Gå til innhold

[Løst] Fractal design R4 og Corsair Hydro 110

kneecaps

Anbefalte innlegg

Vurderer en Corsair Hydro 110, men er usikker på om den vil passe i toppen av Fractal Design R4. På produktsiden står det at det er plass til 2x140mm vifter, og at enkelte 240 radiatorer vil passe. Skulle tro at en 280 radiator ville passe ettersom det er plass til to 140mm vifter. Har aldri hatt vannkjøling tidligere så jeg er en smule grønn på hvordan radiatoren er i størrelse og montering.

Så - er det noen som vet om en 280 radiator, mer spesifikt Corsair Hydro 110, vil få plass i toppen av Fractal design R4?

Endret av kneecaps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

H100i passer i r4 uten problemer, dette er da en en 240mm radiator som jeg monterte i toppen av kabinettet. Men du kan nok møte på problemer med en 280 radiator i toppen. Sats på å få montert radiatoren din i front, så får du kaldere temperaturer attpåtil!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan vel nå bekrefte, etter å ha prøvd en H110 i toppmontering, at det IKKE går. Ved montering av vifter og radiator på innsiden ble de både for lang og dyp. Forsøkte ikke montering i front da jeg trenger den plassen til harddisker osv. Muligens fått plass i bunnen men der står PSU'en :) Eneste mulighet jeg kunne se for en toppmontering var med viftene på innsiden og radiatoren på utsiden, men da måtte jeg ha skjært ut en "kanal" av kabinettet for å få slangene fra radiatoren inn i kabinettet (siden det ikke er særlig lurt å demontere de :p ). Til orientering for de som måtte lure :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...