moby_duck Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hei hei. Jeg har en 7950 som tidligere har ligget på rundt 30-35 grader idle. Nå har jeg skaffet meg en ekstra skjerm (har altså to totalt), og nå er idle temperatur rundt 10-15 grader høyere. Tar det virkelig så mye ekstra kraft å kjøre 2 skjermer? Og da er spørsmålet, påvirker dette ytelsen når jeg spiller? Jeg bruker kun én skjerm til spill, og på den andre har jeg ofte oppe en film eller serie eller annet samtidig. Hvis det gjør at skjermkortet er 10-15 grader varmere må vel det påvirke ytelsen litt? Og i så fall, er det noe jeg kan gjøre med dette? Kan jeg for eksempel plugge skjerm nummer to direkte i hovedkortet og bare ha én skjerm koblet til skjermkortet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hvis man utvider skrivebordet så GPU får flere pixler å prosessere så kan man vel anta at det kreves mer effekt. Men hvorfor skulle det påvirke ytelsen? Når man kjører noe som belaster CPU / GPU så vil alltid temperaturen øke, men det påvirker jo ikke ytelsen sålenge temperatur ikke går over en grenseverdi. Utgangen på hovedkortet blir som regel frakoblet når man har et dedikert skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå