AfterGlow Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ny, spenstig teknologi fra amerikanerne. Denne brikken bruker «tenkende» transistorer Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg trodde det var Cyberdyne Systems som fant opp disse, ikke Harvard... 4 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 80 nm? jaja, det blir vell mindre dette også Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 På denne måten er altså de synaptiske transistorene «formbare», noe som innebærer at de kan innta en lang rekke ulike tilstander, der vanlige transistorer som kjent kun er enten «av» eller «på». Vanlige transistorer? Er rimelig sikker på at vanlige transistorer kan ha hele spekteret fra av til på, problemet er bare at varmeutviklingen i transistoren går i taket ettersom mer og mer effekt brennes i den. Ett av problemene i en prosessor er at når du går ifra av til på, er at tiden mellom av og på er der transistoren brenner effekten sin, så jo flere ganger du gjør dette(tenk cpu frekvens) jo mer effekt brennes og jo varmere blir prosessoren. Så det er nok ikke det at transistorer ikke KAN inneha en lang rekke ulike tilstander, det er bare ikke praktiskt i mange tilfeller. - Kolbjørn 2 Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg trodde det var Cyberdyne Systems som fant opp disse, ikke Harvard... Snart har vi vel T-600 i gata også, tenker jeg. Nice night for a walk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Å kalle den for tenkende er nå lit drøyt selv om dere bruker hermetegn i overskriften Det er da tross alt bygd for skifte mellom noe få tilstander Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Tja. Uansett om det er denne eller andre brikker som "tenker" så er Cyberdyne systems ikke veldig langt unna: http://www.nrk.no/verden/_-drapsroboter-er-10-20-ar-unna-1.11220317 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Så der er den brikka som ble "terminated" i en smelteovn på 90-tallet ja? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg trodde det var Cyberdyne Systems som fant opp disse, ikke Harvard... Snart har vi vel T-600 i gata også, tenker jeg. Nice night for a walk. What are you? Some kind of wice guy? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Nothing clean, right!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå