brukercorny Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Okei, har garantert vært for hardhendt. Det skal vel gjerne være to sånne papirgreier fra musa til dataen, og ikke bare en som jeg har..? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Okei, har garantert vært for hardhendt. Det skal vel gjerne være to sånne papirgreier fra musa til dataen, og ikke bare en som jeg har..? Det er kun en flatkabel fra TouchPad'en til hovedkortet. Se bilde øverst på side 85 i Service and Maintenance Manual som jeg har linket til tidligere. Der vil du også se at kontakten på hovedkortet (ved siden av pilen med nr 1) har en mørk grå/sort del ytterst. Det er dette som er låsen som kan beveges for å åpne/lukke "låsen". Edit: Jeg skal prøve å forklare det på en annen måte. Med PC'en stående normalt foran deg, trekker du den ytterste delen av kontakten på hovedkortet vannrett ut fra resten av kontakten. Deretter dytter du inn flatkabelen og presser den ytterste delen av kontakten inn igjen. Da er flatkabelen i "lås". Vet ikke om dette er mer forståelig, men verdt et forsøk. Endret 5. november 2013 av Omnithunder Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Da er det den ZIF greia som er borte. Når jeg tar av dekslet som touchpaden sitter på, så er det kun en flatkabel som er festa i denne, og det er også den jeg ikke får til å sitte i selve dataen. Jeg må jo vært sinnsykt hardhendt (!!) for den ene papirlappen er jo helt vekk Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Da er det den ZIF greia som er borte. Når jeg tar av dekslet som touchpaden sitter på, så er det kun en flatkabel som er festa i denne, og det er også den jeg ikke får til å sitte i selve dataen. Jeg må jo vært sinnsykt hardhendt (!!) for den ene papirlappen er jo helt vekk Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men det skal kun være en flatkabel som går fra TochPad'en til hovedkortet. Er det flatkabelen du kaller "papirlapp"? Har du mulighet til å poste et bilde eller to. Jeg kan sikkert klare å få tak i reservedel til deg for en veldig rimelig pris, dersom du ønsker. Lenke til kommentar
brukercorny Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Her er slik det ser ut nå. Den papirlappen er sikkert en flatkabel ja Det skal vel være en til sånn flatkabel i den andre kontakten som er der eller? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg ser av bildene dine at du har mistet den ytterste "låsedelen" av kontakten. Du kan prøve "tannpirkertrikset" jeg fortalte om tidligere. Alt ser fint ut på TouchPad-siden. Jeg skal se om jeg kan få tak i en ny låsedel til deg. Kontakter deg eventuelt på PM dersom jeg får tak i en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå