tomsi42 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Værste Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei, Tom Simonsen. Veldig bra bilde av deler av det gamle verftsområdet ! Fredrikstad Mekaniske Verksted (FMV) var inntil slutten av 1960-tallet et av landets mest betydningsfulle skipsverft, og har i perioder også vært det største i Skandinavia ! Men konkurransen fra Øst-Asia tok til slutt knekken på dette verkstedet, også, - rundt 1988. Nå er verftsområdet, - 650 mål stort, i ferd med å bli en ny bydel i Fredrikstad, og en rekke nye bygninger er allerede oppført. Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Takk for kommentaren, Albert. Jeg husker tilbake til den tiden FMV var en levende bedrift. I midten av 80-årene så jobbet jeg i et datafirma (Prime Computers) som hadde de fleste verftene på østlandet som kunder - så jeg var ofte i Fredrikstad, Horten, Sandefjord, Tønsberg og Grimstad (med flere). Men det gikk med Prime, som med verften - på begynnelsen av 90-tallet var det slutt. Dog var det PC-ens inntog som knekte Prime ... Endret 4. november 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg