winmedi Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Da vil du få bedre ytelse på maskinen ved å overclocke prosessoren, og battlefield kan kjøre bedre med raskere prosessor, selv om gpu'en er flaskehalsen. Ok, da går jeg for CoolerMaster Hyper 212. Får bare håpe den klarer 4,5 ghz Endret 6. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Gratis frakt på NetOnNet http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper212evo/179090.7058/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=179090%2B-%20CoolerMaster%20Hyper%20212%20Evo&utm_campaign=Productfeed Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Gratis frakt på NetOnNet http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper212evo/179090.7058/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=179090%2B-%20CoolerMaster%20Hyper%20212%20Evo&utm_campaign=Productfeed Jepp klar over det Men er bekymret for om cpuen er like dårlig å overklokke som min gpu er Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det vet du ikke før du har prøvd, men jeg vil tippe at du kan clocke den en god del. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Det vet du ikke før du har prøvd, men jeg vil tippe at du kan clocke den en god del. Greit Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Kan jeg bruke kjølepasta Artic MX-2? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Det burde vel gå greit det. Mulig det følger kjølepasta med kjøleren og. Bare husk å få vasket bort den gamle kjølepastaen skikkelig først (helst med noe sitrusbasert rensemiddel). Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Ok takk! Da var den bestilt. Jeg håper jeg kan overklokke cpuen bra. Men jeg føler ikke noe stor forskjell på gpuen som er litt overklokket. Men jeg merker at kortet mister veldig mye fps av og til med eller uten overklokking i bf4. Den faller fra 70 til 40 og videre til 30 i en liten periode gør den går opp igjen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Sitrusbasert? Oo Sitrus citrus bruker dette på jobb:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611388 Og det fungerer utmerket til å få bort pasta. Fungerer og flott til å få bort lim fra klistremerker på biler osv. Skader heller ikke lakken. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ok takk! Da var den bestilt. Jeg håper jeg kan overklokke cpuen bra. Men jeg føler ikke noe stor forskjell på gpuen som er litt overklokket. Men jeg merker at kortet mister veldig mye fps av og til med eller uten overklokking i bf4. Den faller fra 70 til 40 og videre til 30 i en liten periode gør den går opp igjen.Hvor mye høyere frekvens har du enn boost-frekvensen da, og se hvor mange prosent dette tilsvarer. Hvis kortet på forhånd makser boost-frekvensen, og du f.eks bare har 5% mer enn dette, ja, så kan du ikke gorvente noe mer enn maks 5% bedre ytelse. Har du 50 FPS så betyr det 2.5 FPS forbedring. Aka. Rimelig umerkelig i praksis om du ser på det helt isolert. Andre kort med litt mer eksotiske kjøleløsninger og mer erfarene overklokkere kan få ut oppimot hele 60-70 % mer ytelse på bla. GTX 780. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Hvordan installerer jeg Hyper 212 på hovedkortet mitt? P8p67? Må jeg ta ut hovedkortet for å deretter feste plate under kortet mitt for at skurene skal feste seg når jeg skrur på hyper 212? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Du må nok ut med HK, med mindre du har en ny festemekaniske jeg aldri har sett før Endret 14. november 2013 av knopflerbruce Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Det kommer veldig ann på hva slags kabinett du har, men de aller fleste fra nyere tid har en slags luke i platen man fester hovedkortet i slik at man slipper å ta ut hovedkortet når man skal installere 3. parts kjøler. Derimot hvis kabinettet ditt ikke har det må du ta ut hovedkoret 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå