Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

asperger eller feildiagnotisert?

Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

jeg ble diagnotisert med asperger syndrom for noen få år siden, men jeg har ingen sosiale problemer, og ikke problemer med å lese kroppspråk. jeg hadde det bare før da jeg var barn. jeg har heller ikke problemer med å se i øynene til folk og jeg scoret usedvanlig høyere enn nevrotypikere på å lese hva folk tenkte med øynene testen. og jeg tok aspie testen og der står det at jeg er nevrotypiker. tror dere jeg er blitt feildiagnotisert? bør jeg ta en ny test?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ble diagnotisert med asperger syndrom for noen få år siden, men jeg har ingen sosiale problemer, og ikke problemer med å lese kroppspråk. jeg hadde det bare før da jeg var barn. jeg har heller ikke problemer med å se i øynene til folk og jeg scoret usedvanlig høyere enn nevrotypikere på å lese hva folk tenkte med øynene testen. og jeg tok aspie testen og der står det at jeg er nevrotypiker. tror dere jeg er blitt feildiagnotisert? bør jeg ta en ny test?

Dette er fortsatt meg som spurte om du hadde asperger i den første tråden (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1548787&p=21095675)

Ettersom jeg kunne oppdage at du hadde asperger syndrom bare ut i fra én tråd vil jeg tro at diagnosen er rett. Forutsatt at den er satt av en ekspert. Personer med asperger syndrom kan være svært forskjellige, og jenter kan ha litt andre symptomer enn gutter. Man utvikler seg også, og symptomene på asperger syndrom kan blir svakere ettersom man blir eldre. Noen knekker plutselig koden og blir mer velfungerende helt oppi 40-årene.

Det er ikke alle med asperger syndrom som har problemer med å se i øynene til folk. Noen ser tvert imot alt for lenge.

Anonymous poster hash: 6666b...652

Lenke til kommentar

Har du ikke sosiale problemer, nei da har du ikke asperger! Du er ikke asperger viss du ble nevrotypiker på aspie-testen.. det garantrer jeg Jeg har selv AS og jeg har så store sosiale poblemer at jeg tror jeg skal grave en hule i bakken å bo der.. helt alene

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du ikke sosiale problemer

Det er ikke sikkert man merker selv at man har sosiale problemer. Spesielt ettersom problemene ved AS gjerne går ut på at man ikke får med seg alt i situasjonen. Det å legge merke til at det er ting man ikke legger merke til, det er vanskelig, det ligger i tingenes natur. Anonymous poster hash: 6666b...652
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...