Deadringer Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Heisann. I fjor sommer kjøpte jeg meg en relativt okei pc for å få igang litt spilling i heimen. Den holder fortsatt greit med i svingene, men jeg ønsker like så å oppgradere den i løpet av de neste månedene for å kunne følge med de kommende, mer grafikktunge spillene. Dessverre har jeg ramlet helt ut når det kommer til pckomponenter, og har rett og slett ikke anelse hva som er bra eller dårlig lenger. Her er mitt nåværende oppsett: Hovedkort - Asus S-1155 H61 CPU - Intel i5-3550 Ivybridge Ram - 8GB AMD DDR3 Preformence Edition Skjermkort - AMD HD6870 PSU - Coolermaster GX 550w Jeg regner med at skjermkortet burde byttes ut, men jeg er veldig usikker på prosessoren - slikt kan jeg lite om. 8gb minne holder vel fortsatt greit? Beklager om infoen ikke holder mål, men jeg har helt glemt navnet på programmene som gir meg skikkelig detaljinfo av hardwaren i pcen, så det her er halvveis hukommelse, og halvveis info fra windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Hovedkort: Holder fremdeles mål CPU: begynner å nærme seg tid for oppgradering, men ta det gjerne samtidig med hovedkortet. En idé kan være å kjøpe Ivy Bridge-E eller Haswell når neste generasjon akkurat er blitt lansert. Ram: Burde ikke være noe problem. Er i tillegg en relativt grei og billig oppgradering som kan tas når som helst. Skjermkort: Her har vi synderen! Vel, det er et greit skjermkort, men et bytte kan være lurt. Foreslår GTX 770, gjerne OC. 760 funker også, men hvis du tenker på et 780, ville jeg heller spart til CPU og hoverkort. PSU: Hel greit inntil videre. Hvis du satser på en større oppgradering, kan det være greit å kjøpe en på 650W eller mer. Konklusjon: Skift skjermkortet! Hvis du ikke er fornøyd etter det, er CPUen nestemann på listen. Hvis du vil ha mer spesifikke komponentanbefalinger, kan linker selvfølgelig ordnes. Men husk at dette ikke er en fasit, det er det jeg ville gjort. Endret 4. november 2013 av Slettet-QqzORNGH Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Takker for tipsene. Har hørt gode ting om 770kortet, blant annet synes jeg å huske å ha lest en artikkel her på hardware hvor det stort sett kun fikk skryt. Kan være et slikt havner under juletreet i år. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Ser skjermkortet er det eneste du bør oppgradere CPUen holder fortsatt følge, skal du ha bedre ytelse må du over på LGA2011 som koster der etter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå