XanTax Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Kjøpte nylig denne og er svært misfornøyd med 64Ram er ikke det rart vel. Lurte på om jeg måtte kjøpe 133MHZ eller en 100MHZ brikke til den? Kjører med en Celeron 700. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Gå på denne siden: http://www3.compaq.com/support/parts/ så taste du inn ditt serialnr, da for du vite alt om hardware spesifikasjonene til din maskin :smile: Har du ikke serialnr kan du bruke autodetectknappen :smile: PS: jeg tror du kan kjøre pc 133 sdram da de som regel er bakoverkompatibel med pc 100, men du har jo en compaqmaskin og de er jo litt "spesielle", så jeg annbefaler deg og sjekke på den linken over. [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-16 01:24 ] Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 For noe sprøyt at compaq maskinene er spesielle... det følger kanskje med egen restore cd og ganske enkle løsninger på hardwarebiten, men du kan bruke vanlig RAM til din compaq maskin. Antar det er pc100.. Send en mail til compaq og spør hvilken ram du kan bruke, du får garantert et svar tilbake om hvilken du må bruke. Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Org. compaq ram er somregel "liittt" dyrt! sjekk kingston,micro memory eller viking. du får livstidgaranti og du vet at ram'en du får funker kontra bambu minne. Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 for noen sprøy det du sier om at ikek compaq ikke er litt spesielle, vis det er en litt gammel som for eksempel er over 1-12 år gammel , er nok den pc litt spesiel, tro meg, men vis det er en nyere pc da går det bra med uorginale ram, vis den er gammel, kan pc bli unstabil og slikt, så du får håe den ikke er så altfor gammel, for compaq deler er ikke akuratt billig:) Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Alle bærbar maskiner har sine særheter! er det ikke hardware så er det drivere, lista Laaaaaaaaaaaaaang! har skrudd og installert de fleste merker de sist 10 åra. vis du synes 2år gamle maskiener er sære8-9 år gamle! eller de første bærbare med pcmcia porter!! i DOS. DET er nostalgi og gamle minner!!!!! Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 De er ikke mer spesielle enn andre PC-er som f.eks IBM sitter nå på en compaq maskin som er mer enn 1 og et halvt år gammel. Den er ca. 2 og et halvt år gammel denne her. Spør du compaq så får du svar i at du kan bruke vanlig minne, og det bruker jeg. har 320 mb ram nå. Compaq maskinene er ok så lenge du bare tar en ren installasjon.. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Det att jeg nevnte att compaq var litt "spesielle" var da ikke negativt ment , men heller som en advarsel til XanTax att han burde undersøke ekstra nøye på den linken jeg ga han, da compaq maskiner kan være litt "sære" når det gjelder oppgradring . Har selv hatt compaq så jeg vet hva jeg prater om. Så Thomas99101 har du ikke mere fornuftig og komme med syntes jeg heller du burde la være og kommentere mine innlegg. [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-16 14:01 ] Lenke til kommentar
ROLS Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 hei! jeg har selv en compaq evo n150. Jeg oppgraderte min med en 256 pc133 brikke fra komplett.........den billigste....og det funker bra! skiftet også hdd til en toshiba 20gb. Kjører xp pro engelsk versjon. Ikke noe problem med drivere. rols Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 ZAN: Men når de sier det selv så antar man at vanlige ram brikker skal funke =P Og i tillegg så er compaq maskinen ny så da funker det nesten garantert. Lenke til kommentar
XanTax Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Tusen Takk for all den hjelpen jeg fikk av dere hadde ikke trodde at jeg ville få sp mange brukende svar på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå