356speedster Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har installert ASUS TV FM card (Tv kort med tv-tuner og radio-tuner). Kortet og driver (nyeste driver fra Asus.com) er installert smertefritt, men problemene dukker opp ved bruk av medfølgende program for å se på og ta opp fra TV. Programmet heter CyberLink Power VCR II (bundlet med kortet) og problemet er at det krasjer hver gang jeg forsøker å søke etter kanaler. Sammen med kortet fulgte det også med et ezVCR program som klarer å finne alle kanalene, men det programmet er så knotete i bruk at det ønsker jeg ikke å bruke. Jeg har lastet ned nyeste Dscaler men etter installasjon finner det ingen TV-kort eller "video-stream". Jeg vet at ASUS kortet har Phillips 7134 tuner, som visstnok skal støttes av Dscaler, men hvordan får jeg Dscaler til å finne tuneren? NB! Jeg har stillt inn alle programmer til å bruke PAL B/G Noen som har råd, tips eller forslag til andre programmer som kan brukes? Synd hvis jeg må forkaste dette kortet, da jeg allerde har skjært hull i mitt splittet nye Ipro 1203 kabinett for å få plass til det, dessuten er den medfølgende fjernkontrollen genial, med egen museknapp. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 hvor fikk du tak i kortet? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 hvor fikk du tak i kortet? Demo kort fra Komplett.no (ble levert i original eske med alle drivere, manualer, kabler) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Har nå installert en Alpha 1,8 versjon av Dscaler og den finner kortet, men jeg sliter med å finne kanaler! Noen som vet hvilke frekvenser de Norske kanalene sender på i Akershus? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Problemet er løst :-) ShowShifter løste oppgaven ute problemer. http://www.showshifter.com/ Anbefales for HTPC prosjekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå