Gå til innhold

Den gigantiske Heroes of the Storm tråden


Anbefalte innlegg

Litt pussig det ranked spillet. Jeg har spilt ca 500 ranked matcher totalt. De aller fleste solo. Når jeg startet, spilte jeg med ned ganske flytende og fort til rank 7. Så lå jeg i lengre tid å vaket mellom 7 og 11. men så plutselig fikk jeg bare fail teams. Vet ikke om MMR`en min sank under en magisk grense som gjorde at jeg bare ble parra opp med fucktards eller hva som skjedde, men det endte hvertfall med 1 win hver 3-8. kamp og jeg økte i rank helt opp til 23-24 før jeg ble "reddet" av patchen med wipe nå.

 

Etter Patch har jeg starta få normale lag som jeg gjorde i starten sist og har nå spilt meg ned til rank 12 relativt fort. Så får vi se hvor det stopper denne gang :p

 

Tips til dere to som sliter over, team opp. Få gjerne med en til også. Om man er 2-3 så er sjansen for en bra team comp vesentlig større som automatisk gir mye bedre win sjanse. Prøv også å ta på deg "leder" rollen i gamen. stopp idiotene som prøver ta boss til feil tidspunkt og hold laget samlet(mid/late game)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei, flere enn meg som opplever den nye ranked patchen som mer problematisk enn slik det var før, når det gjelder Hero League?

 

Var før ranked patchen stabilt på rank 33, og nådde jeg lvl 34 eller 35 tok det ikke mer enn 2-3 games før jeg var tilbake til 33...

Nå, når ranked play liksom skal være fikset, sliter jeg med å komme meg ut av rank 40. I det hele tatt 50->40 tok en evighet i seg selv.

 

Skal ikke si at jeg er bedre enn jeg faktisk er, men å være i rank 40 er både et irritasjonsmoment, og deprimerende, jeg hører til i en "litt" bedre rank ihvertfall. Taper annenhver game pga folk som suicider uten grunn, solo spillere som ikke bryr seg om teamet, eller i andre tilfeller folk som levler heroes de egentlig ikke kan spille, kun pga gull.

 

Så er det de som snakker russisk, non-stop, og når du ber dem snakke engelsk, får du et dumt "no" tilbake... Hvilket team skal det forestille??

 

Som sagt tidligere, kommer ikke ut av 40 pga taper ca annenhver game. Spiller ofte mot slike noobs også, ikke bare med, men hjelper lite når du taper poengene som du fikk i forrige game...

 

Føler faktisk at Quick match er blitt et bedre sted å være nå enn før, møter ihvertfall de som i det minste kan spille, samt det er mer utfordrende der. Før "ranked patchen", var det omvendt, spilte aldri QM annet enn ved spesielle behov (ny hero, friends lvl<40).

De generelle problemene med QM kontra ranked er der fortsatt, men ranked er rett og slett ikke motiverende lenger...

 

- Er rank 40 bare blitt en dumpingplass for de som tidligere var rank 30 ??

- Hva er vitsen med rank 50->41 egentlig, dersom alle før eller siden, må innom rank 40, før de evt kommer seg videre?

 

Har vært hekta på HotS siden closed beta, men nå etter patchen, vurderer jeg å slutte å spille...

Det er ikke noe bedre lenger opp i rankstigen. Er selv i rank 30 nå, og det er helt umulig og komme seg lenger opp fordi, også der er folk tilbakestående. I det siste har det vært 1 av 5 games hvor jeg blir matchet med folk som forstår spillet. Jeg skjønner hvorfor enkelte spiller spillet engang. Som oftest kan ikke folk si "hei" i chat en gang. og ofte velger folk kun heroes som de synes er gøy og spille. Når folk på laget ditt ikke engang kan si "Hallo" og være litt tilstede, planlegge heropicks blir det litt kjedelig i lengden.

 

EDIT. 

Av en eller annen merkelig grunn så er de heroesene som folk synes er artigst å spille, de dårligste også. Nova, Gazlo. Og en eller annen gang er det også en som absolout skal prøve illidan.

 

Helt i starten klarte jeg å klatre helt opp til rank 3 solo,  men etter deg så begynte jeg å falle sakte men sikkert nedover, 1 win 2 tap, 2 win- 3 tap, gikk alltid nedover. Er så sinnsykt mye trolls, griefers og annet der ute. Er flere games der jeg er support og ender på top hero damage rett og slett fordi andre på laget speller dårlig. Skal ikke være slik. flaut nok skal det sies at jeg har fått en 2 dagers ban for å slenge dritt til dårlige spillere, noen ganger så må man få det ut  :eek:  men ja ikke spilt så mye driver fortsatt med placement matcher nå etter reset.

Lenke til kommentar

Etter en del games, med blant annet en 6 loss streak og umiddelbart etterpå en 8 win streak, har jeg endelig kommet ut av rank 40.

 

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg nivået på teammates har bedret seg betraktelig, og jeg vinner nå merkbart oftere nå enn før. I løpet av de 5 første matchene etterpå, var jeg plutselig på rank 37

 

Mistenker at problemet jeg hadde var at alle blir matchet mot hverandre på lik rank (40), noen ganger også mot de nedover mot 50... Er ihvertfall min erfaring.

Nå derimot, er det litt mer blandede lag, og de beste jeg spiller med/mot er i enkelte tilfeller rank 30, noe som aldri skjedde tidligere. Nivået er altså merkbart hevet.

 

Jeg kommer til å prøve å fortsette å ranke, og satser på å komme meg tilbake der jeg var før rank-systemet ble resatt, helst høyere :)

Lenke til kommentar

Etter en del games, med blant annet en 6 loss streak og umiddelbart etterpå en 8 win streak, har jeg endelig kommet ut av rank 40.

 

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg nivået på teammates har bedret seg betraktelig, og jeg vinner nå merkbart oftere nå enn før. I løpet av de 5 første matchene etterpå, var jeg plutselig på rank 37

 

Mistenker at problemet jeg hadde var at alle blir matchet mot hverandre på lik rank (40), noen ganger også mot de nedover mot 50... Er ihvertfall min erfaring.

Nå derimot, er det litt mer blandede lag, og de beste jeg spiller med/mot er i enkelte tilfeller rank 30, noe som aldri skjedde tidligere. Nivået er altså merkbart hevet.

 

Jeg kommer til å prøve å fortsette å ranke, og satser på å komme meg tilbake der jeg var før rank-systemet ble resatt, helst høyere :)

 

Såvidt jeg vet har rank ingen verdens ting å si i matchmaking kun MMR(match making rating) og denne statsen gjemt.

Lenke til kommentar

 

Etter en del games, med blant annet en 6 loss streak og umiddelbart etterpå en 8 win streak, har jeg endelig kommet ut av rank 40.

 

Av en eller annen merkelig grunn føler jeg nivået på teammates har bedret seg betraktelig, og jeg vinner nå merkbart oftere nå enn før. I løpet av de 5 første matchene etterpå, var jeg plutselig på rank 37

 

Mistenker at problemet jeg hadde var at alle blir matchet mot hverandre på lik rank (40), noen ganger også mot de nedover mot 50... Er ihvertfall min erfaring.

Nå derimot, er det litt mer blandede lag, og de beste jeg spiller med/mot er i enkelte tilfeller rank 30, noe som aldri skjedde tidligere. Nivået er altså merkbart hevet.

 

Jeg kommer til å prøve å fortsette å ranke, og satser på å komme meg tilbake der jeg var før rank-systemet ble resatt, helst høyere :)

 

Såvidt jeg vet har rank ingen verdens ting å si i matchmaking kun MMR(match making rating) og denne statsen gjemt.

 

 

Joda, jeg kjenner til MMR-en, men da burde jeg jo vært ute av rank 40 i løpet av 2-5 games, men det skjedde aldri, hadde sikkert 30-40 games før jeg kom meg ut av rank 40, og nå 10-12 games senere, er jeg på rank 34.

Det at jeg har blitt en bedre spiller kan sikkert forklare årsaken det også, men ikke når jeg lå stabilt på rank 33 rett før reset.

 

Problemet med rank 40, er at det er den laveste ranken som er mulig å oppnå, og de fleste (burde ihvertfall) være her fordi de er ny i HotS. Ingen klarer å gi en presis MMR til spillere som kun har spilt 10 (seriøse) games, derfor påstår jeg at du tar feil.

 

Men for all del, det er nok MMR-en som styrer vanligvis, det kan jeg si meg enig i, men det må finnes et unntak for rank 40.

Lenke til kommentar

Er det ikke rank 50 man starter(t) på? Så fikk man ikke minus poeng for tap ned til rank 40.  Nå er det jo uansett lagt inn 20 placement  kamper som plasserer nye spillere mer riktig inn ranking systemet.  

 

MMR styrer nok matchmaking uansett om man har mange eller få kamper, men det jobber jo ut i fra infoen det har. Om det er 1 kamp eller 100 kamper. Forskjellen er at etter 100 kamper så er MMR målingen langt mer riktig enn etter 1-10 kamper hvor det kan være ganske tilfeldig hvordan det har gått.

 

Nå vet jo vi desverre ingen ting om hvordan Blizzard regner MMR, men hotslogs.com kan gi en grei pekepinn om hvordan man ligger ann og progresser.

Lenke til kommentar

Jeg ser i grunn ikke på rank 50 som noe reell rank, men joda, du har nok helt rett i det du sier.

 

Takker for lenken forsåvidt  :)

 

Holder i skrivende stund på å laste opp alle replays, helt siden jeg begynte å spille i februar/mars.

Fra før sto det at jeg har spilt totalt 103 games, mens HotS rapporterer 296 wins.

 

Ble mildt sagt overrasket over MMR-en min, 356 og 958. GIGANTISK mellomrom da...  :eek:

Men så får vi se hva den sier når opplastingen er ferdig, holdt på en stund allerede... :dremel:

Lenke til kommentar

Veldig kjekt med 99 poeng istedet for de vanlige 100, for nå mangler jeg bare 1 poeng før neste rank... grrr...

 

Enda bedre ble det i matchen etterpå, med når jeg får mest siege og hero damage, i tillegg til flest takedowns og mest XP, men pga 2 russere på skype som ikke kommuniserer, ender det med tap og 100 poeng tapt... 101 poeng to go...

 

 

Føler jeg daglig får 99 poeng istedet for 100. Noen som har peiling på hvorfor? Får aldri 98 eller 101 for eksempel...

 

Rexxar har jeg ikke prøvd enda, bare spilt med/mot et par ganger. Virker god, og har sine særegne spesialiteter.

Lenke til kommentar

Begynner og bli jævelig lei av og møte på Nova og Zeratul i hver eneste jævla match jeg har spilt de siste 3-4

 

Synes ikke Nova og Zera er de verste, verre med KT som er så forbanna OP:/

 

 

Ang Rexxar så kan jeg ikke si så mye, spilt en del QM i dag for å teste ut diverse nye heroes og builds og har derfor selfølgelig sett han i omtrent hver match. Skjønner ikke helt hva blizz har tenkt med han egt.. Maaaange andre heroes som hadde vært mye bedre å lansert istedenfor

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet Rexxar enda selv men rykteflommen på nettet beskriver vel at han er litt lackluster. Det kan derimot være fordi han krever litt tilvenning og folk bare såvidt har fått tid til å begynne å leke med han.

 

Kael'Thas er da ikke OP men en sterk hero er han absolutt. Spesielt med en dobbel warrior lineup så han kan konsentrere seg om å deale damage istedenfor å måtte løpe.

 

Spillet generelt favoriserer ranged assassins mesteparten av tiden siden de får brukt komboen sin fra en relativt trygg distanse mens melee assassins er mye mer sårbare for crowd control og deng.

Endret av Jext
Lenke til kommentar

Spilte masse games med Rexxar i går og synes han er dritkul rett og slett!

 

Det krever litt tilvenning å kontrollere Misha riktig og han har jo et par bugs som må fikses i forhold til lvl 1 health globe talentene sine men fy søren han er bra på det han er laget til.

 

Vanvittig god i laning fasen for å roame og ganke med en assassin og helt sykt god på å chase senere i gamen. Jeg synes kittet hans er utrolig morsomt å spille og talentene hans virker veldig interessante med tanke på forskjellige builds.

 

Veldig merkelig med en warrior som spiller som en ranged caster med en tank i halsbånd men det funker veldig bra, relativt høy skillcap når det kommer til posisjonering må sies.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

HOTS er for lett. Trenger ikke forholde deg til items, stacks eller noe som helst. Taper ikke stort på å dø heller.

Ser for meg at det kan være gøy en stund, men folk vil bli fortere lei pga mindre innhold.

Vil si den beste fordelen mets hots er alle de forskjellige mapsa som er, lol og dota beholder den kjedelige 3 lande strukturen...

Lenke til kommentar

Må si meg helt enig her, forskjellige maps med vidt forskjellige taktikker gjør at jeg holder meg til HotS.

 

Ja, HotS kan noen ganger være for lett, men likevel er det alt for mange som ikke vet hvordan de forskjellige maps fungerer.

 

Jeg lurer på en ting her, på Battlefield of Eternity (diablo mapen), er det flere her som ofte kommer på lag med folk som ikke har forstått mapen i det hele tatt? I går, kom jeg på lag med 4 andre som insisterte på å defende vår immortal. Jeg sto alene og angrep motstanderens, og jeg ble til slutt pepet ut i chatten for å ikke være med å defende immortalen. Hvem skal da angripe?

For noen uker siden, samme problem, men etter en lengre diskusjon på chatten, klarte jeg å overbevise. De hadde selv ikke forstått at en må angripe for å vinne, og jeg ble nærmest kalt for rakettforsker for å ha knekt koden...

Dette skjer i hver 3 eller 4 game jeg spiller på denne mapen, dømt til å tape hver gang. Eller er det noe jeg ikke har forstått?

Lenke til kommentar

Vil si det spørs hvordan lvl man er i forhold til motstander laget og hvor lange spawntimers det er. Laget som defender får jo en del hjelp av immortal i form av stun og aoe. Så ved å deffe burde man i teorien ha større sjans til å vinne teamfighten. Er man over andre laget i lvl kan det være riktigere å snowballe og valse over de og immortal. 

 

Viktigste av alt i når det kommer til objektives er jo at laget gjør det samme. så fort man splitter seg eller at en eller annen har en god ide som laget ikke er med på skjærer det seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...