LiTe Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Vet ikke om denne posten skulle vært under programvare, men siden dette er mer nettverksrelatert har jeg postet den her. Jeg har akkurat byttet ut en gammel windows nt 4.0 server med exchange 5,5, med en Windows 2003 server med exchange 2003 server. Jeg har overført alle data og importert alle brukerne. Totalt 7 brukere. 5 av disse brukerne er koblet til nettverket lokalt, og to over vpn. Dette virker greit. De fem første brukerne jeg logget inn virket helt greit, men de 2 siste har jeg fått problemer med. disse får ikke tilgang.Dette gjelder både privat mail og fellesmapper Outlook sier "unable to display the folder. Microsoft Outlook could not access the specified folder location. You do not have permission to log on." Jeg har ikke så mye peiling på Exchange 2003, men jeg har satt like rettigheter på alle brukerne. Alt er lovlig registrert med rett antall lisenser, men de virker for meg som det er noe med lisensene som ikke stemmer. Noen med peiling på dette som kan hjelpe meg litt. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 For å ha det sakt så er lisensene satt opp slik: Windows 2003 server: "per server" Exchange server 2003: "per device or per user" Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå