knosemjau Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ser at man får mer diameter for pengene ved kjøp av TV enn ved kjøp av dataskjerm. TV har jo ofte USB-tilkoblinger nå også. Tanken er å se mest på TV, men litt spill bør skjermen tåle. Er det fornuftig å vurdere TV? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hva er det du skal bruke den til og hva er det du skal bruke den med? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Husk at en TV innebærer lisensavgift, her ligger det en ganske stor sum per år. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Man må ikke betale lisens ved å ha en TV skjerm vell? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Man må ikke betale lisens ved å ha en TV skjerm vell? Tuller du? 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Nei, hvorfor skulle jeg det. Jeg er bein seriøs. I så fall så er NRK ekstremt grådige En TV skjerm er ikke det samme som en TV og dermed skal det ikke være listens på en TV skjerm. Endret 5. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Dersom skjermen inneholder en tuner, er denne lisensbelagt. Om man kaller den en TV skjerm, TV, skjerm eller hva det nå enn måtte være, spiller det ingen rolle om den inneholder en tuner. 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ok, da lærte man no nytt i dag også Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det finnes en egen tråd her på forumet som forløarer hvordan du kan slippe lisens på en TV uten å plombere eller noe. Men regn med en del tid og frustrasjon. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Kjøpt brukt TV på finn.no eller lignende, så blir du ikke innmeldt til Rikskringkastingen. Masse fint å finne på bruktmarkedet til en rimelig penge. Alternativt kjøper du TV i et annet familiemedlems navn. Problem løst. Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Bruksområdet: Som beskrevet i utgangspost - litt spill, mest film- og serietitting. Fra bærbar maskin via HDMI eller USB. Satan, lisensen tenkte jeg ikke på heller. Men man får vel ikke inn noe som helst med en skjerm alene - må vel ha dekoder eller noe sånt?Men finn.no høres ut som et fint alternativ. Vet jo at man da kan få gode kjøp, men jeg er stadig dårlig til å stole på folk altså. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Er du uheldig når du kjøper brukt TV så sender selger inn melding til NRK at TV-en er overdratt til deg. Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Hva med denne da? Acer 24" LED G246HYLB 1200kr tilbud på Komplett, gode brukerreviews i England og dårlige i Ingeniørtyskland. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=780754#info Alternativet kunne jeg jo tenke meg å gi 500kr for denne. Endret 9. november 2013 av knosemjau Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det du bør tenke på om du skulle bruke en TV til spilling i fremtiden er hvordan bildemotoren styrer. De fleste litt dyrere TV-er har en game-modus, hvor bildet ikke blir behandlet, men sendt rett fra kilden til skjermen. Om TV-en ikke har slik, men behandler alt gjennom en motor, så vil du oppleve veldig mye forsinkelse. Det er merkbart på 30fps konsoller når du har mye bevegelse i bildet. Dette er meget viktig for riktig opplevelse. 1 Lenke til kommentar
knosemjau Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Problemet mitt er at når jeg først begynner å google, så ender jeg opp flere hakk opp kvalitetsstigen... Dell Ultrasharp tilbyr e-IPS, flere innganger, USB-hub, og - ikke minst - 16:10 oppløsning heller enn 16:9. Det er en kjempefordel bl.a. med tanke på bilderedigering. 700kr ekstra. http://www.prisjakt.no/product.php?e=946255 @Halsøy, jeg tror jeg går for en skjerm. Det der med TV har for mange fallgruver... Endret 9. november 2013 av knosemjau Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det du bør tenke på om du skulle bruke en TV til spilling i fremtiden er hvordan bildemotoren styrer. De fleste litt dyrere TV-er har en game-modus, hvor bildet ikke blir behandlet, men sendt rett fra kilden til skjermen. Om TV-en ikke har slik, men behandler alt gjennom en motor, så vil du oppleve veldig mye forsinkelse. Det er merkbart på 30fps konsoller når du har mye bevegelse i bildet. Dette er meget viktig for riktig opplevelse. På en del tv-er er det slett ikke uvanlig med 100 ms input lag. Dette er MYE. De som spiller på CRT klager over LCD-er som har ned mot 4 ms input lag. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 klager på 4ms input lag? Det er jo 1/4 av et bilde ved 60Hz. Og er vel få LCD-er, om noen, som har så lav input lag? (Som ikke må forveksles med responstid hvis noen lurer). 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Her er det mange målemetoder og stor feilmargin. Tatt fra denne testen: http://www.prad.de/en/monitore/review/2012/review-benq-xl2420t-part7.html#Lag LagWe measure the lag as the sum of the signal delay time and half of the average frame change time. When the monitor is in use at 60 Hz, we measure an unnoticeable (but not particularly short) signal delay of 6.4 milliseconds on the XL2420T. On average, only another 1.5 milliseconds pass until the target luminance is achieved, so the average total lag is rather short at 7.9 milliseconds.In 120Hz usage, the lag time adjusts to the faster frame change and drops to just 3.4 milliseconds. The average image construction time remains the same and thus, the average total lag in this case is a very short 4.9 milliseconds. i 120 hz ser man at den har kun 3.4 ms input lag, + 1.5 ms responstid. Skrur man opp til 144 hz (som den nye modellen har) vil man trolig kunne få enda lavere. Her er en annen test, denne er et snitt mellomi 60 og 120 hz. http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/benq_xl2420t.htm Merk at dette er total lag, input, signal processing, image construction time. Jeg kunne tenkt meg og sett en test av den nye med 144 hz og PWM-free. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå