Altobelli Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei. Trenger litt veiledning her.. function person = batch_register_persons() VilDuFortsette = 'ja'; i=1; while strcmp(VilDuFortsette, 'ja') == true; person.name = input('hva heter du?', 's'); person.date_born = input('Hvilken dato er du født?'); person.month_born = input('Hvilken måned er du født?'); person.year_born = input('Hvilket år er du født?'); person.phone = input('Hva er tlfnummeret ditt?'); VilDuFortsette = input('Vil du registrere flere personer?', 's'); i =i+1; person=batch_register_persons; end end Problemet mitt er at den bare tar vare på den siste verdien min. Jeg har prøvd ting som person(i) = batch_register_persons, men det funket ikke. Hva må endres? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Jeg kan ikke MATLAB, men for meg så ser det ut som du lagrer "den siste verdien" oppå den forrige. Du trenger en array ellerno for å lagre alt. Det du gjør kan sammenlignes med dette: while (int i = 0; i < 10; i++) { tallene = i; } Men det du må ha, er noe slikt: while (int i = 0; i < 10; i++) { tallene[i] = i; } Endret 4. november 2013 av MacMagnus Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Som MacMagnus er inne på overskriver du innhaldet i person-structen kvar gong. Prøv function person = batch_register_persons() VilDuFortsette = 'ja'; i=1; while strcmp(VilDuFortsette, 'ja') == true; person(i).name = input('hva heter du?', 's'); person(i).date_born = input('Hvilken dato er du født?'); person(i).month_born = input('Hvilken måned er du født?'); person(i).year_born = input('Hvilket år er du født?'); person(i).phone = input('Hva er tlfnummeret ditt?'); VilDuFortsette = input('Vil du registrere flere personer?', 's'); i = i+1; end end Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå