Isbilen Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Det vil jeg si utgjør en ganske formidabel forskjell. Endret 9. november 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Tja, en oppegående prest burde vel innse hva som skjer, men de er vel avhengige av lønna de og Lenke til kommentar
limahc Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 ehm.. ja? Det finnes utallig mange guder og jeg kan sitte og finne opp tusen til her jeg sitter og de er like mye/lite troverdig som de andre gudene som allerede har blitt funnet opp. Fordi jeg har like mye beviser for dem som det andre har for sine. Nå er vel også noe av poenget av Gud og guder er vidt forskjellig vesner og entiteter. Det er helt forskjellig argumenter som brukes for/mot begge av de, hvorpå argumenter for/mot en av de ikke har noen innvirkning på argumenter for/mot den andre. Skal man snakke om reelle kanditater, så bør man heller konsentrerere seg om skapergudene, og da igjen guder som selv ikke er skapt/født samt har de nødvendige egenskaper. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Samme her. Men jeg har forandra hele meg pga dette. I 5kl tok jeg første piercing (siden mange kristne misslikte det) går en del musikk og heavy klær osv. Det har funka, det har blitt meg og ingen religøse snakker med meg eller proøver få meg til å bli noe som helst.Merker at skillet mellom religiøse og ikke religiøse blir bare større og større. Men holder meg utenfor dette. Lar religionene ødelegge hverandre. Islam tar over verden, sammtidig som Norge må passe på få de dumme kristne ut av Asia etter de har blitt kastet i fengsel for misjonering. Hvorfor kan ikke folk bare la andre folk være i fred?! Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Jeg er intolerant når det gjelder religion, så det har du som sa det helt rett i. Og det tar jeg faktisk som et kompliment! Det finnes INGEN unnskyldning for å fortsatt tro på en magisk himmel-pappa i f.eks Norge i dag. Da velger man selv å være uviten og man ønsker ikke søke sannheten. Og det er noe som irriterer meg, spesielt når man overfører den ignoransen over til sine barn igjen. Bare for at man selv ønsker å leve med skylapper på fordi man er livredd for realiteten og sannheten, så er det urettferdig at barna blir tvunget til å gjøre det samme. Samme om man er kristen eller jøde. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hvis man absolutt må støtte en religion, synes jeg at man i såfall burde støtte den som hører til her omkring, og det blir vel norrøn mytologi. Mange av historiene er spennende lesning til og med Det blir litt feil å støtte en religion som har sin opprinnelse i land langt unna. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg som ateist går aldri i kirka annet enn hvis jeg absolutt må. Da er det snakk om dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelser. Jeg har vært i alle i løpet av dette året og det å vende tilbake i voksen alder til kirka som det tar år mellom hver gang jeg er i, så er det veldig irriterende og "sjokkerende" hvor mye pisspreik som blir snakka om innenfor de fire veggene. Var i dåp f.eks. Der stod presten og snakket om helvete og satan og bla bla bla. Og der satt det unger som er lett å påvirke fordi de tror jo på alt det man sier til dem! Jeg kjente det kokte i meg! Og det å vite at foreldre drar med seg unger til kirker over hele landet hver søndag eller ofte, gjør meg så inderlig forbanna. Pluss at et provoserer at voksne folk faktisk også kan tro på det utdaterte barnslige pjattet som religion sprer. Og det gjør meg bare forbanna at voksne oppegående folk faktisk tror på det surret som blir servert til dem! Så den våteste drømmen min for tiden nå er å delta i en eller annen kirkegudstjeneste og bare reise meg opp midt i og starte en spørrerunde/debatt der man faktisk stiller spørsmål til de sauene som sitter der. Og få dem til å tenke selv!! Faen.. blir så irritert av at man i 2013/2014 med ALL den informasjonen og svarene man har idag, fortsatt så sitter de der og tror på den gamle støvete boka. Vet ikke helt hvor jeg vil med denne posten men er vel kanskje for å spørre om jeg har lov til å gjøre det? evt. Har du hatt lyst til det noen gang? Jeg blir vel kasta ut kanskje? Politianmeldt?.. Klarer IKKE ha respekt for religion.. Klarer ikke!! Du får gjøre som du vil, og håpe du ikke møter noen som svarer deg slik .. One day, Akkosaka heard that someone from his religion had converted to be a Buddhist monk. Enraged, he stomped off to curse the Enlightened One with harsh words in person. After letting off his steam, the Buddha had a calm conversation with him (as abridged) - 'Do friends come to you as guests?' 'Yes.' 'Do you serve them delicacies?' 'Yes, sometimes I do.' 'If they don't accept them, to whom do they belong?' 'They would be mine.' 'Likewise, that with which you have insulted me, I do not accept - it is all yours. Whoever returns insult to one who insults is said to be sharing company with that person, which I do not.' Hearing this, Akkosaka assumed he was displeased, to which the Buddha replied, 'Where is anger from one free of anger, who has his mind tamed and equanimous, who is liberated with right understanding, who is tranquil? One worsens matters by flaring up at another who flared up. Whoever doesn't flare up at another doubly wins a battle difficult to win, benefitting oneself and the another. Understanding another's anger, one mindfully maintains one's peace. When one does so to heal the illness of anger for both, those who think one is a fool do not know the Dharma.' Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Samme her. Men jeg har forandra hele meg pga dette. I 5kl tok jeg første piercing (siden mange kristne misslikte det) går en del musikk og heavy klær osv. Det har funka, det har blitt meg og ingen religøse snakker med meg eller proøver få meg til å bli noe som helst. http://www.vice.com/read/fashion-se-v13n10 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har blitt kastet ut av liberale kirker for å reise meg opp i gudstjenesten for å forkynne ekte kristendom og da har jeg blitt kastet ut og politi anmeldt. Og når du da motsier alt de sier så bør du egentlig komme i fengsel etter den behandlingen jeg og mange andre har fått, men kjenner jeg staten rett så lar de vell deg gå tenker jeg... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har blitt kastet ut av liberale kirker for å reise meg opp i gudstjenesten for å forkynne ekte kristendom og da har jeg blitt kastet ut og politi anmeldt... I hvilken kirker var du ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har blitt kastet ut av liberale kirker for å reise meg opp i gudstjenesten for å forkynne ekte kristendom og da har jeg blitt kastet ut og politi anmeldt. Og når du da motsier alt de sier så bør du egentlig komme i fengsel etter den behandlingen jeg og mange andre har fått, men kjenner jeg staten rett så lar de vell deg gå tenker jeg... Vel, å ta over for ordholder å spre sin egen propaganda er lite populært uansett hvor du gjør det.Du burde ta det med ordholder på forhånd, ikke kapre showet... Tenker da ikke på bare kirken, men over alt, å kapre foredrag og tilsvarende er minst like upopulært. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ikke populært, men effektivt! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ikke populært, men effektivt!Spørs hva du vil oppnå...Tipper folk tenkte mer over handlingen din enn hva du faktisk sa. Vet hva jeg hadde tenkt ihvertfall. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Du vil da oppnå debatt mener jeg. Det er som oftest det som skjer og siden du gjør det på en utradisjonell måte så vil man også få oppmerksomhet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Du vil da oppnå debatt mener jeg. Det er som oftest det som skjer og siden du gjør det på en utradisjonell måte så vil man også få oppmerksomhet. Alternativt tror folk at du mangler minst en 4-5 skruer. Tipper de fleste tenkte det, vet jeg hadde tenkt det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ja, men man får likevel oppmerksomhet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ja, men man får likevel oppmerksomhet Joda, men å antagelig bli stemplet som psykisk ustabil er skjelden en god start på en diskusjon Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ja, men man får likevel oppmerksomhet Ja, du får oppmerksomhet, ikke det du sier. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 http://www.vice.com/read/fashion-se-v13n10 Jeg liker Metal, men tror han er litt skrudd oppi der han å. Tror ikke de bønnene han holder på med har noen som helst betydning untatt at det kanskje gir en vis trygghet for han med å inbille seg en gud. Jeg skal ikke ta fra han gleden ved å tro noe sånnt. Han er vel en av de sjeldne folka, ikke mange som har den stilen og er så religiøse. Kult å være seg selv. Men hadde nok ødelagt en del av dagen om han har masse guds sanger og starter spille på en festival med mange andre kule band. Da burde han holde seg til kristen leirer osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå