Gå til innhold

Microsoft kunngjør mer informasjon om Xbox One

Anbefalte innlegg

Du får jo en del bredere funksjonalitet med en PC? Som Sakiko nevner så stopper det brått i det du skal stream Flash f.eks.

NRK nett-tv har vel ikke DLNA støtte? Netflix har kanskje det, men de har vel og en egen app på PS3, men så kommer plutselig alle andre alternativer inn, som HBO, Viaplay, Canal Digital etc etc. Da må mann vente på egne apps til PS3/Smart-TV/Apple TV/whatever. Bedre med bare en nettleser da.

For ikke å snakke om alt annet, Spotify, spill, surfe på nettet, you name it.

En PC er uten begrensninger, DLNA/Apple TV er meget begrenset i forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En PC er uten begrensninger, DLNA/Apple TV er meget begrenset i forhold.

Det har jeg aldri nektet for, men for folk flest så handler det om å finne den gyldne middelvei mellom å ha de mulighetene og den funksjonaliteten man har behov for og det å ha en såpass skreddersydd, effektiv og brukervennlig løsning som mulig.

PC scorer tipp-topp på funksjonalitet og mulighetene den tilbyr, men scorer jo fryktelig lavt når det kommer til effektivitet og brukervennlighet ettersom det gjerne blir alt for mye dilldall for folk flest å rote med, samtidig som det krever langt mer vedlikehold iform av driveroppdateringer, programvareoppdateringer osv osv.. Og for min del så hadde det uansett betydd at jeg må ha en egen dedikert PC til dette bruket ettersom jeg veldig, veldig ofte bruker min stasjonære mens madammen gjerne vil se på noe film og serier på TV-en, det fungerer jo ytterst dårlig å gjøre begge disse tingene fra ett og samme system.

Lenke til kommentar

Det har jeg aldri nektet for, men for folk flest så handler det om å finne den gyldne middelvei mellom å ha de mulighetene og den funksjonaliteten man har behov for og det å ha en såpass skreddersydd, effektiv og brukervennlig løsning som mulig.

PC scorer tipp-topp på funksjonalitet og mulighetene den tilbyr, men scorer jo fryktelig lavt når det kommer til effektivitet og brukervennlighet ettersom det gjerne blir alt for mye dilldall for folk flest å rote med, samtidig som det krever langt mer vedlikehold iform av driveroppdateringer, programvareoppdateringer osv osv.. Og for min del så hadde det uansett betydd at jeg må ha en egen dedikert PC til dette bruket ettersom jeg veldig, veldig ofte bruker min stasjonære mens madammen gjerne vil se på noe film og serier på TV-en, det fungerer jo ytterst dårlig å gjøre begge disse tingene fra ett og samme system.

Det er viktig å skille brukervennlighet fra oppsettsvennlighet, en PC er på mange måter mer brukervennlig, men oppsettet tar lengre tid.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan nærmest garanter deg at dette ikke er normalen, folk flest har slettes ikke en egen dedikert PC koblet til TV-en. At fler og fler ender opp med "Smart-TVer" er nok meget mulig ettersom alt som kan krype og gå av TV-er i dag leveres med diverse "Smart-TV funksjoner" men ofte er jo disse ytterst dårlig gjennomført, lite intuitive og brukervennlig å bruke, og oftest veldig trege om du ikke punger ut for diverse toppmodeller som færreste faktisk gjør.

Tror vi trygt kan si at antallet husstander i verden (og Norge for den del) har en egen PC koblet til TV-en, her er du nok i et klokkeklart mindretall og det vil du nok forbli i all overskuelig fremtid. Antallet med "Smart-TV" muligheter er nok endel større, men er nok fremdeles i et klart mindre tall spesielt om vi skal utelukkende diverse løsninger som rett og slett ikke fungerer tilfredsstillende til å begynne med.

Så kan man jo spørre seg om hvor mange som egentlig bryr seg om de har DNLA støtte eller ikke i TV-benken, og hvor mange som egentlig bryr seg om slik funksjonalitet i en spillkonsoll osv osv.. Men det å påstå at folk flest har en PC koblet til TV blir tullete. Og det at Sony dropper, har glemt eller nedprioriterer DNLA som faktisk er noe de selv har stått bak hele veien er jo ganske så snodig.

Men, det er sannsynligvis flere som har en DLNA-kompatibel media-boks under TV'en. (som kjører alt i fra Android til andre systemer)

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja, om etterspørselen er der tror jeg de gjør det. De vet jo veldig godt hvor mange prosent av PS3-brukerne som benytter seg av DLNA, så de tar ikke valg som dette i et vakuum.

Slik jeg har skjønt det så har de droppet dette for å presse kundene sine over på sine egne musikk og film streaming tjenester. De har telt opp hvor mange PS3 maskiner de har solgt, og tatt en undersøkelse på hvor mange % som bruker mediacenter muligheten i PS3, og så tenkt at alle disse (eller X antall %) da vil abonnere på Sonys egne tjenester. Og ved å fjerne muligheten for lokal streaming, så tenker de enda fler vil hoppe på deres tjenester, og pengene vil strømme inn.

De har nok rett i at de vil få flere som kjøper deres tjenester hvis det er eneste mulighet, men det er nok også mange som vil droppe denne muligheten, spesielt nå som både flere TVer og andre komponenter kommer med mulighet for det samme.

De velger heller å prøve å tvinge folk inn i tjenestene deres, fremfor å lage tjenestene gode nok til at folk kommer til dem frivillig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kvifor er det framskritt å fjerne funksjonar?

De færreste har slikt lagret lokalt lenger. enten streames det fra Winp, Spotify eller lignende eller så spilles det av fra en NAS eller tilsvarende.

Regner med det vil funke fra spotify og wimp også, fungerer hvertfall å streame fra wimp til xbox 360 med windows 8.1.

Lenke til kommentar

har lest att PS4 har ornet med en day one patch som gjør atrt maskinen støtter mp3. og det med DLNA er sikkert noe som blir støttet fremover. synes ikke det ska bli lagt så stor vekt på "extra" funksjoner. Dette er trots alt spille konsoler vi snakker om. Microsoft prøver bare desperat klamre seg fast med patetiske små fordeler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg abonnerer på Netflix og Spotify, og det er ikke aktuelt å slutte meg til flere slike tjenester, så hvis Sony vil ha meg over på deres egne tilbud må de nesten være bedre. Og det tviler jeg på det er mulig for dem å bli, all den tid de er bundet opp i egen produksjon og distribusjon med det det medfører av konkurrenter som ikke vil være interessert i å hjelpe dem.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

har lest att PS4 har ornet med en day one patch som gjør atrt maskinen støtter mp3. og det med DLNA er sikkert noe som blir støttet fremover. synes ikke det ska bli lagt så stor vekt på "extra" funksjoner. Dette er trots alt spille konsoler vi snakker om. Microsoft prøver bare desperat klamre seg fast med patetiske små fordeler.

Begge selskap prøve å gi ut alt mulig maskiner forkledd som spillmaskiner. De ønsker at flere enn bare spillere skal kjøpe dem. Sony solgte i sin tid nokså mange PS3 maskiner fordi det var den billigste Blu-ray spilleren som var å få tak i. Mange kjøpte denne kun til det, og fikk spill mulighet ved siden av (om lot seg friste til å spille er noe annet.).

Lenke til kommentar

Jaja, skjønner absolutt at du velger DLNA i ditt tilfelle. Men jeg tror du undergraver folks generelle forståelse her altså. En PC er ikke _så_ komplisert! Har du tiden og pengene så tror jeg du også hadde merket at en egen stue PC har sine fordeler, selv når madammen skal se på film ;)

For mange er mangel på funksjonalitet det samme som mangel på brukervennlighet! Ikke alle ser en begrenset løsning som legger lista så lavt som mulig som brukervennlig.

Lenke til kommentar

Kvifor er det framskritt å fjerne funksjonar?

De færreste har slikt lagret lokalt lenger. enten streames det fra Winp, Spotify eller lignende eller så spilles det av fra en NAS eller tilsvarende.

Jeg bruker Spotify til 90% av musikkspillingen min, men det er en del musikk som ikke ligger ute på Spotify, og da bruker jeg min gamle og svært store mp3-samling(så og si alt lovlig til og med, rippet store deler av familiens CD-samling i sin tid...!).

Også må det litt LP-lytting til da, det er jo helt herlig.:)

Faktisk så kan du legge lokale filer inn i Spotify på en maskin, for så å streame dem fra en annen maskin på et helt annet nettverk, ved å logge inn på samme bruker som du la dem til lokalt.

Prøvd og testet Hjemmefra --> Jobb før Metallica var på plass.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg nettleser på konsoll er totalt unødvendig, men jeg antar at noen liker det. :shrug:

Faktisk så kan du legge lokale filer inn i Spotify på en maskin, for så å streame dem fra en annen maskin på et helt annet nettverk, ved å logge inn på samme bruker som du la dem til lokalt.

Prøvd og testet Hjemmefra --> Jobb før Metallica var på plass.

Om du da ikke prøver å legge til for store mapper, for det takler tydeligvis ikke Spotify.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...