Gå til innhold

Spørsmål om overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett det til en klokkefrekvens du ønsker å ha. Opplever du krasjing eller andre problemer justerer du opp spenningen litt etter litt. Anbefaler ikke å øke spenningen med mindre du må

EDIT: Med "må", mener jeg i den forstand at det ikke kræsjer.

Endret av Pescado
Lenke til kommentar

Sett det til en klokkefrekvens du ønsker å ha. Opplever du krasjing eller andre problemer justerer du opp spenningen litt etter litt. Anbefaler ikke å øke spenningen med mindre du må

EDIT: Med "må", mener jeg i den forstand at det ikke kræsjer.

Vil du at jeg kun skal ta opp klokkefrekvensen. (Core clock) og spenning om jeg er nødt. Ikke noe annet? Skal prøve power target om dette ikke fungerer Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Hvor mye har du prøvd å øke Volt med?

+10, men når jeg tar på +12 så vil ikke msi la meg ha +12, men øker med +25 istedenfor. Jeg har også prøvd mye høyere. altså rundt 60-100 volt. Dette tror jeg er alt for mye. Jeg tok en liten test nå, dette var kun +61 i core clock.. Dette var bedre fps og score enn hva jeg hadde med +50 i core. Så dette er det høyeste og beste jeg har kommet frem til nå med kun core clock og ikke noe annet! Hvordan komme høyere?.

Lenke til kommentar

Det er millivolt. 10mV er nesten ingenting. Det er 0,01V.

ok, hvor mye vil du at jeg skal strekke meg? Og nå tok jeg faktisk 71 i core clock. Kun core clock ikke noe annet. Fikk bedre enn forrgie test hvor jeg kun brukte 61 i core clock.

Hva mer kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg ville økt minimum 50mV av gangen og holdt øye med temperaturen. Vil tro 200mV burde gå greit (0,2V) men er ikke helt sikker. Har knapt drevet med overvolting på GPU. Kun CPU-er.

Kan ikke ta høyere enn 100mv. Men nå som jeg tok 81 i core clock ble det dårligere resultater i fps og score. Hvorfor det?

Men hvorfor er det slik at selv om jeg velger høyere volt og 100 i core clock for eksempel så stopper driverene å fungere. Er ikke dette veldig dårlig?

Lenke til kommentar

Ja, jeg lurer også på hvordan det kan ha seg at ditt klokker så dårlig... det er "alltid" en viss mengde rom for overklokking, kortet skal jo tåle å kjøre på høy temperatur over lang tid osv.

Men hva kan dette ha seg? Kan mitt også komme opp i samme ?

Edit: Kan det ha seg at han kjører windows 7 64 bit mens jeg kjører windows 8.1 64bit. Begge bruker Heaven Benchmark!

Han har også nyere prosessor

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Rimelig tilfeldig hvor god chip man får. Det er ingen krav at det skal klare å overclocke mye, det er bare en bonus om det klarer det.

Så dette vil si at jeg ikke kan overklokke?

Edit. Jeg har store problemer med battlefield 4 også. Fps på rundt 10-15 lagger som faen. Har nyeste drivere .

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...