se# Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Panasonic G6 Canon 700D Canon Legria HF G25 Sikkert andre som mener noe annet, men når du sier 90% filming ville jeg strøket 700D fra lista med en gang. 100%-garantien er nok ikke for at du skal kunne teste flere kameraer, mer for at folk som kjøper feil skal få en sjanse til å bytte. Men det er jo bare å spørre så får du vite hvilke muligheter du har. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) 100%-garantien er nok ikke for at du skal kunne teste flere kameraer, mer for at folk som kjøper feil skal få en sjanse til å bytte. Men det er jo bare å spørre så får du vite hvilke muligheter du har. Det heter 100% fornøyd garanti, er man ikke fornøyd så kan man levere varen tilbake. Men er enig at det er en tjeneste man helst ikke burde utnytte, men hva er det egentlig til da ? hvis man ikke kan/skal teste en spesifikk produktgruppe for og finne den rette varen. Endret 8. november 2013 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Det heter 100% fornøyd garanti, er man ikke fornøyd så kan man levere varen tilbake. Men er enig at det er en tjeneste man helst ikke burde utnytte, men hva er det egentlig til da ? hvis man ikke kan/skal teste en spesifikk produktgruppe for og finne den rette varen. Jeg synes ikke det er noe galt i å benytte seg av garantien, tvert i mot. Men den er åpenbart tenkt å redde feilkjøp. Hvis målet er å teste 2-3 kameraer er det fort gjort at man faktisk likte det første best og må bytte ennå en gang, Vet ikke hvordan de stiller seg til slikt, men kan se for meg at de blir litt misfornøyde ettter et par bytter. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Jeg skal ikke teste 2-3 kameraer for å skrive en anmeldelse på dem eller noe sånt, hvor dem bare blir levert tilbake igjen. Jeg skal kjøpe meg ett nytt kamera fra elkjøp, og da må jeg kunne være 100% fornøyd med produktet? Naboen byttet 3-4 tv'r på den garantien, og dem sa ikke noe på det sålenge han ble fornøyd med den første tv'n. Men såklart blir det veldig mye ekstra surr for elkjøp. Lenke til kommentar
se# Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg skal ikke teste 2-3 kameraer for å skrive en anmeldelse på dem eller noe sånt, hvor dem bare blir levert tilbake igjen. Jeg skal kjøpe meg ett nytt kamera fra elkjøp, og da må jeg kunne være 100% fornøyd med produktet? Kommentaren var primært ment som et hint til deg at det er lurt å prøve å finne en ryddig grei fremgangsmåte som gjør at de ikke blir (for) sure/føler at du prøver å misbruke garantien. Selv om de har garanti og du har rett til å bytte har de sikkert noe med liten skrift et sted som kan dras frem hvis de oppfatter at du trekker det for langt. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Fant en fin film som illustrer det jeg skal filme innendørs på nattklubber og sånt http://www.youtube.com/watch?v=OtoIehhILgw Hvordan stiller ett kamera i 7 tusen kr klassen seg til den typen bruk? Vil det bli dårlig, med mindre kameraet koster 20000 kr? Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Fant en fin film som illustrer det jeg skal filme innendørs på nattklubber og sånt http://www.youtube.com/watch?v=OtoIehhILgw Hvordan stiller ett kamera i 7 tusen kr klassen seg til den typen bruk? Vil det bli dårlig, med mindre kameraet koster 20000 kr? Du bør nok ha et rimelig lyssterkt objektiv til den typen filming (en annen sak er spørsmålet om tillatelse til filming på nattklubber etc, i Norge kan du nok antagelig regne med at du ikke får lov). Når det gjelder elkjøp så er nok ikke meningen at de skal fungere som en utprøvingsinstutisjon - husk at varer folk "ikke er fornøyd med" må de selge som b-varer etterpå og dermed til redusert pris. Hvis mange nok misbruker tanken bak begrepet (jeg sier ikke at du gjør det) kan det skje at de må avslutte tilbudet fordi de taper for mye. Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Fant en fin film som illustrer det jeg skal filme innendørs på nattklubber og sånt http://www.youtube.com/watch?v=OtoIehhILgw Hvordan stiller ett kamera i 7 tusen kr klassen seg til den typen bruk? Vil det bli dårlig, med mindre kameraet koster 20000 kr? En Panasonic G6 med noe lyssterk optikk burde klare brasene bra; og da slipper du med 9-10.000. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Har lest endel tester og ser ut som at valget ender på G6 http://www.fotovideo.no/foto/Speill%C3%B8st/Panasonic/EVIL/Panasonic-Lumix-DMC-G6-m-14-140mm-16Mp--WiFi--Full-HD--OLED-s%C3%B8ker--mic-inn-133502-p0000167969 Ut ifra alle de spesifikasjonene til G6'n, er dette ett bra valgt til den prisen? Hvilket av objektivene utenfor pakka trenger jeg? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Har lest endel tester og ser ut som at valget ender på G6 http://www.fotovideo.no/foto/Speill%C3%B8st/Panasonic/EVIL/Panasonic-Lumix-DMC-G6-m-14-140mm-16Mp--WiFi--Full-HD--OLED-s%C3%B8ker--mic-inn-133502-p0000167969 Ut ifra alle de spesifikasjonene til G6'n, er dette ett bra valgt til den prisen? Hvilket av objektivene utenfor pakka trenger jeg? Det er et meget bra valgt til den prisen; den pakka pleier å ligge på et par-tre tusen mer. Du trenger ingen andre objektiver i første omgang. Skal du filmem mye inne, så er det mulig du bør skaffe det et par rimelige og lyssterke fastobjektiver. Alternativt kjøpe videolys. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Slå til på den pakka før det er for sent. Får ikke bedre kamera med så god optikk for filming til den prisen. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Tusen takk for hjelp Da blir det å bestille en slik i morgen, eller ta toget til FotoVideo butikken(kaos å dra en diger bmw i oslo vettu hehe) Jeg er også superfornøyd med Power O.I.S fra kompaktkameraet så jeg håper det er like bra, eventuelt bedre på G6'n. Har ett ganske fint videolys jeg brukte på TZ20'n som lyser veldig mye på maks innstilling. Ser at det er hot-shoe(eller hva det kalles) på toppen på G6 og da kan jeg sette lyset oppå der Igjen, takk for hjelp alle sammen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Tusen takk for hjelp Da blir det å bestille en slik i morgen, eller ta toget til FotoVideo butikken(kaos å dra en diger bmw i oslo vettu hehe) Jeg er også superfornøyd med Power O.I.S fra kompaktkameraet så jeg håper det er like bra, eventuelt bedre på G6'n. Har ett ganske fint videolys jeg brukte på TZ20'n som lyser veldig mye på maks innstilling. Ser at det er hot-shoe(eller hva det kalles) på toppen på G6 og da kan jeg sette lyset oppå der Igjen, takk for hjelp alle sammen Det er mulig dette er spesialpris på nettet, i såfall er det lurt å bestille på nett; med henting i butikk. Lenke til kommentar
se# Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Det er mulig dette er spesialpris på nettet, i såfall er det lurt å bestille på nett; med henting i butikk. FotoVideo pleier å ha samme pris i butikken, men finner ikke igjen tilbudet på sidene deres (muligens fordi det er ny nettbutikk som har en del feil). Men linken virker så da bør jo kameraet være tilgjengelig for den prisen. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 21. november 2013 Forfatter Del Skrevet 21. november 2013 Fant denne http://www.japanphoto.no/panasonic-lumix-g6-m-14-140 Tar turen innom der Japanphoto i kveld, og kjøper ett slikt. Er det samme kit som hos fotovideo med 14-140 objektivet? Jeg ser at Panasonic har to typer av 14-140mm, men ser ut som at begge butikkene bruker det nyeste? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Det er samme objektiv, og det er den nyeste utgaven. Som er den du vil ha 1 Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 23. november 2013 Forfatter Del Skrevet 23. november 2013 Ble en G6 i går med 14-140mm hos japanfoto. Har bare en ting å si på det kameraet: Helt rått! Trodde ikke det var mulig at den fanger opp lyset så enormt bra i mørket. Kjørte kl. 01 i natt og da ble filmene akkurat som å se ute i mørket igjennom mine øyne! Kanonbra kamera. Veldig bra menysystem og bruken mellom LVF og skjerm. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Grattis med nytt utstyr. Flott å høre at du er fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå