Avokado Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg har en superspeed-usb-disk (ekstern) som jeg har koblet på usb3-port. Kopierer filer fra intern disk til den eksterne. Men hastigheten er 18MB per sekund.Her http://en.wikipedia.org/wiki/USB_3.0står det at man normalt skal kunne oppnå 400MB per sekund.Hva kommer det av at jeg får bare 18 da? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Interndisken din, kan også være porten, da spesielt når du bruker USB forlengere etc så blir det mye tregere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Får du 18MB/s når du kopierer én stor fil eller er det når du kopierer mange små? Lenke til kommentar
Avokado Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 mange små Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det senker hastigheten betraktelig. Du må måle med en stor fil.400 MB/s får du aldri, det er en teoretisk makshastighet. På en disk kan du forvente inntil 60. 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Det er nok disken du skriver til som setter begrensningen. Med en rask SSD i maskinen får du fint 120 MB/s eller raskere. Vi må nok ha enda mer optimaliserte chipset og arkitektur for å klare å utnytte USB3 sin hastighet fullt ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Småfiler er mareritt over USB. Uavhengig om det er USB2 eller 3. Da kan farta fort knele til nesten full stopp. Kanskje ned i et par MB/s. Derfor er jeg blitt ganske glad i eSATA. Lenke til kommentar
Avokado Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Da lærte jeg noe nytt. Takk for gode svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hvis det er veldig mange filer kan du spare litt tid på å bruke WinZip/WinRAR til å pakke alle filene sammen til én (uten komprimering) og så overføre til USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå