Gå til innhold

Den gigantiske Heroes of the Storm tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nevnt det før, men nå som man kan sjekke profilen også til motstanderlaget må jeg si det igjen; Matchmakingen er håpløs!

Tok meg tid til å sjekke account lvl på samtlige 9 andre spillere etter forrige match:

 

Blått lag: 40, 40, 40, 40, 40

Rødt lag: 40, 40, 24, 18, 8

 

Resultatet var selvfølgelig at blått lag totalt overkjørte rødt lag, vant på 14min med 3 lvl ledelse. Det gir ingen mening at disse to lagene skal spille mot hverandre, og det verste er at denne sammensetningen av spillere ikke var noe unntak, det skjer hele tiden. Jeg var "heldig" og havnet på blått lag denne gang, men å vinne på den måten er ikke spesielt mye morsommere enn å tape, hvertfall ikke i lengden. Det tok 5 sekunder å finne 7 lvl 40 spillere, da venter jeg gjerne på 3 til..

 

 

Syns foreløpig Sylvanas virker ganske greit balansert. Litt vanskelig å vite enda siden det stort sett er en på begge lag hver kamp, og folk vet ikke hverken hvordan de skal spille mot eller med henne. De kunne kanskje addet en liten mana cost til q'en, jeg kan ikke huske å ha hatt gått tom for mana noen av kampene jeg har spilt. Uther ghost er fortsatt nyttig, ikke like irriterende å møte som før, men ganske bra spammable heal. Vet ikke helt hva jeg syns om nye mappet enda, bare spilt det 3 ganger og blitt total overkjøring for det ene laget hver gang.

Lenke til kommentar

Har nevnt det før, men nå som man kan sjekke profilen også til motstanderlaget må jeg si det igjen; Matchmakingen er håpløs!

Tok meg tid til å sjekke account lvl på samtlige 9 andre spillere etter forrige match:

 

Blått lag: 40, 40, 40, 40, 40

Rødt lag: 40, 40, 24, 18, 8

 

Resultatet var selvfølgelig at blått lag totalt overkjørte rødt lag, vant på 14min med 3 lvl ledelse. Det gir ingen mening at disse to lagene skal spille mot hverandre, og det verste er at denne sammensetningen av spillere ikke var noe unntak, det skjer hele tiden. Jeg var "heldig" og havnet på blått lag denne gang, men å vinne på den måten er ikke spesielt mye morsommere enn å tape, hvertfall ikke i lengden. Det tok 5 sekunder å finne 7 lvl 40 spillere, da venter jeg gjerne på 3 til..

 

 

Syns foreløpig Sylvanas virker ganske greit balansert. Litt vanskelig å vite enda siden det stort sett er en på begge lag hver kamp, og folk vet ikke hverken hvordan de skal spille mot eller med henne. De kunne kanskje addet en liten mana cost til q'en, jeg kan ikke huske å ha hatt gått tom for mana noen av kampene jeg har spilt. Uther ghost er fortsatt nyttig, ikke like irriterende å møte som før, men ganske bra spammable heal. Vet ikke helt hva jeg syns om nye mappet enda, bare spilt det 3 ganger og blitt total overkjøring for det ene laget hver gang.

 

Dette var en quick match eller? For jeg har lagt merke til dette selv, hatt lag som har profil level mellom 5-12 og vi har da måtte sloss mot lag som har profil level 30-40, så det virker som det er lite til ingen form for matchmaking i quick match.

Lenke til kommentar

uten at jeg vet alt mulig om hvordan matchmaking fungerer så det ikke unaturlig å tro i noen av disse tilfellene så er det folk som teamer opp? hender ofte at jeg og 1-2 på 40 spiller med low lvl venner.

 

Også spiller vel den MMR en viss rolle inn også oooog sist men ikke minst så er det jo en begrenset player pool fortsatt.

 

 

 

Jeg har btw 4 keys om noen vil ha, bare send pm.

Lenke til kommentar

Dette var en quick match eller? For jeg har lagt merke til dette selv, hatt lag som har profil level mellom 5-12 og vi har da måtte sloss mot lag som har profil level 30-40, så det virker som det er lite til ingen form for matchmaking i quick match.

 

 

Var quick match ja, i hero league må alle være minst lvl 30

 

uten at jeg vet alt mulig om hvordan matchmaking fungerer så det ikke unaturlig å tro i noen av disse tilfellene så er det folk som teamer opp? hender ofte at jeg og 1-2 på 40 spiller med low lvl venner.

 

Også spiller vel den MMR en viss rolle inn også oooog sist men ikke minst så er det jo en begrenset player pool fortsatt.

 

Skjer nesten hver kamp når man ikke teamer opp også. Senest forrige kamp havnet jeg på lag med to stk som var lvl 7 og hadde spilt sin første practice game 3 timer tidligere, mens motstanderne var level 40's med rank 1 og 5 i hero league, og over 1000 kamper spilt. De to på laget mitt endte med 1-7 og 2-8 i takedowns og vi tapte på 12min.

 

Det der må fikses, så sykt begrenset kan ikke player poolen være, kan tenke meg det er mange nye spillere som ikke gidder mer om mange av kampene deres er sånn.

 

7 quick matches spilt idag, 3 seire 4 tap, 1 jevn kamp, de andre 6 fullstendig enveiskjøring hvor taperlaget hadde flere med lav lvl. Man har selvfølgelig Hero League som alternativ, men iblant vil man bare slippe drafting, velge en hero, trykke play, og fortsatt kunne få en noenlunde jevn kamp.

 

Uansett, skal slutte å klage på det nå, alle vet vel at det er sånn, men klarer ikke helt å godta det allikevel :p

 

Jaina har blitt bra etter patchen da, det liker jeg

Endret av MythiC8
Lenke til kommentar

Interessant strategi med Abathur:

 

Global toxic nest range på 4 - locust range og 66% mer dmg på 13 - spawne 3 locust på 16

 

Da kan man teleporte inn i motstanderbasen, vente til minionwaven har gått forbi, sende 4 locusts på keep og hearthstone ut. Det funker på top og bot keep på de fleste maps (mid keep er litt verre, da blir man oppdaget). Er bare 45 sec cd på å spawne de ekstra locustene og må gjøres 2-3 ganger per keep for å ødelegge de, veldig effektiv måte å skaffe seg catapult minions tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en kamerat som nevnte det forleden dag, og jeg mener han sa at det man fikk tilsvarte det man får ved å betale 35 euro eller hva det er. Og det er jo founders pack? Men det var bare sånn helt i forbifarten, så det kan godt hende jeg misforsto eller hørte feil eller noe. Uansett, jeg fikk en key av barezell, så nå skal det ihvertfall spilles! Bakker og tukker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...