gossipgurl Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Yo y mis abuelos hacíamos muchas actividades juntos. Por ejemplo fuimos a paseos, visitamos cafeterías, viajamos de varios viajes a Suecia y más también. ¡Cuando pienso algo detenidamente, echo de menos ser pequeña sin duda! Skal jeg bruke imperfecto eller indefinido i denne sammenheng? Har jeg har gjort, hvis ikke, hva har jeg gjort galt?Kan noen forklare når jeg skal bruke imperfecto/indefinido? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 -Indefinido brukes for å beskrive en hendelse utført og ferdig på et tidspunktEks: Ayer ESTUVE en el cine ( i går var jeg på kino)- Eller biografi.NACÍ en Oslo.(Jeg er født i Oslo)____________________________________________________________________-Imperfecto brukes for å beskrive en hendelse i fortid i forhold til en annen hendelse.Me fui a casa porque ESTABA enfermo.( jeg dro hjem fordi jeg var syk).-Eller for å beskrive en handling utført over en periode i fortiden.Cuando IBA al instituto, ESTUDIABA mucho.( Da jeg gikk på videregående, studerte jeg mye)-Eller for å beskrive emosjoner/følelser i fortid.ESTABA cabreado/enamorado/feliz/triste(jeg var forbannet/forelsket/glad/trist) Jeg vil legge til at det er det samme som da og når på norsk. Da jeg var på kino (én bestemt hendelse) - indefinido; når jeg var på kino (ikke én bestemt hendelse, men over en lengre tidsperiode) - imperfecto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå