Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går det an å få slettet legejournalen?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette handler ikke om infrastrukturen, det handler om personvern.

Det er ikke to motstridende ting. Du kan ha infrastruktur og personvern. Kan f.eks ha pasdord eller bare gi tilgang. Slik i dag må det sendes manuelt, med brev eller scanne det inn eller what not.

Og selv om jeg irriterer meg over det motsatte, så trenger det ikke være så vanskelig som det er i dag. Og det helt uten å skape mindre personvern.

Selv om det er smått meningsløst å snakke om personvern når du bør kunne stole på legen din (ja ellers ville det jo vært meningsløst in the first place).

Lenke til kommentar

Jeg har et lite tilleggsspørsmål angående dette. Fastlegen min sluttet i jobben og en ny lege tok over hennes pasienter og hennes plass på legesenteret, vil denne nye legen da automatisk få tilgang til journalene?

Sluttet han i jobben som lege? Ville han heller jobbe på BurgerKing? :rofl:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg anbefaler å få ut sine egen journal, uansett - det kan være skrevet ting der som man slett ikke har visst eller kunne visst

Ellers er jeg enig med "blanke ark" osv

:)

Lenke til kommentar

Jeg har et lite tilleggsspørsmål angående dette. Fastlegen min sluttet i jobben og en ny lege tok over hennes pasienter og hennes plass på legesenteret, vil denne nye legen da automatisk få tilgang til journalene?

Så lenge denne nye legen fortsetter på samme kontor og data, så er svaret ja. :)

Utrolig at det ikke finnes ett journalsystem i dette landet.

Men også bra på mange måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...