hertugen Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Heisan,oppdaterte PC'en min nettopp og kjøpte win 8 pro 64 bit. Var kanskje en stor tabbe, men, kanskje det finnes håp. Mitt siste OS var Win XP 64bit, og i classic setup.Min PC er bygd opp med følgende deler: Asus Z87 Pro i5 4x4gb Gskill Matrox Parhelia Eizo L885 Seagate SAS 136GB 3X Seagate Const 2 TB 1x Seagate 1TB Og en god del andre ting men uvesentlig. Installasjonen av Win 8 gikk smertefritt, det samme med oppdaterignen til Win 8.1. Så kommer de ting jeg er lite fornøyd med og det er hva jeg sliter med også. 1) Hvordan installerer drivere til Eizo L885 skjermen? Har ikke funnet 64 bit driver til den og i 1600X1200 modus så velger win 8 64 Hz, mens min skjerm bare makter 60HZ, er det noen vei rundt om dette problemet? 2) Hvilke mail programmer fungerer bra i win 8? Fra før av brukte jeg Outlook 2001 eller noe. Ett godt mailprogram som er anbefalt nå om dagene? 3)Er det noen skins som gjør det mulig å få win 8 til å ha samme oppsett som xp classic? 4) Er det en enkel måte å sette opp maskinen slik at jeg går rett inn i desktop med en gang utenom om å må først innom dritten i begynnelsen.Mvh Tor Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 2. God programvare for mail vil til Win8 være Outlook 2013 (eller med nød 2010). Mest fordi den nyeste har god støtte for blant annet Skydrive, og har mye til felles med UI-et til Win8 på steder. 3. *Himler med øynene* Hvis du tenker på et tema (farger/lyder/bakgrunns-bilde) så er det rimelig enkelt, men om du vil at grensesnittet skal oppføre seg som XP, så må du nok tilbake til det ekte OS-et for å mimre.Legger du inn ClassicShell får du muligheten til å få en mer klassisk opplevelse (Utforsker, startmeny ect) 4. Åpne Kjør og skriv; control userpassords2 Der skal du kunne velge bort nødvendigheten for å oppgi brukernavn/passord for å logge inn. Merk: Er lurt å kun ha én aktiv konto etter du gjør dette. Men siden du sitter på Windows 8, regner jeg med du kanskje har valgt at du vil bruke din Microsoft-konto for pålogging? Usikker på om dette vil virke da. 1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 2. Windows Essentials 2012. Og der hekter du av for de programmene du vil ha. Foto og video programmene er brukbare. 1 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 2. God programvare for mail vil til Win8 være Outlook 2013 (eller med nød 2010). Mest fordi den nyeste har god støtte for blant annet Skydrive, og har mye til felles med UI-et til Win8 på steder. 3. *Himler med øynene* Hvis du tenker på et tema (farger/lyder/bakgrunns-bilde) så er det rimelig enkelt, men om du vil at grensesnittet skal oppføre seg som XP, så må du nok tilbake til det ekte OS-et for å mimre.Legger du inn ClassicShell får du muligheten til å få en mer klassisk opplevelse (Utforsker, startmeny ect) 4. Åpne Kjør og skriv; control userpassords2 Der skal du kunne velge bort nødvendigheten for å oppgi brukernavn/passord for å logge inn. Merk: Er lurt å kun ha én aktiv konto etter du gjør dette. Men siden du sitter på Windows 8, regner jeg med du kanskje har valgt at du vil bruke din Microsoft-konto for pålogging? Usikker på om dette vil virke da. Tusen takk for svar. Jo, er redd for at jeg er av den veldig gammeldagse typen, ting som skydive har jeg ikke peiling på. Win 8 har vært ett mareritt så langt, men jeg tenkte at jeg skulle prøve ut alle interesante program på win 8 før jeg tar en clean install og installerer de programmene jeg liker. Classic Shell er herved installert, og den er jeg veldig godt fornøyd med. PC'en skal bare brukes av meg så denne Metroen til MS passer meg middt i r... Flere spørsmål kommer, der det mulig å innstallere Skype slik at appen blir en liten ting på skjermen slik vi kunne før, eller er det bare den til Win 8 som kan brukes? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Skype kommer i 2 utgaver. En metro og en klassisk. Tipper du har installert metro versjonen? Hvis ja, så er det bare å avinstallere den og installere den vanlige. Da vil den oppføre seg akkurat som det du er vant med. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Skrivebordet er flis lengst nede til venstre, Høgreklikk på skrivebordet og velg "Tilpass". Endret 8. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå