Anubis92 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei Har de siste månedene vurdert å bytte ut min MacBook Pro 13" fra 2009. Det jeg hovedsakelig bruker PCen min til er tekstbehandling, i form av litt lenger skriveoppgaver på universitetet og annet småfiks. I tillegg liker jeg godt å ta bilder og litt film, og synes det er morsomt å redigere dette sammen i små korte filmer med litt effekter i Adobe CS. Det jeg kommer til å gjøre er at jeg bestemmer meg for en PC, så køper jeg noen Adobe-produkter etterpå. Jeg vet ikke helt hvor gode specs man trenger på en PC for å drive det jeg har listet opp her. To av alternativene jeg har vurdert er enten en ny MacBook Pro (liker best 13", men kan vurdere 15" hvis det vil være merkbart bedre). Eller så har jeg også sett på 256GB versjonen av Microsoft Surface Pro. Da blir det eventuelt denne og tastaturet. Hvor mye vil for eksempel en oppgradering til Quad-core gjør over Dual-coren som sitter i 2 av de alternativene? Uansett kommer jeg til å sette opp en skikkelig pult hjemme, med en ekstern skjerm og ordentlig tastatur og mus. Noen som har inspill, eventuelt andre alternativer jeg burde ta en titt på? Et siste ekstra spørsmål litt off-topic: Hvordan kan jeg koble en PC til en TV og få litt mer "screen real-estate"? Kobler til med HDMI, men alt blir liksom dratt utover, og jeg får ikke noe bedre plass i f.eks. Photoshop til å bevege vinduer rundt. Takk Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg ser at du har sett på Mac og Surface, men hva med en normal, ordinær datamaskin med windows? Altså en bærbar datamaskin? Lenke til kommentar
Anubis92 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Jeg er egentlig åpen for det meste. Det jeg synes er viktig er at det er solid bygget, vet ikke om jeg har blitt litt bortskjemt med min uni-body mac, men ser alt som er i plastikk ser liksom litt dårligere ut Jeg er også litt skeptisk til windows 8 opplevelsen på en vanlig bærbar, virker genialt på en tablet-PC som Surface, men er litt usikker på brukervennligheten på en vanlig bærbar. Er vel greit så lenge man kan bruke snarveier for å starte programmer, som jeg gjør på Mac'en min gjennom Spotlight. Har du noen forslag? Trenger man et dedikert grafikk kort for å drive med 3D i After Effects, eller klarer også en integrert Intel GPU dette? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Mulig at det ser dårligere ut, men jeg vil si at en mac er noe for sosser Spesifikasjonene i maskiner til 6500 kan faktisk ha bedre spesifikasjoner enn en mac. Mac ser kanskje bra ut, men det finnes sannelig maskiner som ikke er langt unna mac. Det finnes en rekke maskiner i solid stål F eks AvioBooken Lenke til kommentar
Anubis92 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 En Lenovo ThinkPad er vel litt "utenfor boksen", men tror du en litt godt speccet Thinkpad kunne vært et alternativ? Dette er vel egentlig business-pc'er, men er vel ikke noe i veien med å bruke de på privaten og skole også? Men spørsmålet blir vel hvor man får tak i dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå