duliano Skrevet 3. november 2013 Rapporter Del Skrevet 3. november 2013 (endret) Hei alle sammen. Jeg kan med en gang si at jeg ikke har så mye erfaring med PC-komponenter, men er en ivrig gamer. Jeg spiller stort sett COD spill, og nå som COD Ghost kommer ut, må jeg oppgradere skjermkortet. Jeg håper dere med erfaring kan gi meg tips til hva jeg bør gjøre. Min PC: Kabinett: CM Storm Scout Midi Tower Strømforsyning: Crosair TX 650W PSU Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition, quad core 3,2Ghz Hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H Socket AM3 Skjermkort: Saphire Radeon HD 5770 1GB DDR5 RAM: Kingston ValueR DDR3 1333 MHz 8GB Jeg har sjekket litt på nettet og lest blant annet at kravet til skjermkort og prosessor avhenger litt av hva slags spill man spiller. FPS-spill som BF4, COD osv krever for eksempel mye av grafikkortet, mens stratergi spill krever mer av prosessoren. Stemmer dette? Som nevnt tidligere, skal jeg oppgradere skjermkortet. Hva vil dere anbefale? Link gjerne til komplett.no sine sider dersom dere kan. Jeg kan gå opp til 3000kr. Men så lurer jeg på om det er verdt å oppgradere til et veldig bra skjermkort? Hvordan vil spilloplevelsen min være basert på de andre PC-komponentene? Og hvordan ser PC-en min slik den er med det oppgraderte skjermkortet til å spille COD Ghost? Kan jeg kjøre på max settings? Jeg takker dere mye på forhånd for all tips. Endret 3. november 2013 av duliano Lenke til kommentar
Aellz Skrevet 4. november 2013 Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Hei! Nå har du vel ikke den beste prosessoren men, uten å oppgradere den, så er Radeon R9 280x eller Geforce GTX 770 meget bra skjermkort i 3k klassen. Ghost krever neppe så mye allikevel, så det skal gå fint med den prosessoren en stund til, men neste oppgradering ville jeg gått for en i5/i7. Men da må du nok oppgradere hovedkort og, til socket 2011 eller 1150. Lenke til kommentar
duliano Skrevet 4. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2013 Hei! Nå har du vel ikke den beste prosessoren men, uten å oppgradere den, så er Radeon R9 280x eller Geforce GTX 770 meget bra skjermkort i 3k klassen. Ghost krever neppe så mye allikevel, så det skal gå fint med den prosessoren en stund til, men neste oppgradering ville jeg gått for en i5/i7. Men da må du nok oppgradere hovedkort og, til socket 2011 eller 1150. Hei. Takk for svar. Fant ut at jeg ikke ville investere i alt for mye denne gangen likevel. Gikk for et Geforce GTX 760, og den skal holde for denne type spill. Neste gang skal jeg heller kjøpe en helt ny PC.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå