jeeee Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Skal søke deltidsjobb ved siden av studier, men er ikke så mye å velge i utenom salgsjobber på telefon. Hvordan er en sånn jobb? Er det så ille som alle skal ha det til? Og hva med lønna? I de fleste jobbannonsene står det at det er fast lønn, høy lønn, bransjens beste lønn, 40k i måneden, osv. I tillegg er det provisjon. Er det så god lønn på slikt arbeid? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Her kan man jo tenke selv, hvordan snakker du til en telefonselger? Hvordan tror du nesten alle andre gjør det? Jeg la på i "fleisen" på en nettopp, sikkert ikke mye hyggelig for personen. Det er vell som de fleste jobber, selger du mye tjener du "mye" selger du ingenting tjener du "ingenting". Å selge sokker er nokk ikke det man tjener best på, men selger man nokk så klarer man nok å få smør i grøten Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Hvilke produkter er det best å selge for å tjene mest? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Produktene du tjener mest på så klart, og produktene du/dere får mest provisjoner for å selge. Som oftest er da dette toppmodeller og lignende. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Produktene du tjener mest på så klart, og produktene du/dere får mest provisjoner for å selge. Som oftest er da dette toppmodeller og lignende. Jeg vil anta han mente hvilken produktgruppe han burde gå for, altså i praksis hvor han skal ta seg jobb. Det er ikke nødvendigvis samme gutta som selger TV-abonnement, vitaepro og brannvarslersystem. TS: Å være telefonsalger suger balle. Det er en forferdelig jobb. Men noen lever fint med å bli kjefta på og pushe unødvendig dritt på folk som verken vil ha det eller trenger det, og enkelte av dem igjen tjener jævla godt. Dersom du tror du kan leve med å pushe canal plus på gamle damer, så for all del prøv deg. Sørg for at det er et stort og velrennomert selskap, og prøv deg. Det verste som skjer er at du slutter etter en kort stund (det gjorde jeg), men om du finner ut at du synes jobben er grei og du er flink så kan du tjene latterlig mye penger. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Som Herr brun nevner så er det ikke en jobb for alle. Det krever høyt tempo, høy selvdisiplin, guts og en hel del selvtillitt, for folk som plukker opp telefonen i andre enden er forholdsvis ofte rævhål og bedre vitere. For ja, det er vertfall det dem oppførser seg som. Prøv i vertfall å kom deg i bedriftssalg, då representerer du en bedrift som kontakter en annen bedrift, begge er derfor på et likt nivå og har en interesse av å holde ett visst seriøst rennome. Jeg husker fra tiden min i Forsikringsbransjen at vi gjorde ett forsøk, i løpet av en periode på et halvt år så ringte vi opp mennesker vi faktisk kjente, første gangen sa vi hvem vi egentlig var, den andre gangen brukte vi bare ett fiktivt navn for å se hvilken forskjell det var. Joda, den var stor den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå