Gå til innhold

Podkast: I Phoenix Wright er alle skyldige til det motsatte er bevist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Grafisk novelle" høres direkte oversatt ut fra "graphic novel", som betyr "tegneserieroman". Hvis Phoenix Wright-spillene plent skal presses inn i en litterær sjanger til tross for at de helt klart er spill, kan de vel knapt sies å være noveller.

Enig, "visuell roman" eller "interaktiv roman" eller noe sånt ville vært bedre.

Lenke til kommentar

Sitter på Gardermoen og sturer nå, mistet flyet pga en t-bane fuckup. Over tusen kroner for ny billett og tre timer med venting! Heldigvis har jeg med 3ds med ferskeste Phoenix Wright og en ny episode Retro Crew til å lette på humøret, noe som sårt trengs nå, tusen takk! ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Grafisk novelle" høres direkte oversatt ut fra "graphic novel", som betyr "tegneserieroman". Hvis Phoenix Wright-spillene plent skal presses inn i en litterær sjanger til tross for at de helt klart er spill, kan de vel knapt sies å være noveller.

Enig, "visuell roman" eller "interaktiv roman" eller noe sånt ville vært bedre.

Uten at jeg skal påstå å vite om Phoenix Wright spillene passer inn i den sjangeren, så brukes jo begrepet "visual novel" om (som regel japanske) tekstbaserte spill - ofte dating sims eller hentai-spill.
Lenke til kommentar

Uten at jeg skal påstå å vite om Phoenix Wright spillene passer inn i den sjangeren, så brukes jo begrepet "visual novel" om (som regel japanske) tekstbaserte spill - ofte dating sims eller hentai-spill.

Men "novel" betyr ikke "novelle", det betyr "roman".

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Sitter på Gardermoen og sturer nå, mistet flyet pga en t-bane fuckup. Over tusen kroner for ny billett og tre timer med venting! Heldigvis har jeg med 3ds med ferskeste Phoenix Wright og en ny episode Retro Crew til å lette på humøret, noe som sårt trengs nå, tusen takk! ;)

Håper vi ikke skuffer deg!

Lenke til kommentar

Var det seriøst folk som kalte spillkassetter for "tapes"?

Kan ikke huske å ha hørt det noengang. Så vidt jeg husker kalte alle dem bare for "kassetter" eller "spillkassetter".

Musikk-kassetter ble for så vidt også bare kalt "kassetter".

Er vel mest i USA de sa "tapes"

Var nok Commodore 64 kassetter (også kalt Datassette) det var snakk om i kommentarene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...