Gå til innhold

En kvinne og to menn drept i busskapring, diskuter her!

Anbefalte innlegg

Rettsvesenet opererer ikke etter din definisjon av utilregnelighet. De fleste drapsmenn kan godt være mentalt forstyrret på et eller annet vis, men det betyr ikke at de ikke er juridisk ansvarlig for sine handlinger.

Jeg pratet ikke om utilregnlighet. Jeg pratet om hvem som var mentalt syke.

Hjelpe meg, så naivt. Ta deg en tur på en akuttpsykiatrisk avdeling da, så skal du snart få se hvordan en alvorlig psykose ser ut. Dessuten, ja, hva om psykoser er "ekstremt unormalt" (dvs. "svært uvanlig"?) -- drap er i så fall enda mer unormalt enn psykose!

Ja, men nå er ikke alle psykotiske mennesker drapsfolk og ikke er de fleste på akuttpsykiatrisk avdeling psykotiske heller. De fleste klarer å kontrolere seg i den grad at de ikke dreper andre mennesker. Jeg tror i de fleste tilfeller at de som kommer seg unna med unnskyldningen om psykose er løgnere.

Det er du som naiv som tror at drapsmenn som ønsker å unngå straff er ærlige og at psykologer klarer alltid å bedømme om noen handlet i psykose eller ikke.

BTW: Folk som virkelig har en slik psykose hvor de begynner å drepe mennesker og ikke kan kontrolere handlingene sine, bør egentlig aldri slippes ut. De er en fare for samfunnet. De kan kanskje midertidlig forbedres, men de kan lett gå tilbake til gamle vaner.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ser bort i fra terroristens handlinger, så er i hovedsak menn med innvandrerbakgrunn og spesielt asylsøkere overrepresentert på drapsstatistikker. Orker ikke grave frem statistikken for deg nå, men om du selv gidder å bla litt, vil du se at utenlandske menn står for mellom 20% og 35 % av alle drap i Norge.

i 2012 så ble det begått 28 drap i Norge. Av disse drapsmenn så var 19 norskfødte nordmenn og 11 av utenlandsk opprinnelse.

Det er da en overrepresentasjon av Nordmenn, ikke innvandrere.

https://www.politi.no/kripos/statistikk/drap/

Lenke til kommentar

Se her har du gravd frem statistikken - aldri mer enn et googlesøk unna.

Nøkkelordet her er "overrepresentert". Om folk med utenlandsk opprinnelse stod for en "representativ" andel, skulle de stått for mellom 15 og 17 % av drapssakene i Norge. Alt over dette vil være "overrepresentert". Tilsvarende er kvinner med innvandrerbakgrunn underrepresentert i drapssaker, også sett i forhold til norske kvinner.

Vi får hente inn flere kvinner, og stenge mennene ute. Win-win.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg tror ikke han her er "koko" i det hele tatt.

Han har foretatt et enkelt regnestykke. Han vil ikke tilbake til hvor han kom fra, koste hva det koste vil, så da er norsk fengsel å foretrekke.

Da har du ikke satt deg inn i saken. Hans asylsøknad er ikke avslått, den skulle bare vurderes i et annet land. Spania i dette tilfellet, og det var til Spania han skulle reise til idag.

Man vet at det er et risikomoment med asylsøkere, så det jeg setter spørsmålstegn i denne saken er hvorfor man plasserer et asylmottak i en by uten en døgnbemannet politistasjon. Burde alle asylsøkere som sendes ut av landet ha politieskorte er vel også noe vi burde spørre oss selv.

Lenke til kommentar

Det kan godt være at det er sannhet i det som blir sagt, men rett etter slike hendelser tror jeg man scorer lite på å lage politiske poeng av en slik sak. Påstand: Mange pårørende er fortsatt i sjokk, og politiske poeng på antagelser og sannheter i en god miks er ikke bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...