Andhar90 Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei! Startet som lønnsmedarbeider Mai i år, har i jobben ansvar for all lønn til samtlige ansatte. [Rundt 250 personer, kan variere.] Samt alt som har med påleggstrekk, skatt, arbeideravgift og alt annet som omhandler lønn. Har fagbrev i kontorfaget. Det jeg lurer på er det noen som har svar eller erfaringer angående årslønn? Synes selv lønnen er lav [305.000 i året] med tanke på hvilket ansvar man har. Noen som har noen erfaringer, kommentarer, tanker å dele? Takker for respons. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Du må også tenke på at du står uten høyere utdanning, noe som påvirker lønnen for stillinger innen økonomi og administrasjon. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei! Startet som lønnsmedarbeider Mai i år, har i jobben ansvar for all lønn til samtlige ansatte. [Rundt 250 personer, kan variere.] Samt alt som har med påleggstrekk, skatt, arbeideravgift og alt annet som omhandler lønn. Har fagbrev i kontorfaget. Det jeg lurer på er det noen som har svar eller erfaringer angående årslønn? Synes selv lønnen er lav [305.000 i året] med tanke på hvilket ansvar man har. Noen som har noen erfaringer, kommentarer, tanker å dele? Takker for respons. Ansvar? Er vel ikke neon kjempekrise om du driter deg ut? Blir oppdaget fort, og løst opp i? Og du har bare fagbrev. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig i akkurat det yrket, men de eksterne faktorene taler jo ikke for en spesielt høy lønn tenker jeg. AtW Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Synes ikke det å utbetale lønn er særlig med ansvar, det er enkel matte og så får du jo timene innlevert så det står jo svart på hvitt? Tenk på folk som bygger hus, reparerer biler osv. Der snakker man ansvar og de er i samme "faggruppe" som deg. Prøver ikke å snakke "ned" jobben, bare sier det som det er. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Lønn bestemmes ikke av ansvar, men av etterspørsel, selv om dette kan ha en sammenheng. 1 Lenke til kommentar
Andhar90 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Ansvar? Er vel ikke neon kjempekrise om du driter deg ut? Blir oppdaget fort, og løst opp i? Og du har bare fagbrev. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig i akkurat det yrket, men de eksterne faktorene taler jo ikke for en spesielt høy lønn tenker jeg. AtW Jo det er kjempekrise. Er ikke alt som er like lett å finne ut av å jeg sitter igjen med ansvaret om jeg har skjette på draget. Om noen for eksempel får for mye ut i lønn er det ikke bare bare å få dette tilbake om personen er motvillig. Lenke til kommentar
Andhar90 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Synes ikke det å utbetale lønn er særlig med ansvar, det er enkel matte og så får du jo timene innlevert så det står jo svart på hvitt? Tenk på folk som bygger hus, reparerer biler osv. Der snakker man ansvar og de er i samme "faggruppe" som deg. Prøver ikke å snakke "ned" jobben, bare sier det som det er. Man må ikke bare kunne matte å det å lese som du tydeligvis tror. Man må kunne lovverket som er ganske omfattende når det kommer til lønn og skatt. Er ikke slik at jeg får alt ferdig på et papir å gjøre noen tastetrykk så hopper pengene inn i banken. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Etter det jeg har forstått ligger lovverket på nett med søkefunksjon, så det er relativt lett å søke opp. Ellers er det meste satt til faste rammer(Lønnsbestemmelser i bedrift) Det er nok noe en må sette seg inn i, men det er det i alle jobber. Du ligger ikke langt unna en snekker/bilmekaniker/murer osv og de har ganske mange lovverk å følge de også... Ikke minst har de en kunde som skal bo/bruke objektet etter de er ferdig, noe som er ett mye større ansvar spør du meg. 2 Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Etter det jeg har forstått ligger lovverket på nett med søkefunksjon, så det er relativt lett å søke opp. Ellers er det meste satt til faste rammer(Lønnsbestemmelser i bedrift) Det er nok noe en må sette seg inn i, men det er det i alle jobber. Du ligger ikke langt unna en snekker/bilmekaniker/murer osv og de har ganske mange lovverk å følge de også... Ikke minst har de en kunde som skal bo/bruke objektet etter de er ferdig, noe som er ett mye større ansvar spør du meg. En ting er å kunne lese lovverket, en annen ting er å kunne forstå det, som gjerne krever utdannelse. Endret 5. november 2013 av Donkeybrain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå