dbass Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 (endret) EDIT: En annen morsom observasjon fra min side: http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_480/75547/3 En annen snodig kommentar jeg så nederst på side 3: "Nvidia har alltid hengt litt etter når det kommer til støynivå på ytelsesmodellene. AMD imponerte oss nesten litt på dette punktet med deres 5-serie, så denne gangen må Nvidia bare finne seg i at de ligger et godt stykke bak." Da har vi karakterisert 780 som ikke stille. Hva vil 290 og 290X bli karakterisert som da? 290 og 290X er heller ikke stille, fordi man kan høre viftestøyen. Spørsmålet er vel interessant hvis det blir stilt på denne måten: "Er støynivået akseptabelt for mitt bruk?" Endret 9. november 2013 av dbass 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 En annen snodig kommentar jeg så nederst på side 3: "Nvidia har alltid hengt litt etter når det kommer til støynivå på ytelsesmodellene. AMD imponerte oss nesten litt på dette punktet med deres 5-serie, så denne gangen må Nvidia bare finne seg i at de ligger et godt stykke bak."[/size] Morsomt hvordan tidene forandrer seg ja Da har vi karakterisert 780 som ikke stille. Hva vil 290 og 290X bli karakterisert som da? For min del vil begge løsninger være uakseptable, og da er det 100% irrellevant at Nvidias løsning er betydelig bedre Nvidia har fortsatt bedre produkter for de som ikke er interessert i å jobbe litt ekstra for stillheten når man først skal ut med >3500 kr for skjermkort, men når kjølerne fra ASUS og MSI kommer på 290 og 290X vil nok valget være langt vanskeligere (mer avhengig av tilfeldigheter.) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det er ingen, absolutt ingen som klager på de små elendige prosessorkjølerene til Intel (spesielt i nyere tid, hvor de er tynne og lette som papir. Er det virkelig så stor forskjell på markedene at det er en shitstorm med en gang en stock kjøler på et skjermkort ikke er godt nok, mens det taes som en selvfølge at du bytter bort stock-kjøleren på prosessorer? De fleste tester vil jo ikke engang bruke stock-kjøleren en gang... Nei jeg forstår det ikke. Å diskutere 780Ti sin kjøler mot 290/290x sin kjøler blir som pest eller kolera. Men er dog gode om man skal finne på å kjøre 3-4 stykk i sandwich uten å kjøre på med selv enkel vannkjøling. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Å diskutere 780Ti sin kjøler mot 290/290x sin kjøler blir som pest eller kolera. Men er dog gode om man skal finne på å kjøre 3-4 stykk i sandwich uten å kjøre på med selv enkel vannkjøling. Jeg tror du undervurderer akkurat hvor god 780 Ti sin kjøler faktisk er her, den er bedre enn som så Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg tror du undervurderer akkurat hvor god 780 Ti sin kjøler faktisk er her, den er bedre enn som så Greit, hva med å sammenligne det mot herpes da? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Er 780 ti kjøleren en oppgradert versjon av kjøleren til et vanilla 780? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Er 780 ti kjøleren en oppgradert versjon av kjøleren til et vanilla 780? AKkurat lik, bare høyere viftehastighet og høyere temp-target Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Det er ingen, absolutt ingen som klager på de små elendige prosessorkjølerene til Intel (spesielt i nyere tid, hvor de er tynne og lette som papir. Er det virkelig så stor forskjell på markedene at det er en shitstorm med en gang en stock kjøler på et skjermkort ikke er godt nok, mens det taes som en selvfølge at du bytter bort stock-kjøleren på prosessorer? De fleste tester vil jo ikke engang bruke stock-kjøleren en gang... Nei jeg forstår det ikke. Å diskutere 780Ti sin kjøler mot 290/290x sin kjøler blir som pest eller kolera. Men er dog gode om man skal finne på å kjøre 3-4 stykk i sandwich uten å kjøre på med selv enkel vannkjøling. Per i dag så kan du ikke direkte sammenligne kjøler på cpu og gpu. Alle gpu'er i dag har ferdigmonterte kjølere, samt at man ikke har noen standardiserte festemekanismer o.l. Bytte av gpukjøler er en betydelig større operasjon, i tillegg mister man i de aller fleste tilfellene også garanti og reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Per i dag så kan du ikke direkte sammenligne kjøler på cpu og gpu. Alle gpu'er i dag har ferdigmonterte kjølere, samt at man ikke har noen standardiserte festemekanismer o.l. Bytte av gpukjøler er en betydelig større operasjon, i tillegg mister man i de aller fleste tilfellene også garanti og reklamasjonsrett. Visste du at man mister garantien om man monterer en annen kjøler enn Intels egne på en LGA1150-prosessor? Reklamasjonsretten er det litt verre å si noe om, mistenker det kan argumenteres for at det burde være greit å montere en tredjepartskjøler. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Nettopp. Og i begge tilfellene så er det selvsagt null problem å montere på en kjøler, og si at du bare har brukt den orginale. Som regel er det bare snakk om rundt 4-5 skruer. (samme antallet som på en CPU i grunn) Har i hvert fall ikke vært vitne til at de har noen forseglinger eller brudd du må gjenom for å bytte. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Har i hvert fall ikke vært vitne til at de har noen forseglinger eller brudd du må gjenom for å bytte. Ingen forseglingsgaranti, men denne dekker AUSUM-switchen på HD6990 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå