annet. Krav til maskinen 2, helst 3, nettverksporter (gbit) Billig Liten CPU bør ha AES-NI instructions Helst ECC (Noe som dessverre øker prisen) Har en 60/60 linje hvor det eneste som ikke går via VPN er web, spill, og VOIP(skype og teamspeak). Er derfor viktig at den ikke kneler ved mye VPN trafikk. Ser litt på dette akkurat nå http://www.prisjakt.no/list.php?l=72174&view=m men vil gjerne ha noe billigere. Har ikke så mye erfaring med hvor mye VPN spiser og sliter med å finne noen tall på det. Det er snakk om OpenVPN. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Dump -- ingen som har vært borti noe slikt? Tviler på at det er tilfelle. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Routerboard har flere som tilfredsstiller ALLE din krav. Bare å velge og vrake. www.routerboard.com Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Kan ikke se at noen av de støtter AES-NI og stiller meg i tvilende til at de klarer å yte noe særlig når det kommer til VPN. Kan heller ikke kjøre pfSense etter hva jeg ser. Edit: Står forsåvidt ikke noe om det er ECC minne eller ikke. Så "tilfredsstiller ALLE din(e*) krav" er vel korrekt med en "u" forran. Endret 7. november 2013 av Hayer Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Den med 18 (?) kjerner støtter vell forsovet AES. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Den med 18 (?) kjerner støtter vell forsovet AES. Finner ingen 18 kjerner jeg, nærmeste er vel 16 kjerner. Den koster da $645 + frakt + toll. Den kan vel heller ikke kjøre pfSense uten my "hacking". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå