andnet Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Monterte inn mitt nye Asus R9 280x i går, og installerte nyeste (beta) drivere fra AMD. Fikk ikke så god tid til å teste, men testet to runder i BF4, og fikk masse artifacts. Skal sjekke temps, og teste eldre drivere når jeg kommer hjem i dag. Men er det noe annet en skjermkortet som kan forårsake artifacts? Har noen Corsair Vengance minnebrukker, og jeg fjernet kjøleribbene på disse for å få på plass den nye CPU-viften (NH-D14). Så såvidt på CPU tempen, og den så ut til å ligge rundt 10 grader kaldere på både idel og load, i forhold til før jeg byttet kjøler (hadde problemer med overoppheting før). Oppsetett mitt er: HK: Asus Z68V-Pro PSU: Corsair TX750W CPU: i5-2500k / Noctua NH-D14 GPU: Asus R9 280x CUII RAM: Corsair Vengance 8gb Lenke til kommentar
Aellz Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Er ofte driverne til skjermkortet som er problemet hvis du har artifacts, prøv en eldre driver, se om ikke det hjelper. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Er ofte driverne til skjermkortet som er problemet hvis du har artifacts, prøv en eldre driver, se om ikke det hjelper. Stort sett er det snakk om defekt kort hvis du får artifakter. Lenke til kommentar
Aellz Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Stort sett er det snakk om defekt kort hvis du får artifakter. Trenger nødvendigvis ikke være defekt kort, men kan være. Kan lønne seg å laste ned andre drivere i første omgang. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 6. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2013 Testet litt i går uten å gjøre noen endringer, og fikk ingen artifacts. Så det er jo forsåvidt gode nyheter, men lurer fortsatt på hvorfor jeg fikk det første dagen. Temp i gpu-z lå på maks 72 grader under load (og vifte på max 50% hastighet).Cpu rundt 68 grader (før bytte av kjøler var denne opp i 82). Kan det være at artifacts bare var en "barnesykdom" på første run? Burde kanskje stresse kortet i 3dmark ellerno før jeg friskmelder vertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå