Gå til innhold

stuepc - integrering av stereoanlegg / surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Compaq laptop uten skjerm som fungerer som stue-pc med dvd-spiller og trådløst nettverkskort, og et stereoanlegg som står for seg selv. Stereoanlegget er ganske ok med dali-høyttalere og nad forsterker/cdspiller osv.

Har tenkt på å kjøpe en dvdspiller og oppgradere lydanlegget til stua / samt integrere alt sammen.. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å gjøre dette på billigst mulig måte. Har tenkt på å kjøpe creative extigy til laptopen.

En løsning er å beholde stereoen som den er og kjøpe nytt anlegg (type Logitech z-680) til dvd/pc.

En annen er å kjøpe ny surroundforsterker og noen nye høyttalere. Men her er jeg rimelig grønn. Skjønner såpass at jeg må ha en ny forsterker og et par høyttalere, men kan jeg bruke mine eksisterende stereohøyttalere som fronthøyttalere og hvor mye bør jeg legge i det?

Håper noen gidder å lese gjennom og komme med noen gode forslag! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Hvilke NAD/dali har du?

Hvor stor er stuen din?

Hva er ditt budsjett?

Ok burde kanskje ha tatt med det:

NAD 317 forsterker

NAD C440 tuner

NAD 515 cd-spiller

DALI 104 jubilee høyttalere.

stua er vel i overkant av 20 kvadrat.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg skjønner etter å ha søkt litt etter dine Dali på nettet, er dette en bra høyttaler som kan egne seg som front-høyttaler i et sorround system.

Forsterkeren du har blir det vankelig å integrere på en fornuftig måte. Selger du den, bør det ikke bli store utgiftene for en ny surroundreceiver, en centerhøyttaler og 2 bakhøyttalere.

Jeg ser heller ingen vits i å bruke cd-spilleren eller tuneren, hvis du kommer til å kjøpe deg receiver og en standalone dvd-spiller, da disse vil klare begge delene.

Tenker meg en pris på rundt 4000kr for en receiver og center/bakhøyttalere.

Tipper du vil kunne få en tusenlapp for din eksisterende forsterker.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg skjønner etter å ha søkt litt etter dine Dali på nettet, er dette en bra høyttaler som kan egne seg som front-høyttaler i et sorround system.

Forsterkeren du har blir det vankelig å integrere på en fornuftig måte. Selger du den, bør det ikke bli store utgiftene for en ny surroundreceiver, en centerhøyttaler og 2 bakhøyttalere.  

Jeg ser heller ingen vits i å bruke cd-spilleren eller tuneren, hvis du kommer til å kjøpe deg receiver og en standalone dvd-spiller, da disse vil klare begge delene.

Høres fornuftig ut. Noen forslag til ok oppsett? virker som du har litt peil.. :)

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut. Noen forslag til ok oppsett? virker som du har litt peil.. :)

Pioneer Receiver VSX-D712-S Sølv

Dolby Digital EX, DTS-ES, 5 x 100 Watt 3750 hos blandt annet komplett.

Pioneer DVD-spiller Standalone DV-360

- DTS,MPEG,MP3,JPG,Sølvfarget Komplett 1451 Sone free. (kan gjøres)

Elgiganten :SB-CSS250

Technics Hjemmekinohøyttalere 3 stk. senter + bakhøyt. 999,00

Lenke til kommentar

å bruke 4000,- pen en surround forsterker og senter og bakhøytalere er å kaste bort penger.

Selg forsterkeren, behold resten.

Kjøp en Nad surround forsterker til ca 5000, så får du mye for pengene, og ett par bakhøytalere til ca 2000,-

Det er ikke noe problem å vente med senterhøytaleren til senere, den kanalen kan integreres i frontene. Fordi den viktigste høytalleren i ett surrround anlegg er senteren, så den burte du bruke litt penger på, helst 2000+, og helst noe som passer bra sammen med frontene dine (ikke utseende messig)

Lenke til kommentar
å bruke 4000,- pen en surround forsterker og senter og bakhøytalere er å kaste bort penger.

Hvis man leter litt og finner et godt tilbud, kan 4000 ofte være nok. Bulldog er jo på jakt etter surround på en billigst mulig måte.

Selg forsterkeren, behold resten.

Hvorfor kan han ikke selge tuneren og cd spilleren og?

Han får jo overhodet ikke bruk for dem. Selger han dem kan bulldog legge pengene i det nye anlegget.

Kjøp en Nad surround forsterker til ca 5000, så får du mye for pengene, og ett par bakhøytalere til ca 2000,-

Som sagt kan man gjøre kupp og få en dyr receiver til en billig penge. Det er bare å følge med på hjemmesidene til hifisjappene. 2000 var vel litt dyrt for bakhøyttalere? Jeg synes det blir litt rart om bakhøyttalerne skal overgå frontene i kvalitet.

Det er ikke noe problem å vente med senterhøytaleren til senere, den kanalen kan integreres i frontene. Fordi den viktigste høytalleren i ett surrround anlegg er senteren, så den burte du bruke litt penger på, helst 2000+, og helst noe som passer bra sammen med frontene dine (ikke utseende messig)

Ganske enig, men 2000+ ble vel kanskje litt mye.

tag1: ville ikke anbefale å kjøpe hifi på elgiganten. Er det noe de absolutt ikke har peil på så er det hifi og hjemmekino (personlige erfaringer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...