Gå til innhold

Den gigantiske Heroes of the Storm tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må faktisk si meg enig med barezell.

Joda, jeg møter Zeratol og Nova i blant, men det er ikke noe oftere enn f.eks. Butcher og Kael'tas.

Personlig syns jeg det er bare digg hvis motstanderlaget velger Nova. Har et såpass trent øye at jeg ser relativt lett hvis Nova er ute å løper. Digger Nazebo vs Nova, hver gang jeg treffer på henne, fanger henne mens hun (fortsatt) er usynlig, og dreper henne relativt lett (krever dog noen basic attacks fra en eller annen teammate i nærheten).

Mange heroes har muligheten til å "avbryte" ultien til Nova, noe som gjør at ultien går på cooldown (uansett), og tilbake står en Nova uten damage.

Aldri forstått hvorfor folk velger Nova, de fleste som spiller henne, kan verken plassere seg selv strategisk, eller gi damage. (følg med på score board)

Zeratol er plagsom hvis en har lite liv (eller laget sliter med å pushe), men ellers ikke noe nevneverdig landeplage.

Det er derfor vi spiller Hero League, du vet hvem du møter, og du får muligheten til å gjøre noe med det når du selv velger hero.

Endret av jpg
Lenke til kommentar

Spiller QM eller? :p

Møter de heldigvis ikke så mye i HL.

Ja, foreløbig pga at jeg ikke har unlocka 10 heros.

Spilte 2 game i dag, tilfeldigvis mot Nova og Zera igjen  :hrm: Skjønner ikke engang at folk gidde å spille Zera. Personlig synes jeg at Zera er en kjedelig Hero.

Hva er gøy med å luke rundt inv for å plukke ut folk med lite hp.

Lenke til kommentar

Begynt å kjøre litt Zera selv, og veldig morsomt de gangene det klaffer skikkelig. Får dratt ned 2-3 heroes vi ellers ikke ville tatt eller noen som er litt for agressive på tårna.

Begynte på HL rett før wipe, igang igjen nå, og det er som regel mer balanserte lag, totalt ca 50 HL matcher og ikke enda opplevd noen som velger kun på personlig preferanse istedet for å komplementere laget.

Har spilt med noen Novaer i det siste og om hun spilles kurrant kan mye utrettes. Kan ikke se på Hero/Siege dmg i stats for å avgjøre hva hun bidrar med. Om du har tatt noen ned til halv hp 20 ganger, og de har fått healet seg opp utgjør ikke det stort annet enn dmg på tavla og potensielt noe manabruk. Novas dmg er som reger kun fokusert på herodmg og takedowns. Når snittet av laget har 15 kills mens nova har 30 og åpenbart har plukka ned avstikkere eller tatt ned key dmg dealers rett før teamfights er det en grei bonus med Nova på laget.

Når det gjelder objectives er det ikke alltid slik man tror, som barazell sier er det litt avhengig av spawntimers og om noen er i overtall, men litt utover i gamet på Battlefield f.eks kan det være lønnsomt å defende først for å få hjelp av immortalen til å ta ned 1-2 fra motstanderlaget før man angriper immortalen. Samme med f.eks Mines hvor det er oppfattet som standard å skulle ta ned campen rett før golem møter opp for å få hjelp til å ta den ned, men det har ikke så mye for seg om det alikevel ender opp med 3-4 teammates som deffer på en svak golem og mercsa blir tatt ned rett i etterkant, mere hell med å drøye de til rett etter golem da med mer tradisjonell pushing. Finnes mange varianter, men ikke alltid de åpenbare løsningene er de beste.

Uansett, kjør på med HeroLeague, drøyde det lenge selv da jeg fryktet draft og kjefting, men er ikke noe stress, er som QM bare mer balansert og folk virker mer "med" så om man taper er det skjeldent pga enkeltspillere som gjør feil men heller en litt større sum av felles teamfeil. Unntak finnes klabern:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

SUPER RANT:

Jeg tar tilbake alt det gode jeg sa om hvor forfriskende og hvor mye bedre det var å spille Hero League og luke vekk nubs og lol spillere. De er faen meg på ranked og.

Allerede 2 minutter inn i Blackheart Bay, ser jeg den veldig gjenkjente bevegelsen av mine team mates på minimappet:

Teamet mitt begynner å flokke seg mot en lane, gjerne for å gjøre objectives, skirmishe og trade osv. Men når det begynner å gå 3-4 minutter der alle er fortsatt på nederste lane og jeg er i andre siden av mappet og farmer top og mid lane, begynner jeg å bli bekymret.

Ja, chest og objectives er viktig og bra, men kom dere tilbake i lanesen og farm exp ASAP. Men neida.... de står å kokkelurer utenfor lansene sine og ypper på team fight. Klokken tikker videre og team exp differansen vokser og vokser.

Jeg hinter til de at vi må tilbake i lanes fordi vi mister potensiell exp. Ikke en gang spesialisten på teamet vårt (en Zagara) forstår dette og havner på lavest exp nivå av oss alle.

Og hva gjør de når fienden runder av lvl 10, og vi fortsatt på lvl 9 (takket å være at jeg har farmet lanes ekslusivt gjennom hele spillet). De går rett inn en team fight. lvl 10 vs 9. Taper som bare juling.

Og hva skjer videre.... OMG NUB WHY DONT U JOIN TEAM FIGHT.

Jeg forklarer hvorfor det er dumt å gå i team fight SPESIELT 10 vs 9, som nå er 11 vs 9 som etterfølge resultatet.

Men neeeeida. Min iherdige farm gjorde at vi tippet over til lvl 10 heldigivs. Og teamet mitt begynner å skrive "ONLY 1 LVL BEHIND, WE COULD HAVE WON". Ja kanskje, men sannsynligheten er fortsatt ikke på vår side når vi er under en level.

Slik fortsetter spillet, de aldri gjøre noe annet enn å roame, og pushe på team fights og jeg så vidt klare å holde vår exp nivå noe lunde 1-2 lvl under motstanderen sin level. Og de skylde på meg hele tiden for at vi aldri vant team fight, selv om jeg forlot lane/objectives for å delta.

Jeg gadd ikke å farme exp lenger, og lvl differansen skløyt været. Motstanderen runder lvl 20, og vi ligger på 16-17.

Vi tapte, og team chatten raget. Ingen trodde på meg da jeg forklarte at en wave clear, spesielt i starten og mid fasen er mer verdt i exp en en hero kill. Jeg lå dobbelt i exp enn neste mann på laget. 
Sukk. 

Lenke til kommentar

SUPER RANT:

*snip*

Altså, en og annen elendig game vil man alltid få i et lagbasert spill. Enkelte mennesker er helt på trynet både når det gjelder å gjøre dumme ting og flaming. Jeg mistenker vel også at dette foregår på relativt lav MMR noe som vil bedre seg når du blir bedre på spillet og blir matchet med spillere som har høyere MMR og vet hva de gjør.

Det er vrient å dømme den gamen der uten å se replayen men her er mine tanker:

Dersom du har hodeløse høns på laget må du rett og slett prøve å være der hver gang de havner i trøbbel, samtidig som du bruker pings mye for å prøve å rettlede de. Dersom de har samlet seg i en lane for å yppe til bråk er det i 90% av tilfellene best å bli med for å da hvertfall ha muligheten til å pushe ned et fort istedenfor å risikere at de blir drept. Hvis det blir vellykket er det lett verdt tidsbruken å skippe lane xp.

I starten brukte jeg mye tid på å irritere meg over spillere som helt åpenlyst var på feil sted og gjorde feil ting, men mye kan rettes på rett og slett ved å bli med på hva enn de gjør selv om det er feil ting å gjøre. Det er også lettere å lede de til rett sted etter man har gjort noe ved å pinge på kartet og ta ledelsen av flokken.

Løft på haka og spill videre, det blir bedre. Det å spille med dårlige lagkamerater er en ferdighet i seg selv i dette spillet. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja det er mange dårlige gamere der ute, helt sant.

Skulle ønske det fantes et form for reporting-system som (ved en del reports) hindrer noen fra å spille Hero League i en hvis periode.

Et eksempel må være de som (tydeligvis) bare kan spille 1 hero overhodet. Hadde en game med 3 healere, og en annen med 4 spesialister, skjer da? har noen røykt sokkene sine kanskje?

Så har du de som opplagt burde spille QM istedet, fordi de går AFK hver gang de dør, og fortsatt er AFK 10-15 sek etter de respawner... Å flagge disse som AFK er litt feil syns jeg?...

Skulle ønske det var litt mer StarCraft-tilstander i HotS, mer prestisje, og du spiller ranked fordi du vil vinne. Ikke fordi du vil unngå de som løper rundt alene å tester builds, eller ikke bryr seg om laget...

Hva med Quick match, Ranked, og Hardcore ranked? hehe  :wee:

Kanskje det hadde vært en ide å gjøre om på quest-systemet? Få flere X gull for X games quests, istedet for å kreve at du må ta rollen som spesialist, føler nemlig at team-sammensettingen noen ganger blir litt merkelig, og en kan nærmest tippe resultatet av gamen på forhånd...

Nei, min MMR er ikke den høyeste akkurat, men jeg plukker ihvertfall hero ut i fra teamets behov, og ikke quests...

Lenke til kommentar

Faith i Hero League gjenopprettet!

Av en eller annen grunn valgte laget mitt to Reghar og Lili. Ikke uhørt men fortsatt møtt med skepsis siden vi manglet sårt en ekstra dps. Heldivis spilte personen som valgte TLV å spille awesomely rikti, og den beste måten å spille TLV på: Mens alle på laget gjorde objectives når de dukket opp, gjorde han ikke noe annet enn å ekslusivt holde alle 3 lansene for å samle mest som mulig exp. Det førte til at vi fikk level 10, mens motstanderen fortsatt var på lvl 7! Helt sykt, aldri sett en å stor differanse så tidlig i spillet før!

Etter det var det steamrolling resten av veien til seier. 

Etter min forrige rant og kveldens første kamp konkluderer jeg dette: Selv om Hots tilrettelegger spillet for mindre farm, mer action. Så er lane EXP fra minions fortsatt ekstremt viktig. Det handler om å optimalisere sin nyttighet for laget ved å være på de riktige stedene på kartet for å balansere objectives, team fights, og ikke minst like viktig: farm EXP. 

Ved kampens slutt hadde hver spiller på laget mitt akkumulert gjennomsnittelig 7 000 EXP hver, mens TLV hadde 17 500 EXP <3

Lenke til kommentar

Veldig riktig det, lane XP er alfa omega men KUN dersom man effektivt får farmet mer enn det andre laget UTEN å forsømme objectives, tape team fights eller enda verre, miste et fort i prosessen.

Jeg er enig med jpg om at det burde vært flere gamemodes, f.eks drafted quick match eller noe slikt men jeg tror de venter på større spillerbase så de slipper å splitte køene. Matchmakingen er allerede litt wonky og det siste de vil gjøre nå er å putte folk i flere forskjellige køer.

Det som irriterer meg mest i spillet nå for tiden er kanskje det at Nova er såpass elendig sammenlignet med alle andre assassins. Folk som firstpicker Nova i Hero League ødelegger som regel veldig mye for laget, samt du har de som locker Nova i siste sekund som last pick når vi må ha en support eller warrior.

Hun trenger så sårt en rework for å bidra hvertfall LITT med utility til laget. Sånn som det er pr. i dag har hun nesten nada i kittet sitt. Hun kan ikke holde en lane effektivt, hun kan ikke cleare minions/mercs effektivt, hun kan ikke ta mercs eller objectives effektivt. Det eneste hun kan gjøre er å scoute og plukke squishies som allerede har fått seg en dask.

Sammenlignet med Zeratul (som fyller mye samme rolle) er det jo helt på trynet. Nova gjør det greit på lav MMR samt i QM med rare lag men absolutt ikke i HL mot godt sammensatt lag. Håper dette blir en prioritet å se på i løpet av de neste par patchene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ikke fulgt med på ei stund. Er det blitt bekreftet noen heroes etter han Starcraft warrioren som kommer?

Nei nå har det vært litt radiostillhet men det er nok fordi Blizzcon er rett rundt hjørnet (starten av november).

Der skal det være paneler hvor de avslører flere nye heroes og maps såvidt jeg har forstått!

Gleder meg også veldig til å se hvordan turneringen der ender, håper på europeisk seier men er redd koreanerne med deres crazy metagame kommer til gjøre rent bord. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med på ei stund. Er det blitt bekreftet noen heroes etter han Starcraft warrioren som kommer?

Nei nå har det vært litt radiostillhet men det er nok fordi Blizzcon er rett rundt hjørnet (starten av november).

Der skal det være paneler hvor de avslører flere nye heroes og maps såvidt jeg har forstått!

Gleder meg også veldig til å se hvordan turneringen der ender, håper på europeisk seier men er redd koreanerne med deres crazy metagame kommer til gjøre rent bord. ;)

Nice, blir spennende. Regner med de går tilbake til Warcraft heroes en stund nå. Om de ikke glimter til med første Overwatch karakter.

Jeg følger svært lite med på konkurranser i spill, vil heller bruke den tiden jeg har til å spille selv :p

edit: Hadde forsåvidt vært veldig gøy å prøve spille en gjeng i team league da. :)

Endret av barezell
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Artanis! Jeg digger han, selvom jeg til nå har tapt alle kampene med han. :D

Artanis er dritkul! Jeg slet litt med han i starten frem til jeg fant rett build samt spillestil.

Det er litt som å spille butcher bortsett ifra at alt du slår på har brand på seg, du får helt syk staying power i en teamfight dersom du får slå mye. Ultene hans er også helt sjef, den beamen hans sammen med et lag som har mye slows og stuns kan vinne teamfights alene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...