TST Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Retro Crew snakker om hvorfor de grafiske novellene har blitt så populære.Podkast: Phoenix Wright Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 "Grafisk novelle" høres direkte oversatt ut fra "graphic novel", som betyr "tegneserieroman". Hvis Phoenix Wright-spillene plent skal presses inn i en litterær sjanger til tross for at de helt klart er spill, kan de vel knapt sies å være noveller. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 "Grafisk novelle" høres direkte oversatt ut fra "graphic novel", som betyr "tegneserieroman". Hvis Phoenix Wright-spillene plent skal presses inn i en litterær sjanger til tross for at de helt klart er spill, kan de vel knapt sies å være noveller. Enig, "visuell roman" eller "interaktiv roman" eller noe sånt ville vært bedre. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 "Touch-krim"? Nei, det er sånn som gjør at du må holde deg minst 500m unna skoler. 2 Lenke til kommentar
Metrolf Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Sitter på Gardermoen og sturer nå, mistet flyet pga en t-bane fuckup. Over tusen kroner for ny billett og tre timer med venting! Heldigvis har jeg med 3ds med ferskeste Phoenix Wright og en ny episode Retro Crew til å lette på humøret, noe som sårt trengs nå, tusen takk! 2 Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Var det seriøst folk som kalte spillkassetter for "tapes"? Kan ikke huske å ha hørt det noengang. Så vidt jeg husker kalte alle dem bare for "kassetter" eller "spillkassetter". Musikk-kassetter ble for så vidt også bare kalt "kassetter". Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 "Grafisk novelle" høres direkte oversatt ut fra "graphic novel", som betyr "tegneserieroman". Hvis Phoenix Wright-spillene plent skal presses inn i en litterær sjanger til tross for at de helt klart er spill, kan de vel knapt sies å være noveller. Enig, "visuell roman" eller "interaktiv roman" eller noe sånt ville vært bedre. Uten at jeg skal påstå å vite om Phoenix Wright spillene passer inn i den sjangeren, så brukes jo begrepet "visual novel" om (som regel japanske) tekstbaserte spill - ofte dating sims eller hentai-spill. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 I Phoenix Wright er alle skyldige til det motsatte er bevist En sann historie basert på historier fra Statens innkrevningssentral med andre ord. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Uten at jeg skal påstå å vite om Phoenix Wright spillene passer inn i den sjangeren, så brukes jo begrepet "visual novel" om (som regel japanske) tekstbaserte spill - ofte dating sims eller hentai-spill. Men "novel" betyr ikke "novelle", det betyr "roman". Endret 4. november 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Sitter på Gardermoen og sturer nå, mistet flyet pga en t-bane fuckup. Over tusen kroner for ny billett og tre timer med venting! Heldigvis har jeg med 3ds med ferskeste Phoenix Wright og en ny episode Retro Crew til å lette på humøret, noe som sårt trengs nå, tusen takk! Håper vi ikke skuffer deg! Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Var det seriøst folk som kalte spillkassetter for "tapes"? Kan ikke huske å ha hørt det noengang. Så vidt jeg husker kalte alle dem bare for "kassetter" eller "spillkassetter". Musikk-kassetter ble for så vidt også bare kalt "kassetter". Er vel mest i USA de sa "tapes" Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Var det seriøst folk som kalte spillkassetter for "tapes"? Kan ikke huske å ha hørt det noengang. Så vidt jeg husker kalte alle dem bare for "kassetter" eller "spillkassetter". Musikk-kassetter ble for så vidt også bare kalt "kassetter". Er vel mest i USA de sa "tapes" Var nok Commodore 64 kassetter (også kalt Datassette) det var snakk om i kommentarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå