EvilSeagull Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har byttet fastlege og vil at den nye legen gjør egne observasjoner og vurderinger framfor å trekke konklusjoner bassert på det den første legen har rabla ned. Jeg vil starte på blanke ark. Både bokstavelig og metaforisk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Den nye fastlegen din får i utgangspunktet ikke tilgang til journalen din med mindre du ber din gamle om å sende den over. Endret 4. november 2013 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Skuffende nok vil jeg si at de ikke har skikkelig infrastrukstur, men sant. Men heldig for trådstarter da. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Skuffende nok vil jeg si at de ikke har skikkelig infrastrukstur, men sant. Men heldig for trådstarter da. Hva mener du? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Dette handler ikke om infrastrukturen, det handler om personvern. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Dette handler ikke om infrastrukturen, det handler om personvern.Det er ikke to motstridende ting. Du kan ha infrastruktur og personvern. Kan f.eks ha pasdord eller bare gi tilgang. Slik i dag må det sendes manuelt, med brev eller scanne det inn eller what not. Og selv om jeg irriterer meg over det motsatte, så trenger det ikke være så vanskelig som det er i dag. Og det helt uten å skape mindre personvern. Selv om det er smått meningsløst å snakke om personvern når du bør kunne stole på legen din (ja ellers ville det jo vært meningsløst in the first place). Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Drit nå i infrastruktur og personvern, var nå ikke det TS lurte på. Til TS:Når du begynner hos ny lege, så starter du med blanke ark. Svar avgitt. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har et lite tilleggsspørsmål angående dette. Fastlegen min sluttet i jobben og en ny lege tok over hennes pasienter og hennes plass på legesenteret, vil denne nye legen da automatisk få tilgang til journalene? Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Utrolig at det ikke finnes ett journalsystem i dette landet. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har et lite tilleggsspørsmål angående dette. Fastlegen min sluttet i jobben og en ny lege tok over hennes pasienter og hennes plass på legesenteret, vil denne nye legen da automatisk få tilgang til journalene? Sluttet han i jobben som lege? Ville han heller jobbe på BurgerKing? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Sluttet han i jobben som lege? Ville han heller jobbe på BurgerKing? Jeg tror ikke de serverer så dårlig mat på BurgerKing at de må ha egen lege. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Jeg tror ikke de serverer så dårlig mat på BurgerKing at de må ha egen lege. Min vits var morsommere 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg anbefaler å få ut sine egen journal, uansett - det kan være skrevet ting der som man slett ikke har visst eller kunne visst Ellers er jeg enig med "blanke ark" osv Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Min vits var morsommere Det er ikke korrekt. AtW Lenke til kommentar
fenele Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har et lite tilleggsspørsmål angående dette. Fastlegen min sluttet i jobben og en ny lege tok over hennes pasienter og hennes plass på legesenteret, vil denne nye legen da automatisk få tilgang til journalene? Ja. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har et lite tilleggsspørsmål angående dette. Fastlegen min sluttet i jobben og en ny lege tok over hennes pasienter og hennes plass på legesenteret, vil denne nye legen da automatisk få tilgang til journalene? Så lenge denne nye legen fortsetter på samme kontor og data, så er svaret ja. Utrolig at det ikke finnes ett journalsystem i dette landet. Men også bra på mange måter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det er ikke to motstridende ting. Poenget mitt var at det er ikke infrastruktur som legger hindringer her, men det at det er lovregulert. Hvordan bevare personvernet samtidig som man muliggjør mer effektiv deling til de som trenger å vite er en helt annen diskusjon (og jeg er stort sett enig med deg i det du skriver). Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det gikk an på 70-tallet, men i dag -- så tviler jeg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Da jeg byttet fastlege (og fastlegekontor) så ble mine journaler overført, uten at jeg hadde bedt om det Anonymous poster hash: be14b...0ae Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 infrastruktur har med jernbaner, vei og kraftlinjer. dette har jo ingen ting med infrastruktur å gjøre. no offence Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå