jorwed Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hei. Jeg selger en pc som jeg har overtatt fra ett dødsbo. Jeg sliter med å sette riktig pris på maskinen. Hva tror dere er et riktig prisnivå på en maskin med følgende spec?: Maks 18-24 mnd gammelt Kabinett: Cooler Master HAF 932RC-932-KKN1-GPhttp://www.coolermaster-usa.com/product.php?product_id=2810 Hovedkort: MSI 7681 Version 2.01 http://www.msi.com/product/mb/P67A-GD53--B3-.html Prosessor: Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHzMemory: 8192MB RAM (2x4GB, 2 slots available.)Lagring: 1x 115GB SSD, 3x1TB WD......2x BluRay, (1 brenner)Skjermkort: GeForce GTX 580(2xDVI, DP og HDMI)4 vifter, Vannkjølt Vantage(Tror jeg...)Orginal Windows 7 Home Premium cd og key Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 6 til 8K, kanskje noe mer med kvitteringer som gir garanti. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Er du gal. En gammel i7 og et gammelt skjermkort. standard 8 gig ram . For 8k Skal jeg kunne bygge en pc som er raskere og helt ny. Tror ikke jeg hadde fått 8k for min en gang og den har i5 3470 16 gig minne 2x670 i SLI 128GB ssd 1x3TB +2x2TB fractial desing define XL. Ikke den er verd 8k som en brukt pc Tror du skal være heldig hvis du får noe særlig mer en 4500. Den pcen der begynner jo å bli et par år gammel, så tror nok brukeren ovenfor bommer kraftig på verdi Men dette er min mening, og hva jeg mener den er verd.. Endret 5. november 2013 av dopus Lenke til kommentar
jorwed Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Det er da iallefall en i7, dopus!! :o) Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Det er da iallefall en i7, dopus!! :o) Blingset med et tall ja...rettet nå.. Takk 1 Lenke til kommentar
jorwed Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Jaja, takk begge to. Da ligger den på finn.no til 5.900,- ;o) finnkode; 44968221 Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Utgangspunktet mitt er ca. nypris minus 30% fordi den er brukt og minus 30% pr. år. Til den prisen burde den være lettsolgt på finn, der finner man dessverre langt dårligere ting til det dobbelte av denne prisen. Til dopus, en I7-2600k går nok i ringer rundt en I5-3570 og vil være brukbar til det meste i det minste i et par år til. 1 Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 nja. Så lenger man tar i bruk Hyperthreading så har den nok lik eller litt bedre ytelse.. men mer varmeutvikling ringer rundt går den ikke.Dem aller fleste spill bruker ikke noe særlig mer en 4 kjerner uansett ( med unntak av bf4). Kan kanskje til nøds være raskere på videoredigering hvis softwaren støtter hyperthreading.. Cpuen er fortsatt GAMMEL. Folk som kjøper pc på finn driter vel i om det er en K utgave, for av egen erfaring vet jeg at jeg selv ikke hadde sett på en brukt pc, når en er litt over gjennomsnittet interessert i data. vanlige folk vet ikke hva K utgave er en gang. Hvis man får solgt den til prisen du annbefaler...kjempebra. men tror ikke det er reell pris dessverre. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Det er jo en enkel vurdering, får du solgt den til en "gamer" som vil betale ekstra for kabinett, sli og at han kan overklokke CPU'en? Flott, da får du nok litt mer enn gjengs pris, men finner du virkelig en slik gamer som ikke heller kjøper nytt? Antagelig ikke. For den gjengse pc-kjøper så vil ikke dette vært verdt noe som helst, og den kan sammenlignes med en ny PC til ca 6-7k i bruksområde/ytelse. - Jeg ville derfor satt bruktprisen til maks 4000,- - Antagelig vil det lønne seg å prøve å selge skjermkortene for seg (til noen som sitter på ett og vil ha sli(?)). -Men, du kan selvsagt være heldig.. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) står ingenting om at TS sitt oppsett har Skjermkort i SLI. Står kun Skjermkort: gtx580, da tar i hvertfall jeg utganspunkt i at det er et stk kort, ikke to. Endret 5. november 2013 av dopus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå