Gå til innhold

Den gigantiske Heroes of the Storm tråden


Anbefalte innlegg

Noen har dataminet dette fra bnet launcheren, som leder til en side på den europeiske battle.net butikken som ikke eksisterer enda. Virker ganske sannsynlig at blizzard har planer om å selge beta nøkler.

 

founders-pack.png

 

Det som skjedde med hearthstone betaen var jo at folk brukte bots og andre måter å skaffe seg keys fra diverse giveaways og solgte de på eBay. Det har blizzard løst i Heroes ved å "flagge" kontoer med alphatilgang, istedet for å gi ut faktiske nøkler. Samtidig må de på et eller annet tidspunkt begynne å gi ut nøkler til diverse nettsider, siden det er gratis reklame for spillet.

 

Jeg vil tro at de legger betatilgang ut for salg først, så de som er villige til å betale vil allerede ha gjort det før nøkler kommer i omløp, og man unngår at noen prøver å "svindle" til seg en masse nøkler bare for å selge dem.

 

I mine øyne er det win-win. Utgiveren tjener penger, mens forbrukerne som er villige får kjøpt tilgang uten å risikere å bli lurt av en uavhengig tredjepart. Er man ikke interessert i å betale er det bare å gjøre som man måtte gjort uansett; vente til man er heldig og får invite eller til åpen beta.

 

Men jeg er fullt klar over mange automatisk vil konkludere med grådighet straks et stort firma tar nye grep for å tjene penger ;) Når det er sagt blir det selvsagt veldig spennende å se prisen på dette, og om man får noe kosmetisk in-game utover "a wolf made of solid gold"

Endret av MythiC9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Syns det er en grei måte å gjør det på, håper jeg er heldig og får tilsendt BETA tilgang tidlig, om jeg ikke greier å vente har jeg alltids mulig å kjøpe meg en tilgang.

Lenke til kommentar

Ja, hørt det er mange som afk'er seg gjennom games for å få xp/gull. Skjønner ikke helt poenget, spesielt når alle må skjønne at det kommer til å bli minst en, sannsynligvis flere account wipes før release. Samtidig så benytter vel folk muligheten før de har fått på plass systemer for å rapportere eller straffe de som står afk/leaver.

 

polygon.com hadde noen artikler om Heroes for noen dager siden, en som gikk på utviklingen fra 2010 til idag og en som debatterer om spillet er casual eller bare lett tilgjengelig. Begge inneholder intervjuer med bl.a Dustin Browder og var ganske interessante. Det gis også et ganske tydelig hint om når vi kan forvente at beta testingen begynner: "In a few months they'll move the game from the test hardware serving North America to the server architecture that holds games like World of Warcraft and Hearthstone." Iløpet av september, muligens slutten av august?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ny patch kom denne uka, hvor de skriver at de straks er klare til å invite testere utenfor nord amerika. Forhåpentligvis betyr det at de også åpner en europisk server snart, den ene som brukes nå står i california. Det står ingen steder hvor mye ping man har, men jeg kan aldri tenke meg at jeg har vært under 500ms, det er mildt sagt merkbart.

 

Den "nest største" nyheten i patchen var den nye heroen Zagara (zerg queen fra StarCraft II: HotS). Hun kan blant annet spawne creep tumors, sende avgårde banelings og sette opp nydus networks. Møter Zagara i hver eneste match, og det virker som en veldig artig hero å spille. Desverre har blizzard enda ikke implementert en måte å tjene gull på når man har nådd maks level, utenom daily quest (kan virkelig merke at det er en alpha på visse områder), så jeg har ikke fått kjøpt henne selv enda.

Lenke til kommentar

Helt tydelig at de har sendt ut masse invites de siste dagene. Har aldri sett mer enn 500stk pålogget på "europa-vennlige" tidspunkt, nå er det over 3000. I tillegg er stort sett alle kamper overkjøring den ene eller andre veien, avhengig av hvem som har flest nye spillere på laget :p

 

Litt lei av å alltid spille solo queue, så add gjerne MythiC#1207 de som har fått invite

Lenke til kommentar

 

Jeg og flere wow guildies fikk innivte i går :D

Jelly, fikk dere e-post?

 

 

Japp, kom hjem og skype chatten vår var full av: Hey jeg har fått en invite, så da sjekka jeg mailen min og :) Jeg har vel deg fra før tror jeg Mythic :=)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Igjen mye nytt i Heroes. Det har kommet ett femte map, enda en ny support (3 av de siste 5 har vært support), også har de introdusert hero levels, master skins og artifacts.

 

Har bare fått spilt 4-5 kamper på det nye mappet hittil, men det virker ok. Litt som en blanding av Haunted Mines og Dragon Shire. Kunne kanskje forvente mer når det er over 6 mnd siden siste map.

 

Rehgar er virkelig morsom syns jeg. Kan spilles både som enhancement og restoration shaman, litt avhengig av hvilke talents man velger. En interessant kombinasjon, hadde vel mer forventet enten en elemental/resto hybrid eller en ren enhancement, men det funker bra (da blir kanskje Thrall en elemental shammy?)

Pleier å gå full healing hvis jeg er eneste support på laget, har vi en til blir det litt flere dmg talents. Begge heroicene er også gode alternativer, bloodlust er fantastisk i 5v5 fights, mens ancestral healing er meget nyttig hvis det er litt mer småfights rundt omkring, ikke har den lange cooldownen heller. Flott hero design :thumbup:

 

Hero levels har ikke så mye og si egentlig, hver hero levler opp individuelt til makslevel 10, hvor man unlocker diverse ting på veien. De første par lvl'ene, som går veldig fort, får man "must have" ting som en ekstra heroic og tilgang til flere talent valg. Fra lvl 4 og oppover er det bare kosmetiske ting som ny farge på skins, ny farge på mounts, nytt portrett til profilbildet og tilslutt master skins på lvl 10. Dette er skins man kan kjøpe uten å bruke ekte penger, noe som forsåvidt er en fin belønning for å ha spilt mye med en enkelt hero.

 

Artifacts derimot minner litt om runer fra league of legends :wallbash: Det er for øyeblikket en massiv goldsink, men det verste er at man nærmest låser seg inn i en spesifikk rolle siden de må velges før matchen starter. Det er stikk i strid med talent designen, hvor man velger ett talent hver tredje level (1, 4, 7, 10, 13, 16, 20) og dermed kan tilpasse valgene etter medspillere, motspillere, map, hvordan matchen går osv..

Artifacts endres på, det kommer nok til å skje også, men i nåværende tilstand er de en klar :thumbdown:

 

Noen fler som har fått tilgang og prøvd ut patchen?

Lenke til kommentar

Artifacts derimot minner litt om runer fra league of legends :wallbash: Det er for øyeblikket en massiv goldsink, men det verste er at man nærmest låser seg inn i en spesifikk rolle siden de må velges før matchen starter. Det er stikk i strid med talent designen, hvor man velger ett talent hver tredje level (1, 4, 7, 10, 13, 16, 20) og dermed kan tilpasse valgene etter medspillere, motspillere, map, hvordan matchen går osv..

Artifacts endres på, det kommer nok til å skje også, men i nåværende tilstand er de en klar :thumbdown:

 

Det tok ikke lange tiden. Serverne ble plutselig tatt ned for noen timer siden, og nå er det lagt ut en nyhet om at basert på feedback fra alpha testerne fjernes artifact systemet umiddelbart. Blizzard innrømte rett og slett at artifacts/runes ikke tilførte noe annet enn en grindwall for nye spillere og cookie cutter builds. Systemet varte en knapp uke, skulle nesten tro de la det inn og tok det ut bare for å sende et lite stikk til Riot :p

 

Dere som har fått beta, hvordan er spillet i forhold til dota2, veldig casual?

 

Spillet er fortsatt i technical alpha, tror desverre det fort kan nærme seg jul før closed beta begynner.

Har ikke spilt dota2, men utifra hva jeg vet er Heroes definitivt mye lettere og sette seg inn i. Spesifikke talent trær til hver hero har for eksempel erstattet den enorme item shoppen man vanligvis ser i denne sjangeren. Det blir vel litt som at hver dota2 hero skulle fått sin egen shop, hvor de bare valgte mellom de 20-40 itemene (aner ikke hvor mange det er) som faktisk var nyttig for den heroen. Om det er "mer casual" eller "bedre design", eller begge deler, får være opp til den enkelte å bedømme.

 

Uten items trengte de ikke gull, og uten gull trengte de ikke last hitting, så det er også borte. Det finnes riktignok et slags last hitting lignende lvl 1 talent på noen av mer mer adcarry-aktige heroene, men det passer seg egentlig ikke i dette spillet. Man er opptatt med andre ting enn laning mesteparten av tiden, så jeg pleier å unngå den talenten. Fjerning av last hits formelig skriker "casual" ;)

 

Altså, league of legends med litt andre helter. Blædiblæ.

 

Da tipper jeg du aldri har spilt Heroes. Forsåvidt innenfor samme sjanger, men kampene utspilles på vidt forskjellig måte. Det skinner nok gjennom at jeg er begeistret for spillet, men tror mange vil legge det fort fra seg igjen fordi det er noe helt annet enn hva de forventet / er vant til / ønsket seg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk tilgang på Alpha for et par uker siden elns, og har spilt casual siden.

Er enig i at det er lett å komme inn i, Talenter (istedet for items) og felles lvl på hele laget gjør det lettere for en uerfaren (for spillet eller hele sjangeren) å ikke falle helt gjennom.

Samtidig merkes god forskjell på gode og dårlige spillere, og godt samarbeid og god teamsammensetning belønnes (dog synes jeg ikke at matchmakeren setter sammen helt balanserte team ennå, men det kan være for å hindre alt for lang ventetid).

 

Koser meg veldig med spillet, kommer foreløpig best overens med support-karakterer (som Lili og Malfurion), men synes også Tassadar og Arthas var morsomme å spille. Har ikke kjøpt meg noen heroer ennå.

Lenke til kommentar

Matchmakeren er ganske håpløs for øyeblikket, det skal jeg være helt enig i. Ender rett som det er med 2 supports på det ene laget og ingen på det andre, eller 4 assassins på samme lag osv.. Har også havnet på 3 tanks 2 specialists lag, ingen god følelse :p

 

Favorittheroene mine er nok Rehgar og Brightwing, så det går i supports for meg å. Healere er morsomt i dette spillet syns jeg.

 

Som jeg gleder meg til den knappen der begynner å lyse, lei av å spille på andres account

 

post-265041-0-52386900-1409425397_thumb.png

Lenke til kommentar

Utifra hvor mange som er online til enhver tid vil jeg tippe maks 5% av blizzard sin brukerbase har fått alpha invite, sannsynligvis færre. Må være veldig heldig.

 

Pleier å holde meg i bakgrunnen med rehgar i teamfights, til tross for at han er melee. Han skinner litt uti fighten når folk begynner å flykte i forskjellige retninger med lite liv, god både på å redde lagkamerater og chase ned motstandere. Men tar det lang tid å spare opp gull til han nå? Jeg fikk masse gull i starten når jeg levlet, men det var før de endret hele det reward systemet.

 

edit: tenkte ikke over det siden jeg har han, men Rehgar er jo på free rotation nå, sålenge man er lvl 10

Endret av MythiC9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...