winmedi Skrevet 4. november 2013 Forfatter Del Skrevet 4. november 2013 Takk. Jeg klarer kun å få +50 i kjernen utenat det kræsjer. Men dette er kun kjernen jeg justerer ikke noe annet. Har prøvd høyere volt og høyere kjerne. Får bare at skjermkort driveren er sluttet å virke Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Sett det til en klokkefrekvens du ønsker å ha. Opplever du krasjing eller andre problemer justerer du opp spenningen litt etter litt. Anbefaler ikke å øke spenningen med mindre du må EDIT: Med "må", mener jeg i den forstand at det ikke kræsjer. Endret 4. november 2013 av Pescado Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg skjønner ikke hvordan den stopper så tidlig, men mulig du har verdens verste eksemplar.Forresten, har du økt power target? Dra den til maks (122% i mitt program). Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Skal prøve senere idag! Men hva annet skal jeg dra opp? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Sett det til en klokkefrekvens du ønsker å ha. Opplever du krasjing eller andre problemer justerer du opp spenningen litt etter litt. Anbefaler ikke å øke spenningen med mindre du må EDIT: Med "må", mener jeg i den forstand at det ikke kræsjer. Vil du at jeg kun skal ta opp klokkefrekvensen. (Core clock) og spenning om jeg er nødt. Ikke noe annet? Skal prøve power target om dette ikke fungerer Endret 5. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Oppdatering: Det bare kræsjer når jeg tar høyere core clock og volt. Uansett hva. Jeg har til og med tatt opp power target til fullt som er kun 112. Noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hvor mye har du prøvd å øke Volt med? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Hvor mye har du prøvd å øke Volt med? +10, men når jeg tar på +12 så vil ikke msi la meg ha +12, men øker med +25 istedenfor. Jeg har også prøvd mye høyere. altså rundt 60-100 volt. Dette tror jeg er alt for mye. Jeg tok en liten test nå, dette var kun +61 i core clock.. Dette var bedre fps og score enn hva jeg hadde med +50 i core. Så dette er det høyeste og beste jeg har kommet frem til nå med kun core clock og ikke noe annet! Hvordan komme høyere?. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Det er millivolt. 10mV er nesten ingenting. Det er 0,01V. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Det er millivolt. 10mV er nesten ingenting. Det er 0,01V. ok, hvor mye vil du at jeg skal strekke meg? Og nå tok jeg faktisk 71 i core clock. Kun core clock ikke noe annet. Fikk bedre enn forrgie test hvor jeg kun brukte 61 i core clock. Hva mer kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg ville økt minimum 50mV av gangen og holdt øye med temperaturen. Vil tro 200mV burde gå greit (0,2V) men er ikke helt sikker. Har knapt drevet med overvolting på GPU. Kun CPU-er. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Jeg ville økt minimum 50mV av gangen og holdt øye med temperaturen. Vil tro 200mV burde gå greit (0,2V) men er ikke helt sikker. Har knapt drevet med overvolting på GPU. Kun CPU-er. Kan ikke ta høyere enn 100mv. Men nå som jeg tok 81 i core clock ble det dårligere resultater i fps og score. Hvorfor det? Men hvorfor er det slik at selv om jeg velger høyere volt og 100 i core clock for eksempel så stopper driverene å fungere. Er ikke dette veldig dårlig? Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Søren jeg må ha veldig dårlig utgave av kortet mitt! Min bror har samme kort som meg og han kjører på 122 i kjerne uten feil! Har lyst å ta kortet hans Endret 5. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ja, jeg lurer også på hvordan det kan ha seg at ditt klokker så dårlig... det er "alltid" en viss mengde rom for overklokking, kortet skal jo tåle å kjøre på høy temperatur over lang tid osv. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Ja, jeg lurer også på hvordan det kan ha seg at ditt klokker så dårlig... det er "alltid" en viss mengde rom for overklokking, kortet skal jo tåle å kjøre på høy temperatur over lang tid osv. Men hva kan dette ha seg? Kan mitt også komme opp i samme ? Edit: Kan det ha seg at han kjører windows 7 64 bit mens jeg kjører windows 8.1 64bit. Begge bruker Heaven Benchmark! Han har også nyere prosessor Endret 5. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Prøv å se hvilken ASIC kvalitet du har på kortet ditt i GPU-Z. Sammenlign det med broren din sitt kort. Video på hvordan man skjekker det: http://youtu.be/q7ign1g-N6k Jeg har selv ett 7970 med elendig ASIC kvalitet, å det clocker dermed elendig i forhold til kort med god ASIC kvalitet. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Prøv å se hvilken ASIC kvalitet du har på kortet ditt i GPU-Z. Sammenlign det med broren din sitt kort. Video på hvordan man skjekker det: http://youtu.be/q7ign1g-N6k Jeg har selv ett 7970 med elendig ASIC kvalitet, å det clocker dermed elendig i forhold til kort med god ASIC kvalitet. Ok takk skal prøve! Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Faen! Min bror har 79,8 mens jeg har 74,1! Jeg søkte litt på nettet og slik. Folk har jo søren meg 99 og 100 osv. Hvorfor har jeg så lavt (( Endret 5. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Rimelig tilfeldig hvor god chip man får. Det er ingen krav at det skal klare å overclocke mye, det er bare en bonus om det klarer det. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Rimelig tilfeldig hvor god chip man får. Det er ingen krav at det skal klare å overclocke mye, det er bare en bonus om det klarer det. Så dette vil si at jeg ikke kan overklokke? Edit. Jeg har store problemer med battlefield 4 også. Fps på rundt 10-15 lagger som faen. Har nyeste drivere . Endret 5. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå