Jolo Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei! Jeg tenker å kjøpe nytt skjermkort for å kunne spille BF4. Blir nok R9 280x fra Asus, da jeg har god erfaring med dem. Men når jeg ser på nettbutikkene har de fire-fem forskjellige versjoner av det samme kortet. Hvilken av disse skal jeg velge? Ser også at samtlige nettbutikker er utsolgt. Er det mangel på disse kortene? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Heisann. Dem er utsolgt ja. Forskjellen på de 4 forskjellige korta fra ASUS på komplett.no er bare at noen av dem er overklokket osv som du selv kan gjøre ved å kjøpe det billigste. Ser at Sapphire sitt kort ligger ute til 2099kr på komplett.no nå Veldig god kjøler på dette kortet også slik som ASUS sitt Vil anbefaler deg å vurdere det sterkt til den prisen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798673&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Heisann. Dem er utsolgt ja. Forskjellen på de 4 forskjellige korta fra ASUS på komplett.no er bare at noen av dem er overklokket osv som du selv kan gjøre ved å kjøpe det billigste. Ser at Sapphire sitt kort ligger ute til 2099kr på komplett.no nå Veldig god kjøler på dette kortet også slik som ASUS sitt Vil anbefaler deg å vurdere det sterkt til den prisen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=798673&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Takk for svaret. Ser også at det kortet er utsolgt, men kommer på lager innen en uke. Prisen var svært gunstig, så må se litt mer på det nå i kveld. Har du noen erfaring med dette kortet i forhold til støy osv? Endret 4. november 2013 av Smalltimer Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Kjøpte det like så godt jeg. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Ang kjøleren fra Sapphire så har denne fått veldig god kritikk Har dog ikke lest akkurat på 280X, men generelt så kommer denne kjøleren på samme nivå som ASUS og MSI sin. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Har sittet og lest endel reviews om 280X kortene i det siste. Mitt inntrykk er at den kjøleren som sitter på dual-X kortet til sapphire ikke er den som har fått gode kritikker - den betegnes som den svakeste kjøleren hva 280X kort angår. Sapphire har et kort som heter vapor-X, denne ligner på kjøleren asus har og det er denne utgaven som får gode kritikker - i tillegg har de enda et kort som heter toxic. Fordelen her er selvfølgelig prisen, som er så god at jeg sitter og vurderer kortet selv. https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/67054/ edit: Ser jeg har tatt litt feil: Vapor-X kortet, som er en bedre kjøleløsning enn dual-X, er ikke i nærheten av å være like stille som løsningen fra Asus. Dual-X kortet er ikke med i denne testen, men jeg tipper at det bråker enda mer. http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-280x-third-party-round-up,3655-5.html Video av lydnivå - Endret 7. november 2013 av BareGjest Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Jeg leste litt jeg også. Fant ingen som sa at Dual X bråkte mye, men derimot mange som sa at VaporX gjorde det. VaporX er en overklokket versjon av Dual X. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Vapor-X er ikke bare en enda mer overklokket versjon av Dual-X, den har også en annen kjøler. Men jeg ville nok heller gått for Dual-X, da 7970 Vapor-X hadde dårlig kjøling på VRM og var knotete å overklokke, samt at prisen er mye lavere på Dual-X. Men skal du ha det stilleste 280X-kortet går du for ASUS, men det koster også 400kr mer. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Folk tror automatisk at Dual-X bråker mer enn Vapor-X uten at dem har noen påstand på det. Har selv et 7950 Dual-X som jeg kjører på 30 % fart, nesten umulig å høre dem over en harddisk eller et par stille kabinettvifter. 7970 Vapor-X hadde jo dårlig VRM-kjøiing og låst spenning på kjernen som gjorde det til et dass kjøp, dette slipper du på Dual-X samt at det er mye billigere enn Vapor-X. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Jeg er fortsatt litt usikker på om jeg skal avbestile fra komplett.no Kom over denne sammenligningen, og alle Sapphire kortene kommer dårligst ut. http://www.tomshardware.co.uk/radeon-r9-280x-third-party-round-up,review-32817-5.html Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Er lavt støynivå viktig: Kjøp ASUS R9 280X til 300kr mer. Hvis ikke er Sapphire R9 280X Dual-X et godt valg. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Det er jo ikke rart Asus kommer best ut siden de har begrenset viftene til 1500 rpm, mens Sapphire har lagt seg på friske 3000 rpm. Hvorfor de trenger så høy viftefart er litt uvisst. Hvertfall det jeg kan se er at Dual-X og Vapor-X har helt forskjellige vifter: Dual-X: Vapor-X Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Jeg avbestilte Sapphire og bestilte Asus i stedet. Orker ikke å ha et uvær i PCen. Jeg vet at Dual-X ikke er det som er testet, men har lite tro på at de har satt de gode viftene på billigkortet og kjørt på med dårligere på de dyre kortene. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Jeg har Dual-X i pcen min sammen med AC Accelero Extreme 7970 kjøler, og Dual-X er faktisk mer stillegående enn monster kjøleren. Begge korta er OC til 1100Mhz og holder under 60C under load. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 men har lite tro på at de har satt de gode viftene på billigkortet og kjørt på med dårligere på de dyre kortene. Du har altså den feilaktige oppfatningen at det som er dyrt er bra, og det som er billigere er dårlig. Lenke til kommentar
mna Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 utifra di maskinen jeg selv har bygget med vapor x å dual x vapor x bedre kjøling litt støyende dual x ok kjøling mindre støyende Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Nå har netonnet god pris på GTX780 med den gode kjøleren fra ASUS http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/asus-geforcegtx7803gbdc2oc/191678.7063/ Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 ASUS GTX 780 kan også være verdt å tenke på ja. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 Er 1000 kr mer enn R9 280x. Selv om det er en god pris, tror jeg at det blir R9. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Sitter på et ASUS 7850 2 GB nå - er fornøyd med støynivå, men skulle gjerne hatt mer krefter til BF4. Det gir vel ingen mening å kjøpe et nytt 7850 til 1300 kr og kjøre crossfire? Eller gir ikke R9 280X markant bedre ytelse enn crossfire 7850? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå