Gå til innhold

[Løst] Battlefield 4 FPS problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha forsket litt på mitt problem, så endte jeg opp med å deaktivere Shadow play.

Jeg fikk en fin liten økning i Fps med dette. Jeg aner ikke hvorfor, men nå ligger jeg på ditt nivå. (15-20fps økning)

Noen andre med denne erfaringen?

Var rett før jeg la inn ei bestilling på 780 Ti:-)

Resten hos meg stock:

3570K

16 GB ram

2*120 GB ssd i raid 0

Lenke til kommentar

Etter å ha forsket litt på mitt problem, så endte jeg opp med å deaktivere Shadow play.

Jeg fikk en fin liten økning i Fps med dette. Jeg aner ikke hvorfor, men nå ligger jeg på ditt nivå. (15-20fps økning)

Noen andre med denne erfaringen?

Var rett før jeg la inn ei bestilling på 780 Ti:-)

Resten hos meg stock:

3570K

16 GB ram

2*120 GB ssd i raid 0

Prøvd å resette alle innstillingene i battlefield 4?

Lenke til kommentar

Jepp. Det var det som satte meg på sporet.

Etter resetting så var skjerminnstillingen i "Windowed" og alt var som du skrev. For å få full skjerm satte jeg den i "Borderless" og alt var fremdeles normalt. Så la jeg merke til at opptaksknappen for Shadowplay var borte, og den kom tilbake ved "Fullscreen". Ved "Fullscreen" sank fps mye, og fikk samtidig mye stuttering. Det var forferdelig å spille ved denne innstillingen.

Prøvde og endre målfilen for opptak til samme disk som spillet, den var endret til en annen harddisk p.g.a plassen, men uten positivt resultat. Til slutt deaktiverte jeg Shadowplay og jeg fikk straks økning og samme resultater som det du har. Merkelige greier.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...