Håkon Harnes Skrevet 4. november 2013 Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Hei!Jeg er på utkikk etter et headset som skal brukes til spilling, noe filmtitting og en del musikk. Jeg er ikke akkurat en audiofil person, spotify funker fint for mitt bruk. Ikke i stand til å høre forskjell på LP og spotify (forholdsvis gode/dyre høytallere). Det eneste jeg virkelig merker er god lyd, er hvis jeg er innom hi-fi klubben, og hører på høytallere som koster typ 70k ++(det er forøvrig utrolig deilig) Det er ganske viktig for meg at headsetet har en innebygget mic, som henger ut fra siden eller lingnende. Bruker mye voip. Tidligere har jeg hatt Corsair Vengance 1500, som jeg var ganske godt fornøyd med. Ganske god lyd, ørlilitte spinkel bass for min smak (er ikke noen utpreget bass-elsker, men vengance 1500 ble litt tynt, selv etter fikling i eq). Det jeg likte meget godt med 1500 var komforten. Jeg sitter gjerne lenge med headset, så det er et viktig moment for meg. De bør gå rundt hele øret, og være ganske store. Jeg har tenkt litt gjennom det, og funnet ut at det hadde vært utrolig deilig med trådløst. Problemet er bare at utifra erfaring, funker trådløse headsett som regel vanvittig dårlig. Så dårlig at jeg ikke skjønner at de tørr å selge det engang. Er dette noe som har bedret seg med årene?Dersom jeg skal ha et trådløst headset er det litt viktig at det kan takle den vanvittige interferensen på TG. Orker ikke å leve med den forfærdelige musikken folk spiller der En utrolig flott løsning, var hvis det fantes headset som slo over til kablet når du koblet i kabelen, og hvis du tar ut kabelen går de over på trådløs. Hadde vært det optimale. Iom. at de skal brukes på TG, bør de forsåvidt være så lukkede som mulig. Har prøvd en del hodetelefoner med aktiv støydemping, og de er greie de, men kommer som regel med bi-effekten av at du har en konstant hisse-lyd. Det er ganske irriterende. Suround hadde også vært en utrolig flott ting å ha. Ingen preferanse på om det er virtuell eller ekte, men har hørt rykter om at virtuell er bedre i headsett (du får plass til større og bedre elementer). Så må dere selvfølgelig ha noen føringer på budsjett. Jeg er ikke så utrolig gira på å brenne av mange tusen på headsett (som sagt er jeg ikke utpreget audiofil, så tviler på at jeg hører mye forskjell på et headset til 2k eller 5k). Alt under 1000 kroner er supert. Jeg kan strekke meg opp til 2000, hvis det er en løsning som jeg kommer til å være utrolig glad i, og sannsynligvis ikke bytter ut på mange år Alle råd og innspill tas imot med takk. Alle momentene jeg har ført opp her MÅ ikke være oppfylt, jeg skjønner at det er mye å be om i prissjiktet mitt - Håkon PS: Det trenger for all del ikke å være et "gaming headset". Faktisk ville jeg foretrekke hvis det ikke var det, syntes som regel de er utrolig harry. De er unektelig praktiske for mitt bruk dog. Endret 4. november 2013 av Håkon Harnes Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 4. november 2013 Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Har et uten mic også, anbefales veldig! Det er selvfølgelig Beats by Dr.Dre Studio. Kan kjøpes og her står det mer info om det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493714Har et her med mic jeg anbefaler veldig, det er Astro A40. Vet ikke om du har hørt om det jeg? Kan kjøpes her og her står det mer info om det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=795724 Endret 4. november 2013 av Larse98 Lenke til kommentar
Håkon Harnes Skrevet 4. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Jeg er usikker, men med beats betaler du vel en god del for merket, om jeg ikke tar helt feil.Er selvfølgelig ute etter valuta for pengene. Design bryr jeg meg nesten ikke om Endret 5. november 2013 av Håkon Harnes Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. november 2013 Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Om du liker varm og fyldig lyd så vil jeg anbefale Beyerdynamic DT770. De er også veldig tett så de holder mye av lyden ute, og samtidig så slipper de som er nært deg å høre det du hører. Om du leker litt med EQ kan du få alt fra klar fin lyd til bassfyllt dundring som minner om å stappe hodet inni bassporten på en subwoofer. Anbefaler at du kjøper en hodetelefonforsterker med da disse hodetelefonene krever litt effekt for å kunne yte optimalt. Fiio har en del greier forsterkere, der er det bare å velge etter hvilke behov du har. Lenke til kommentar
Håkon Harnes Skrevet 5. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44611634&searchQuery=Beyerdynamic+DT770Kan dette være et kupp? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Har aldri prøvd MMX. Om selger bor nært deg så kan du jo høre om du får prøvelytte. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Styr for all del unna Beats. MMX300 er DT770 med mikrofon. Du kan også se på Qpad 1339, som også er samme hodetelefon. Lenke til kommentar
Håkon Harnes Skrevet 5. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Hvor nødvendig er det med en forsterker?MMX300 har jo USB, så den har innebygget amp slik jeg forstod det. Men hvis jeg f. eks. skal bruke det til telefon/ipad eller hva som helst annet med standard aux, hvordan er det da (med tanke på lydkvalitet)?Er det slik at at DT770 kun kommer med standard jack? Jeg har et flott lite miksebord, så det bør ikke være et kjempeproblem (kult å ha, ikke at jeg vet noe om slike ting), men jeg skulle gjerne kunne brukt dem uten å dra med meg det. Regner med at jeg da må ha med en liten amp, riktig? Endret 5. november 2013 av Håkon Harnes Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Mulig det finnes flere versjoner, men jeg mener nå at MMX300 kommer med 2 x 3,5 mm minijack + 6,3 mm jackadapter. De er uansett 32 ohm og med en følsomhet på 96 dB klarer de seg uten dedikert forsterker. DT770 kommer med minijack + jackadapter. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Hvor nødvendig er det med en forsterker? MMX300 har jo USB, så den har innebygget amp slik jeg forstod det. Men hvis jeg f. eks. skal bruke det til telefon/ipad eller hva som helst annet med standard aux, hvordan er det da (med tanke på lydkvalitet)? Er det slik at at DT770 kun kommer med standard jack? Jeg har et flott lite miksebord, så det bør ikke være et kjempeproblem (kult å ha, ikke at jeg vet noe om slike ting), men jeg skulle gjerne kunne brukt dem uten å dra med meg det. Regner med at jeg da må ha med en liten amp, riktig? MMX kommer med eksternt usblydkort. Så du kan fint bruke det med andre kilder. DT770 kommer med 3.5mm jack og en overgang man skrur på for vanlig jack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå